تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

جنگنده‌های ترکیه بمباران شمال عراق را از سر گرفتند

هواپیما‌های ترکیه پس از چند روز وقفه امروز (سه شنبه) بمباران مناطقی در شمال عراق را از سرگرفتند.

کد خبر: ۷۰۸۵۳
۱۵:۲۹ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ وبگاه «بغداد الیوم» اعلام کرد که جنگنده‌های ترکیه صبح امروز منطقه «کانی ماسی» در استان دهوک اقلیم کردستان عراق را بمباران کردند.
 
بر اساس این گزارش، حمله جنگنده‌های ترکیه تلفات جانی نداشت، اما به مناطق روستایی خسارت وارد آمد. 
 
همچنین دوشنبه شب گذشته ارتش این کشور با توپخانه چند روستا را در استان دهوک گلوله باران کرد. 
 
ترکیه پنجم سپتامبر، پایان عملیات نظامی موسوم به «پنجه» را در شمال عراق اعلام کرد.
 
وزارت دفاع ترکیه شنبه گذشته در بیانیه‌ای گفت که «شمار تروریست‌هایی که از زمان آغاز عملیات پنجه توسط ارتش ترکیه در شمال عراق کشته شده اند به ۳۲۰ نفر رسیده است.» 
 
بیانیه تاکید کرده که این نشان می‌دهد نیرو‌های ارتش ترکیه عملیات «پنجه ببر» در شمال عراق برای جست وجوی عناصر پ. ک. ک و نابودی تروریست‌ها را با موفقیت انجام داده اند.
 
آنکارا عملیات پنجه ببر را اواخر خرداد در منطقه «هفتنین» شمال عراق علیه اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) آغاز کرد.
 
این دومین عملیات آنکارا علیه پ. ک. ک در شمال عراق پس از عملیات خرداد گذشته موسوم به «پنجه عقاب» بود. 
 
۲۱ مرداد در حمله پهپادی ترکیه به یک خودرو حامل مرزبانان عراقی در منطقه «سیدکان» در شمال استان اربیل اقلیم کردستان عراق، چهار نظامی از جمله دو فرمانده ارشد این کشور کشته شدند.
 
دولت عراق و برخی از کشور‌های عربی و فرانسه در این مدت حملات ترکیه به شمال عراق را محکوم کردند و خواستار توقف عملیات آنکارا شدند، اما با وجود این واکنش‌ها و محکومیت‌های گسترده، حملات ترکیه به خاک این کشور از زمین و هوا همچنان ادامه دارد. 
 
ارتش ترکیه اعلام کرده که هدف از عملیات موسوم به «پنجه ببر» در شمال عراق پاکسازی این مناطق از حضور عناصر «حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ. ک. ک) است.
 
ترکیه و پ. ک. ک از دهه ۸۰ قرن میلادی گذشته با هم می‌جنگند و بر اساس برخی گزارش‌ها، درگیری‌های دو طرف تاکنون بیش از ۴۰ هزار کشته داشته است.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی