تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

مرز‌های ایران به روی گردشگران خارجی باز می‌شود؟

درحالی که با نظر وزارت بهداشت و ستاد کرونا، ورود گردشگران خارجی به ایران و صدور ویزای توریستی متوقف شده است، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از مذاکره با وزیر بهداشت برای از سرگیری صدور ویزا به تور‌های گردشگری و گروه‌های خارجی خبر داده است.

کد خبر: ۷۰۶۴۶
۱۷:۱۷ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ تیرماه ۹۹ معاون گردشگری اعلام کرد که ورود گردشگران خارجی به ایران از زمان شیوع ویروس کرونا متوقف شده و وزارت بهداشت برگزاری تور‌های بین‌المللی را تا فروکش کردن ویروس کرونا و عبور از شرایط سخت و بحرانی ممنوع کرده است، اما سفر‌های ضروری، تجاری و کاری به ایران البته به صورت انفرادی بدون مانع است. بعد از این اظهارات، رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت امورخارجه نیز از غیرفعال شدن گزینه‌های «روادید گردشگری و زیارتی» از سامانه روادید الکترونیکی ایران تا عادی شدن شرایط خبر داد.
 
علی‌اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ در آخرین ارزیابی، میزان خسارت واردشده از ویروس کرونا به گردشگری را تا مردادماه امسال ۱۲ هزار میلیارد تومان برآورد کرده و گفته بود: در سه ماه نخست امسال فقط ۷۴ نفر گردشگر به ایران سفر کردند و گردشگری به صفر نزدیک شده است.
 
او چند وقت پیش گفت که با تایید وزارت بهداشت و کمیته اجتماعی کشور، شهریورماه گردشگری خارجی و پرواز‌های خارجی برقرار خواهد شد و تعداد آن‌ها افزایش می‌یابد.
 
مونسان روز گذشته (شنبه ۱۵ شهریورماه) در جلسه شورای مدیران این وزارتخانه نیز از برنامه‌ریزی‌ها برای صدور ویزا برای تور‌های گروهی خارجی خبر داده و گفته است: «در این خصوص با وزیر بهداشت صحبت‌هایی داشته‌ام. گردشگران خارجی زمانی که با تور و به صورت گروهی به ایران سفر کنند از نظر سلامت بررسی می‌شوند و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت خواهند کرد و از مراکز و تاسیسات رسمی تحت نظارت این وزارتخانه که تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، استفاده خواهند کرد.»
 
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این‌که برخی از کشور‌ها جذب گردشگر خارجی را آغاز کرده‌اند و سفر‌های خارجی به این کشور‌ها انجام می‌شود، اظهار کرده است: ما نیز با در نظرگرفتن نظر وزارت بهداشت و توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم موضوع جذب گردشگر خارجی را دوباره آغاز کنیم.
 
رایزنی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با وزارت بهداشت برای ازسرگیری صدور ویزای گردشگری ایران به گروه‌ها و تور‌ها در شرایطی درحال انجام است که برخی از کشور‌ها در بازگشایی مرز‌های هوایی به خاطر تهدید ویروس کرونا، انعطاف کمی نشان می‌دهند و تعداد پرواز‌های بین المللی نیز محدود است. هم‌اکنون در مسیر‌های ایران ـ پاریس، لندن، منچستر، آمستردام، وین، دبی، دوحه، بانکوک، کوآلالامپور، گوانگجو، بصره، مسکو، دهلی و بیروت پرواز‌هایی برقرار شده که در برخی از این مسیر‌ها فقط افراد دارای کارت و جواز اقامت، کار و یا تحصیل امکان سفر دارند.
 
مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره برقرار بیشتر پرواز‌های بین‌المللی گفته است: از سرگیری پرواز‌های خارجی و بازگشت شرایط آن‌ها به حالت عادی تنها به شیوع ویروس کرونا و نحوه کنترل آن از سوی کشور‌های مختلف بستگی دارد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی