تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

گاردین گزارش داد. رویکرد دولت آمریکا در اعتراضات سیاهپوستان مداخله با زور و خشونت است

علی‌رغم مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا، رویکرد دولت این کشور استفاده از زور و خشونت علیه معترضان است.

کد خبر: ۷۰۶۳۹
۱۵:۲۴ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه انگلیسی گاردین، بر اساس گزارشی جدید مرکزی که خشونت‌های سیاسی را در آمریکا رصد می‌کند، اکثر اعتراضات جنبش «جان سیاهپوستان مهم است» در تابستان امسال در آمریکا صلح‌آمیز بوده است، به طوری که در بیش از ۹۳ درصد از آن‌ها هیچ آسیب جدی به کسی وارد نشده و هیچ اموالی تخریب نشده است.
 
در این گزارش گفته شده با وجودی که این اعتراضات مسالمت آمیز بوده دولت آمریکا رویکرد خشنی در مقابل تظاهرکنندگان اتخاذ کرده است. طبق این گزارش افرادی در سراسر آمریکا بوده‌اند که با استفاده از سلاح ایجاد رعب و وحشت می‌کردند و چندین مورد هم با خودرو به تظاهرکنندگان حمله کرده‌اند.
 
بر اساس گزارش مذکور از اواخر ماه مه تا پایان اوت، ۷۷۵۰ تظاهرات در ارتباط با جنبش «جان سیاهپوستان مهم است» در بیش از ۲ هزار نقطه در سراسر آمریکا و همچنین بیش از هزار مورد اعتراض در ارتباط با بیماری کووید-۱۹ برپا شده است. حدود یک سوم اعتراضات مرتبط با کووید-۱۹ به بازگشایی مدارس مربوط بود که همه آن‌ها مسالمت‌آمیز بود.
 
این تحقیق نشان می‌دهد مقامات دولتی بیشتر مایل بوده‌اند در اعتراضات جنبش سیاهپوستان، با استفاده از زور و خشونت، مداخله کنند. مستنداتی وجود دارد حاکی از آن که در تابستان امسال، در ۳۹۲ مورد، نیرو‌های دولتی علیه تظاهرکنندگان در اعتراضات جنبش جان سیاهپوستان مهم است، از خشونت استفاده کرده‌اند. روزنامه‌نگارانی که از این اعتراضات گزارش تهیه می‌کردند هم شاهد اعمال خشونت از سوی نیرو‌های دولتی در دستکم صد مورد بوده‌اند. یکی از خبرنگارانی که اعتراضات مربوط به کشته شدن جرج فلوید را در مینیاپولیس گزارش می‌کرد بر اثر اصابت گلوله پلاستیکی بینایی‌اش را از دست داد.
 
در این گزارش آمده است: مداخله خشونت‌آمیز از سوی دولت موجب نشد تا اعتراضات مسالمت آمیز‌تر شود، بلکه در برخی موارد مخصوصاً در پورتلند مداخله نیرو‌های فدرال ناآرامی‌ها را تشدید کرد و میزان خشونت را در اعتراضات افزایش داد. اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد لباس شخصی مسلح، در دستکم ۵۰ تظاهرات حضور داشته‌اند.
 
مدتی است که سراسر آمریکا عرصه تظاهرات علیه بی عدالتی و نژادپرستی شده است. این اعتراضات پس از قتل جورج فلوید، تبعه سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس مینیاپولیس آغاز شد و در سراسر آمریکا گسترش یافت.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی