تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

سرو ۶۰۰ ساله لرستان ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: درخت افسانه‌ای و ۶۰۰ ساله «اَوِرس» از تیره گیاهان سرو در شهرستان الیگودرز ثبت ملی شد.

کد خبر: ۷۰۸۳۲
۱۴:۰۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ سید امین قاسمی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصوب ۲۳ دی ماه ۱۳۸۳ و آئین نامه اجرایی قانون مذکور مصوب هیات وزیران به تاریخ ۴ مرداد ماه ۱۳۸۴ این اثر طبیعی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
 
وی افزود: درخت کهنسال «اَوِرس» در منطقه بزنوید الیگودرز واقع شده که طبق بررسی کارشناسی قدمت آن به ۶۰۰ سال می‌رسد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: ارتفاع درخت حدود ۲۴ متر تخمین زده می‌شود، قطر برابر سینه درخت ۱۶۸ سانتیمتر، وسعت سطح تاج و پوشش آن ۲۳ مترمربع و محیط آن ۵۲ متر اندازه‌گیری شده است.
 
قاسمی افزود:این اثر به شماره ۶۸۱ در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت و ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ به استاندار لرستان ابلاغ شد.
 
وی با بیان اینکه اکنون تعداد آثار طبیعی ثبت شده لرستان به ۳۸ مورد رسیده اظهار داشت: ۶ اثر دیگر استان پس از بررسی اعضای شورای ثبت کشور تایید شده اند که شماره ثبت آن‌ها در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد.
 
قاسمی گفت: درخت «اورس» یا سرو کوهی گونه‌ای بسیار با ارزش و دیرزی از تیره سرو است که در مناطق کوهستانی و مرتفع می‌روید و در افسانه‌ها و اسطوره‌های مردمان منطقه جایگاه خاصی دارد.
 
«اورس» و سرو از دیرباز در فرهنگ ایران نماد جاودانگی و نامیرایی بوده و به شکل نگارگری ایرانی در سنگ نگاره‌های پیش از اسلام و در شکل نماد ترمه پس از اسلام در گستره هنر‌های تجسمی ایران همواره نقش اساسی داشته است.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی