تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

ترامپ:در مراسم احترام به کشته‌شدگان جنگ حاضر نمی‌شوم؛ موهایم آشفته می‌شود!

دونالد ترامپ ماه‌های پر تنشی را گذرانده است و در هفته‌های منتهی به انتخابات نیز باید منتظر افشاگری‌ها و تنش‌های بیشتری باشد. در چهار سال حضور در کاخ سفید تا امروز او گاف‌های بزرگی داده است که امروز می‌توانند برگ برنده بزرگی برای حزب دموکرات در انتخابات به حساب آید.

کد خبر: ۷۰۵۴۲
۱۱:۴۶ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
گندکاری جدید ترامپ: توهین به کهنه سربازان آمریکایی
 
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی‌راد: افشاگری‌های انتخاباتی آمریکا کلید خورد. با ثبت و ارسال رأی غیابی بیش از ۳۰ رأی دهنده در سه ایالت، انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا رسماً آغاز شد. در کنار این اتفاق بازی‌های انتخاباتی رسانه‌ها نیز شروع شده است. البته دونالد ترامپ به دلیل ادبیات و رفتاری که دارد قطعاً بازنده این دوره از رقابت انتخاباتی خواهد شد.

در تازه‌ترین رسوایی ترامپ در رسانه‌ها می‌توان به افشاگری نشریه آتلانتیک اشاره کرد. در مجله آتلانتیک نوشته شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۸ بازدید از یک قبرستان سربازان آمریکایی در خارج از پاریس را لغو کرده و گفته است که این قبرستان پر از بازندگان است. این ادعا‌ها نیز توسط دو مقام ارشد نظامی در گزارشی در خبرگزاری آسوشیتدپرس تأیید شده است. این مقاله رسوایی بزرگی برای ترامپ رقم زده که سر و صدای بسیاری در رسانه‌ها ایجاد کرده است. ترامپ می‌توانست ساده از این حرف‌ها مثل افشاگری‌های قبلی بگذرد، اما این بار قضیه متفاوت بود و این مقاله را جفری گلدبرگ روزنامه نگار زبردستی نوشته است.

به گزارش آتلانتیک، ترامپ در سفر خود به فرانسه بازدید از قبرستان آمریکایی «آیز-مارن» را لغو کرد و در آن زمان کاخ سفید دلیل این امر را آب و هوای نامناسب اعلام کرد. با این حال چهار منبع گفتند که ترامپ ایده بازدید را رد کرد، زیرا باران مو‌های او را آشفته می‌کرد و او احترام گذاشتن به کشته شدگان جنگ را مهم نمی‌دانست. همچنین ادعا کردند که در همان سفر، دونالد ترامپ ۱۸۰۰ سرباز آمریکایی را که در «بلا وود» کشته شدند تحقیر کرده و از آن‌ها به عنوان بازنده یاد کرده است. این ۱۸۰۰ سرباز آمریکایی در نبردی برای جلوگیری از پیشروی آلمان به پاریس در طول جنگ جهانی اول کمک کردند و تفنگداران دریایی آمریکایی ارج و احترام زیادی برای نیرو‌های دخیل در این نبرد قائل هستند. این افشاگری می‌تواند رأی نظامیان آمریکا را کاملاً به سمت دموکرات‌ها سوق دهد.

اما همه چیز به نوشته مجله آتلانتیک ختم نشد و جریان دنباله‌دار شد. چندین کانون سربازان سابق ارتش آمریکا با انتشار بیانیه‌هایی به شدت از آقای ترامپ انتقاد کرده‌اند. ووت‌وتس، موسسه ترقی‌خواه آمریکایی ویدیویی از اعضای خانواده سربازان کشته شده در جبهه جنگ منتشر کرد که یکی از آن‌ها می‌گوید: «تو چه می‌دانی فداکاری و از جان گذشتگی چیست؟» همچنین پال ریکوف از انجمن سربازان سابق جنگ‌های عراق و افغانستان در توییتر نوشته است: «چه کسی واقعا از انتشار این اظهارات شگفت زده شد؟»

در واقع باور افشاگری مجله آتلانتیک خیلی دور از واقعیت نیست، زیرا دونالد ترامپ قبلا هم به خاطر اظهاراتش در مورد مک‌کین کهنه سرباز جنگ مورد انتقاد قرار گرفته بود. سناتور جان مک‌کین که دو سال پیش درگذشت، در جریان جنگ ویتنام اسیر شده بود. ترامپ در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ که مک‌کین در حزب جمهوری خواه رقیبش بود، گفته بود مردم کسی را ترجیح می‌دهند که «اسیر نشده باشند.»

بعد از جریان افشاگری آتلانتیک نیز جو بایدن، رقیب ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ که خود پدر یک کهنه‌سرباز است، به تندی به ترامپ تاخته و گفته است او صلاحیت ریاست جمهوری آمریکا را ندارد.

بعضی از مردم آمریکا هم اعتراض خود را با نورپردازی روی دیوار‌های هتل ترامپ در واشنگتن نشان دادند که نوشته بود: «نیرو‌های نظامی ما لایق بهتر از ترامپ هستند.»

ترامپ به دنبال راه نجات!
این رسوایی به میزانی بزرگ و پر تبعات شد که ترامپ موجی از برنامه‌ها و توئیت‌ها را برای تکذیب مقاله آتلانتیک به راه انداخته است. ترامپ در طول جنگ ویتنام پنج بار معافیت از اعزام به جنگ ویتنام دریافت کرد (چهار مورد به دلایل آکادمیک و یک مورد به دلیل مشکل در پاشنه پایش) و همین امر خشم نظامیان آمریکا را بیشتر کرده است که چنین فردی در مورد سربازان اینگونه صحبت کرده است.

دونالد ترامپ نیز برای نجات از این شرایط حتی برنامه مطبوعاتی خود در کاخ سفید را در خدمت این انکار قرار داد. به گزارش هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص گزارش مجله آتلانتیک آن را قویا تکذیب کرد و مجله آتلانتیک را  یک مجله درجه دو کم اهمیت دانست. از طرف دیگر کاخ سفید و چهره‌های مهم هوادار او به شدت مطالب مختلف آن مقاله را تکذیب کردند. مارک میدوز، رئیس دفتر ترامپ در مورد واکنش وی به ادعا‌های این نشریه گفته است: «او از عوامل نشریه آزرده‌خاطر شده است.» ترامپ در توضیح رفتار خود در پاریس گفته در فرانسه می‌خواسته است به گورستان آمریکایی‌ها برود، اما به دلیل بارندگی شدید در پاریس قادر به این کار نبوده و عوامل سرویس مخفی ایالات متحده نیز به او اجازه نداده‌اند که با خودرو به آنجا برود.

همچنین رئیس جمهوری آمریکا در توئیتر خود ادعا‌های مجله آتلانتیک را ساختگی و خبر جعلی دانسته است. اما کار به جایی رسیده است که ترامپ برای خروج از این دام اعلام کرد که دولت نشریه نظامی "Stars and Stripes" را که طبق اعلام پنتاگون در اوایل سال جاری میلادی قرار بود بسته شود، تعطیل نخواهد کرد.
 
گندکاری جدید ترامپ: توهین به کهنه سربازان آمریکایی

جنگ انتخاباتی کلید خورد
دونالد ترامپ به خوبی می‌داند که اگر بازنده این افشاگری شود، رأی بسیاری از آمریکایی‌های دو آتیشه را از دست می‌دهد. این ماجرا می‌تواند به دونالد ترامپ ضربه کاری بزند، آن هم در زمانی که کمتر از ۱۰۰ روز به انتخابات مانده است و او به رأی نظامیان برای پیروزی در انتخابات آتی نیاز مبرم دارد.

جنگ انتخاباتی از طریق رسانه‌ها در آمریکا بسیار قدرتمند عمل می‌کند و هر دو کاندید‌اها می‌دانند که باید پیروز این دوره از رقابت باشند تا رأی بیشتری داشته باشند. ترامپ در چند ماه اخیر مورد هجمه‌های فراوانی از طریق رسانه‌ها قرار گرفته است. در ابتدا کتاب جان بولتون و بعد کتاب مری ترامپ تیر دیگری بر محبوبیت ترامپ زد. کرونا و اعتراضات مردمی علیه نژاد پرستی نیز پازل پیروزی را برای بایدن هر روز کامل‌تر کرده است. شاید تیر نهایی به ترامپ را قرار است سریال «قانون کومی» بزند. سریالی که قرار است قبل از انتخابات پخش شود تا حقایقی در مورد ترامپ و انتخابات ۲۰۱۶ را برای نخستین بار افشا کند.

از طرفی به نظر نمی‌رسد جو بایدن نیز گزینه مناسب و بدون اشکالی برای انتخاب آمریکایی‌ها باشد. در حقیقت، پیروزی دموکرات‌ها در این دوره می‌تواند برمبنای «نه به ترامپ» صورت گیرد. حال باید دید دونالد ترامپ که به پررویی معروف است چگونه می‌تواند از این افشاگری‌ها جان سالم به در ببرد!
 
 
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی