تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

رئیس عقیدتی‌سیاسی ارتش: دنبال‌کنندگان دوستی ایران و آمریکا خودشان را خسته نکنند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کاری که شهدای ۱۷ شهریور تهران انجام دادند، همان کاری بود که شهدای کربلا در دشت نینوا و برای امام حسین(ع) انجام داده‌اند.

کد خبر: ۷۰۷۶۷
۲۳:۰۵ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
رئیس عقیدتی‌سیاسی ارتش: دنبال‌کنندگان دوستی ایران و آمریکا خودشان را خسته نکنند
 
دیدارنیوز - حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی عصر دوشنبه (۱۷ شهریور) در مراسم بزرگداشت شهدای ۱۷ شهریور در میدان شهداء (فضای مقابل شهرداری منطقه ۱۲) که با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: حادثه ۱۷ شهریور ۵۷ یکی از اثرگذارترین حوادث و مبارزات انقلاب اسلامی بود، حادثه ۱۷ شهریور مبارزه تَن بر تانک بود.

وی ادامه داد: رژیم طاغوت در تمامی راهپیمایی‌های مردمی چهره خشنی از خود نشان می‌داد اما خشونت‌آمیزین‌ترین برخورد را در ۱۷ شهریور از خود به نمایش گذاشت. حکومت پهلوی در آن زمان صف و راه خود را از مردم جدا کرد و به نوعی اعلام کردند که رژیم پهلوی کاری به مردم ندارد؛ آن جمعه و روز حادثه، قرار مردم انقلابی تهران این بود که مبارزات خود را طبق سنوات گذشته ادامه بدهند. زمانی که مردم آمدند، مشاهده کردند که توپ و تانک و حضور انبوه نیروی امنیتی بود و خون‌های فراوانی بر زمین ریخته شد.

رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: حکومت پهلوی کاری که باید با دشمنان اسلام می‌کرد، متاسفانه با مردم انقلابی و اسلام‌خواه انجام داد و آنها را بی‌رحمانه به خاک و خون کشید، البته دشمنان دنبال همین اتفاق بودند اما مردم ترسی به خود راه ندادند و از صحنه خارج نشدند، بلکه به تاسی از مولای خودشان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در مقابل شمرها، یزیدها و... ایستادند و از حسین زمان خود پیروی کردند.

وی اظهار کرد: کاری که شهدای ۱۷ شهریور تهران انجام دادند همان کاری بود که شهدای کربلا در دشت نینوا و برای امام حسین(ع) انجام داده‌اند.

رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اتاق فکر مسئله قیام ۱۷ شهریور در سال ۵۷ در رژیم اسرائیل و آمریکا بود و یکی از افتخارات نیروهای مسلح ما این است که آن زمان دلهای‌شان با امام خمینی(ره) بود و ثابت کردند که پیرو و عاشق مرجعیت هستند و به مردم پیوستند و حکومت شاهنشاه(پهلوی) هم از کُماندوهای اسرائیلی استفاده کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: برابر تحقیقات صورت‌گرفته تخمین بر بیش‌از ۴ هزار شهید در میدان شهداء به درج رفیع شهادت رسیدند؛ امروزه عزت، استقلال،  امنیت، اقتدار و تمام داشته‌ها را مدیون شهداء هستیم.

وی بیان کرد: همین‌جا اعلام کرده‌ام و باز هم می‌گویم که ما مستاجر شهداء هستیم. اگر آن‌ها نبودند این آبرو را نداشتیم؛ آنهایی که دنبال دوستی ایران و آمریکا هستند، خودشان را خسته نکنند، ملت ایران هیچ‌وقت چشم بر روی شهادت شهدای ۱۷ شهریور و حوادث تلخ دیگر نخواهند بست و {این وقایع را} نادیده نخواهد گرفت.

رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این اتفاقات همه با کار آمریکا صورت گرفته بود و به نظر من آمریکا استاد شیطان است و ملت ایران هیچ‌وقت با آمریکا دوست نخواهد شد؛ اهانت به اسلام و پیامبر اکرم(ص) کار شیطان بزرگ، آمریکا است.

وی افزود: چرا برخی‌ها به آمریکا اعتراض نمی‌کنند و دارایی‌های بلوک‌شده‌ی ملت ایران را آزاد نمی‌کنند؟! باید این مسائل پیگیری بشود، همان‌گونه که شهدای ۱۷ شهریور ایستادند و پایه‌های حکومت شاه را خراب کردند، قطعا امروزه نیز ملت ایران پایه‌های حکومت آمریکا را خراب خواهند کرد و امروزه نشانه‌های آن پیداست.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی