تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

برگزاری مراسم ۶۰ سالگی اوپک به تعویق افتاد

دبیرخانه اوپک تصمیم گرفت دیدار این گروه که به شصتمین سالگرد تاسیسش اختصاص داشت را به دلیل محدودیتهای مربوط به شیوع ویروس کرونا به تعویق بیاندازد.

کد خبر: ۷۰۷۰۸
۱۰:۲۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
برگزاری مراسم ۶۰ سالگی اوپک به تعویق افتاد
 
دیدارنیوز - این نشست قرار بود در سپتامبر در بغداد برگزار شود. اوپک در سال ۱۹۶۰ در جریان یک کنفرانس نفتی در عراق تاسیس شده بود. احسان عبدالجبار اسماعیل، وزیر نفت عراق در نامه ای به محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک نوشت: از این که پس از ماهها آماده سازی برای برگزاری این رویداد تاریخی، قادر به میزبانی شصتمین سالگرد تاسیس اوپک نیستم، عمیقا متاسفم.

وزیر نفت عراق تاکید کرد اکنون سلامتی و ایمنی بیش از هر موضوع دیگری اهمیت دارد. بارکیندو در پاسخ اعلام کرد که به دنبال برگزار نشست همه اعضای اوپک در آینده ای نزدیک خواهد بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، اوپک در سپتامبر سال ۱۹۶۰ در یک کنفرانس نفتی در بغداد با حضور پنج کشور ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی و ونزوئلا تاسیس شد و پس از آن کشورهای بیشتری به این سازمان پیوستند. اوپک عامل تولید یک سوم از نفت جهان است و از سال ۲۰۱۷ برای مدیریت بازار نفت و جلوگیری از مازاد عرضه و نوسان قیمتها با روسیه و شماری دیگر از تولیدکنندگان دیگر در قالب گروه اوپک پلاس همکاری می کند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی