تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

ارز کشور با منابع ارزی سوئیس تامین می‌شود

بر اساس اخبار دریافتی، امکان تأمین ارز از طریق منابع ارزی سوئیس میسر شده است و در آینده نزدیک گشایش‌هایی برای تأمین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی میسر می‌شود.

کد خبر: ۷۰۳۲۷
۱۸:۰۳ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
ارز کشور با منابع ارزی سوئیس تامین می‌شود
 
دیدارنیوز - بر اساس اخبار دریافتی، امکان تأمین ارز از طریق منابع ارزی سوئیس میسر شده است و در آینده نزدیک گشایش‌هایی برای تأمین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی میسر می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنا به اعلام بانک مرکزی این اخبار در جریان مذاکرات میان مقامات ایرانی و سوئیس درخصوص تسهیل روابط اقتصادی و بانکی و تسهیل روابط تجاری دو کشور منتشر شده است. هر چند جزئیات دقیقی در این باره در دسترس نیست، اما براساس گمانه زنی‌های انجام شده و با توجه به سفر وزیر امورخارجه سوئیس به ایران در هفته آینده، به نظر می‌رسد یکی از مقاصد این سفر، گسترش روابط اقتصادی و نیز افزایش سطح همکاری‌های تجاری میان دو کشور باشد.

البته ذکر این نکته ضروری است که در نبود روابط دیپلماتیک و کنسولی مابین ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، دولت سوئیس از طریق سفارت خود در تهران حافظ منافع ایالات متحده آمریکا در ایران است. از این رو باتوجه به نقش کلیدی سوئیس در روابط خارجه ایران و آمریکا، به نظر می‌رسد گشایش فوق ناشی از مذاکرات با میانجی‌گری کشور سوئیس میان ایران و آمریکا محقق شده باشد و تحقق این گشایش‌ها ناشی از چراغ سبز آمریکا به سوئیس برای آزادسازی برخی از منابع ایران باشد.

همچنین بنا به اعلام سفارت سوئیس، طی روزهای آینده وزیر امور خارجه سوئیس از ۱۵ تا ۱۷ شهریور در چارچوب بزرگداشت «یکصدمین سال حضور دیپلماتیک سوئیس در ایران» به تهران سفر می‌کند.
 
منبع: انتخاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی