تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

آسانژ امروز در لندن مجدد دادگاهی می‌شود

موسس ویکی لیکس امروز (دوشنبه) در دادگاهی در لندن نبرد حقوقی خود را از سر می‌گیرد تا از روبرو شدن با دادگاه کیفری در آمریکا بابت فعالیت‌هایش در این وبسایت افشاگر اجتناب کند.

کد خبر: ۷۰۷۰۵
۱۰:۱۴ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
آسانژ امروز در لندن مجدد دادگاهی می‌شود
 
دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری رویترز، این دادگاه در لندن پس از ماه‌ها تاخیر در پی قرنطینه جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا قرار است در لندن برگزار شود و جولیان آسانژ، موسس ویکی لیکس در آن شرکت می‌کند که راهی برای اجتناب از روبرو شدن با اتهامات کیفری بابت فعالیت‌های افشاگرانه‌اش است.

مقام های آمریکایی آسانژ ۴۹ ساله را به توطئه برای هک کامپیوترهای دولتی و نقض قانون جاسوسی در ارتباط با افشای اسناد محرمانه در ویکی لیکس در بازه زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ متهم کرده‌اند.

منتقدان این افشاگر می‌گویند، آسانژ با انتشار اسناد محرمانه و سانسور نشده زندگی منابع اطلاعاتی در عراق و افغانستان را تحت الشعاع قرار داده است.

وی همچنین بابت انتشار خبری درباره اسناد سرقتی از کمیته ملی دموکرات‌ها در جریان کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ که باعث تخریب وجهه هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ در آن انتخابات شد، انتقادهای زیادی را به جان خرید.

تیم حقوقی آسانژ در لندن گفته است که اتهامات آمریکا علیه موکلشان سیاسی و تهدیدی علیه آزادی رسانه‌ای است. آنها گفته‌اند که موکلشان در معرض خطر خودکشی قرار می‌گیرد، اگر به آمریکا منتقل شود چون با زندانی شدن روبرو می‌شود.

وکلای آسانژ در مارس خواستار صدور قرار وثیقه برای موکلشان به دلیل شیوع ویروس کرونا شدند اما دادگاه این پیشنهاد را نپذیرفت و اعلام کرد خطر فرار وی زیاد است.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی