تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

استعفای یحیی گل‌محمدی؛ تاکتیکی یا واقعی؟

تنها چند روز پس از کنار رفتن فرهاد مجیدی از سرمربی‌گری استقلال، یحیی گل‌محمدی هم عنوان کرد از سرمربی‌گری پرسپولیس کناره‌گیری می‌کند.

کد خبر: ۷۰۷۳۴
۱۳:۱۴ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
استعفای یحیی گل‌محمدی؛ تاکتیکی یا واقعی؟
 
دیدارنیوز ـ گروه ورزش: سرمربی پرسپولیس دیروز (یکشنبه) صحبت‌های غافلگیرکننده‌ای برای رسانه‌ها و هواداران تیمش داشت. یحیی گل‌محمدی با انتقاد از شرایط مدیریتی باشگاه پرسپولیس اعلام کرد امروز (دوشنبه) نامه قطع همکاری خود را به باشگاه ارسال می‌کند و پس از دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا از سمت خود کنار خواهد رفت.

این برای اولین بار نیست که گل‌محمدی از استعفا حرف می‌زند، در همین چند ماهی که او هدایت قرمزها را برعهده داشته حداقل دوبار دیگر چنین مباحثی مطرح شده است. یک بار در میانه فصل گذشته در اعتراض به شرایط تیم و عدم رسیدگی باشگاه به مشکلات تهدید به استعفا کرد، البته او بعدا کمی از مواضعش کوتاه آمد. مرتبه دوم هم همین چند روز پیش بود و پس از شکست پرسپولیس در دربی. شنیده شد که سرمربی پرسپولیس از فضایی که پس از این باخت ایجاد شد ناراحت است و به رفتن فکر می‌کند. حالا با صحبت‌های روز گذشته گل‌محمدی ، او در این زمینه هت‌تریک کرده است، هت‌تریکی که اصلا دلچسب هواداران نیست.

دلیل استعفا چیست؟
سرمربی تیم قهرمان لیگ در مصاحبه اعتراضی خود از عملکرد باشگاه در نقل و انتقالات انتقاد کرده است. به نظر می‌رسد جذب نشدن چند بازیکن مدنظر یحیی مانند دانیال اسماعیل‌فر و رضا اسدی، جدایی بازیکنانی مانند مهدی ترابی و علی علیپور و جذب نشدن دفاع راست و مهاجم چندان برای سرمربی پرسپولیس خوشایند نبوده است. دلیل اصلی نارضایتی سرمربی پرسپولیس اما صرفا این فعل و انفعالات نیست. درست است که عملکرد باشگاه پرسپولیس ایده‌آل نبوده اما تا حدودی هم برای سرمربی راضی کننده است. پرسپولیس تا به امروز پنج بازیکن مورد نظر سرمربی‌اش را جذب کرده است؛ حامد لک، احسان پهلوان، عیسی آل‌کثیر، میلاد سرلک و سعید آقایی. یکی، دو بازیکن دیگر هم در همین روزها پرسپولیسی‌ها خواهند شد. از بین بازیکنان کلیدی تیم که قرارداد نداشتند علیپور و ترابی فعلا رفتنی شدند ولی در آن‌سو بشار رسن و وحید امیری می‌مانند. این فهرست رفت و آمدها نشان می‌دهد وضعیت پرسپولیس خیلی هم بد نیست، هر چند برای حضور در دیدارهای مهمی مثل لیگ قهرمانان آسیا باید بهتر باشد. دلیل اصلی نارضایتی گل‌محمدی نحوه رفتار باشگاه با بازیکنان است. شنیده می‌شود در فصل نقل و انتقالات گل‌محمدی شخصا وارد عمل شده و با بازیکنان مذاکره می‌کند. آنچه یحیی را عصبانی کرده این است که او طبق قول و قرارهایی که با باشگاه گذاشته هنگام مذاکرات وعده‌هایی به بازیکنان داده و در این چند روز هیچکدام از وعده‌ها عملی نشده، نه از پیش پرداخت‌های مقرر شده خبری شده و نه موارد دیگر. به‌عنوان نمونه میلاد سرلک، بازیکن شهرخودرو خودش رضایتنامه‌اش را از باشگاه قبلی‌اش گرفت و پرسپولیسی شد. ظاهرا او یک و نیم میلیارد بابت رضایتنامه پرداخت کرده و قرار بود باشگاه یک پرداختی خوب به او داشته باشد. با وجود قول گل محمدی به سرلک این موضوع اجرایی نشد. سایر بازیکنان هم از پرداخت نشدن مطالبات‌شان شاکی‌اند. یحیی گل‌محمدی در اعتراض به این وضعیت و بدقول شدن او تاکید کرده که استعفا می‌دهد، او دیروز چند باری عنوان کرد از مدیران باشگاه بارها دروغ شنیده است.

احتمال اینکه این استعفا فقط یک تهدید باشد بسیار زیاد است. گل‌محمدی قصد دارد با این تهدید مدیران باشگاه را تحت فشار قرار بدهد که به تعهدات و وعده‌های خود عمل کنند. از طرفی مدیریت باشگاه هم در شرایط سختی گرفتار شده، از طرفی بدهی سنگین حدود سی میلیارد تومانی به برانکو ایوانکوویچ و دستیاران وجود دارد، بدهی‌ای که اگر پرداخت نشود منجر به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه می‌شود و از طرفی موضوع پیش پرداخت به بازیکنان جدید و پرداخت مطالبات سایر بازیکنان قرار دارد. به همین خاطر است که شایعه استعفای مهدی رسول‌پناه هم از مدیرعاملی پرسپولیس به گوش می‌رسد. آنچه مسلم است گل‌محمدی نمی‌خواهد با این شرایط کار را ادامه دهد و قصد دارد این شرایط را تغییر دهد.

استعفاهای خسته کننده
درست است در موضوع استعفای یحیی گل‌محمدی شاید حق با او باشد اما این اقدامش با انتقادهایی روبه‌رو شده است. هنوز از استعفای عجیب فرهاد مجیدی پیش از فینال جام حذفی خیلی نگذشته است. استعفایی به ظاهر تاکتیکی که در نهایت منجر به ناکامی استقلال و تلخکامی هواداران شد. هواداران دو باشگاه از این استعفاها دل خوشی ندارند و انتظار دارند سرمربی‌شان که از جنس باشگاه هم هست با مشکلات بسازد. مطمئنا اگر پرسپولیس در آسیا نتیجه نگیرد خیلی‌ها نتیجه نگرفتن تیم را به همین استعفای دیروز ربط می‌دهند. به هرحال آنچه واضح است مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مدیریتی پر از اشکال است و بی پولی و نداشتن درایت این مشکلات را چند برابر کرده است. در این شرایط هواداران انتظار دارند سرمربی تکیه‌گاه تیم باشد نه اینکه با هر نابسامانی از استعفا صحبت کند.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی