تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

کرونا جان ۱۳۲ نفر دیگر را در ایران گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۳۲ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۲ هزار و ۵۴۲ نفر رسید و ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند.

کد خبر: ۷۰۸۳۸
۱۴:۲۶ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۸ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۲۲۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۹۱ هزار و ۱۱۲ نفر رسید.
 
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۳۷ هزار و ۴۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۴۳۱ هزار و ۶۴۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
 
وی با اعلام اینکه همچنان ۱۳ استان در وضعیت قرمز و ۱۵ استان در وضعیت هشدار هستند، گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
 
لاری با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: در این استان شاهد پایین‌ترین میزان موارد ابتلا و بستری کرونا از ابتدای اپیدمی بودیم به طوری که از اوایل اسفند تا اواسط اردیبهشت موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان روند پایداری داشت، اما از اواخر اردیبهشت شاهد شیب صعودی ابتلا و بستری کرونا در این استان بودیم و در روز‌های آغازین تیر موارد کرونا در سیستان و بلوچستان به بیشترین میزان رسید.
 
وی افزود: با همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت کادر درمان و نیز حمایت‌های ستاد استانی کرونا در استان سیستان و بلوچستان از اواسط تیر شاهد روند کاهشی ابتلا و بستری کرونا در این استان هستیم.
 
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هم اکنون شهر سراوان در استان سیستان و بلوچستان در وضعیت پرخطر و شهر‌های خاش، زابل، زاهدان، نیمروز و هامون در وضعیت هشدار و خطر متوسط قرار دارند.
 
وی افزود: میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی و مراکز خرید استان سیستان و بلوچستان ۶۰ درصد و در وسایل نقلیه عمومی درون و برون شهری ۶۱ است. همچنین ۷۶ درصد متصدیان و شاغلان صنفی و صنعتی و ۹۱ درصد کارکنان ادارات دولتی و بانک‌ها ماسک می‌زنند.
 
لاری گفت: بیشترین میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آرامستان‌ها و کمترین میزان در پاساژها، جایگاه‌های سوخت و کارگاه‌های کوچک استان سیستان و بلوچستان است.
 
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ضمن تشکر ویژه از کادر بهداشتی و درمانی استان سیستان و بلوچستان که با وجود محرومیت‌ها تلاش زیادی برای کنترل کرونا داشتند امیدواریم را رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد تداوم روند کاهشی ابتال و بستری کرونا در این استان باشیم و یادمان باشد که هر گونه عادی انگاری و سهل انگاری باعث خیز شدید بیماری کووید۱۹ می‌شود.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی