تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا با چه کسانی است؟

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا، گفت:بیماران و افراد پرخطر در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا قرار دارند.

کد خبر: ۷۰۵۵۶
۰۸:۳۱ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹

اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا با چه کسانی است؟

دیدارنیوز ـ دکتر مینو محرز درباره بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا، گفت: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا اواخر شهریور و اوایل مهر ماه است تا مصونیت در بدن فرد ایجاد شود و ایمنی واکسن در بدن تا اوایل بهار باقی بماند.
 
محرز با بیان اینکه بیماران و افراد پرخطر در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا هستند، کفت: به عنوان مثال افراد دارای سنین بالای ۶۵ سال، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی مزمن، افرادی که بیماری زمینه‌ای یا نقص ایمنی دارند، افرادی که دارو‌های شیمی درمانی مصرف می‌کنند، زنان باردار، افراد مبتلا به چاقی و کادر درمان که حتما واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.
 
محرز درباره تزریق واکسن انفلوانزا از سوی عموم مردم، گفت: اگر مازاد واکسن به میزان کافی وجود داشت که با توجه به تقاضای جهانی، بعید می‌دانم، سایر افراد هم واکسن را تزریق کنند. در غیر این صورت اولویت تزریق با افراد پر خطر است.
 
محرز گفت: مردم در پاییز باید به دقت و بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی دست‌ها و استفاده از ماسک را رعایت کنند. زیرا با سرد شدن هوا، در و پنجره‌ها بسته بوده و تهویه هوا انجام نمی‌شود. در نتیجه بستر برای فعالیت ویروس‌هایی نظیر آنفلوانزا و کرونا فراهم‌تر است؛ بنابراین باید بیشتر رعایت کنند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی