تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
گفت‌وگوی دیدار با روابط عمومی جمعیت امام علی

نگرانی در مورد سلامتی بنیان‌گذار جمعیت امام علی

بیش از ۷۰ روز از بازداشت شارمین میمندی‌نژاد موسس جمعیت امام علی گذشته است و هنوز وضعیت پرونده او مشخص نیست. دیدار در گفت‌و گویی که با روابط عمومی جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع) داشته، آخرین اخبار از وضعیت این پرونده را جویا شده است. مهم‌ترین نکته‌ای که روابط عمومی جمعیت امام علی به آن اشاره دارد نگرانی درباره وضعیت سلامتی شارمین میمندی‌نژاد موسس این سازمان مردم نهاد است.

کد خبر: ۷۰۳۱۳
۱۱:۲۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
نگرانی در مورد سلامتی بنیان‌گذار جمعیت امام علی
 
دیدارنیوز ـ سرویس اجتماعی: ساعت‌های ابتدایی دوم تیرماه ۹۹ بود که خبری در شبکه‌های اجتماعی باعث تعجب بخش زیادی از فعالان اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد و همچنین جامعه شد: شارمین میمندی‌نژاد موسس جمعیت امام علی و مرتضی کی منش و کتایون افرازه از اعضای جمعیت امام علی بازداشت شدند. بعد از این خبر بسیاری از اعضای این سازمان مردم نهاد در حمایت از این افراد و جمعیت امام علی در صفحات شخصی خود در توییتر و اینستاگرام مطالب مختلفی مطرح کردند. در مقابل گروهی در نقد جمعیت امام علی و شارمین میمندی‌نژاد و تفکرات او گفتند و نوشتند.
 
 

تعدادی از سمن‌ها در پی این اتفاق نامه‌ای به وزیر کشور نوشتند و اعتراض خود را نسبت به این دستگیری اعلام کردند. جمعی از روزنامه نگاران نیز در بیانیه‌ای نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند. همچنین بیانیه ۵۰۰ نفره اهالی فرهنگ و هنر نیز در حمایت از جمعیت امام علی منتشر شد. فعالان اجتماعی مختلفی نیز در گفت‌وگو‌هایی که با دیدار داشتند در انتقاد از رویکرد‌های امنیتی نسبت به فعالان اجتماعی هشدار دادند. فیروزه صابر، حسین راغفر و یاسر عرب از جمله افرادی بودند که در گفت‌وگو‌هایی جداگانه به ابعاد مختلف این اتفاق پرداختند.
 

بعد از گذشت حدود یک ماه کتایون افرازه و مرتضی کی‌منش از اعضای بازداشت شده جمعیت امام علی آزاد شدند، ولی همچنان شارمین میمندی‌نژاد در بازداشت است. بازداشتی که از ماه دوم آن گذشته است و در ماه سوم قرار دارد.

سلامت شارمین میمندی‌نژاد در خطر است
دیدار در گفت‌وگویی که با روابط عمومی جمعیت امام علی داشت آخرین خبر‌ها از وضعیت این پرونده و شرایط شارمین میمندی‌نژاد موسس این سازمان مردم نهاد را جویا شد.

مهم‌ترین مساله‌ای که روابط عمومی جمعیت امام علی به آن اشاره داشت نگرانی درباره وضعیت سلامتی شارمین میمندی‌نژاد بود. روابط عمومی جمعیت امام علی به سراغ این مساله رفت که فارغ از نداشتن وکیل و نداشتن ملاقات و کم شدن تماس‌های تلفنی، جمعیت امام علی نگرانی جدی درباره وضعیت سلامتی وی دارد.

براساس گفته‌های روابط عمومی جمعیت امام علی از آنجایی که میمندی‌نژاد سابقه بیماری روماتیسم ستون فقرات دارد و در دوران بازداشت این بیماری تشدید شده است. به صورت مشخص نیز شش مهره در ناحیه ستون فقرات در وضعیت حادی قرار دارد.

روابط عمومی جمعیت تاکید کرد که این جمعیت همچنان از محتوای پرونده اطلاعی ندارد، چون اجازه داشتن وکیل به میمندی‌نژاد داده نشده است. همچنین در گفت‌وگوی دیدار با روابط عمومی جمعیت امام علی تاکید شد روال قانونی باید طی شود و دادرسی که در حال حاضر دارد انجام می‌شود به هیچ وجه منصفانه و عادلانه نیست.

براساس گفته‌های روابط عمومی جمعیت امام علی در مدت بازداشت شارمین میمندی‌نژاد فقط یک‌بار زهرا رحیمی همسر میمندی‌نژاد و مدیرعامل جمعیت امام علی با او ملاقات داشته است. درباره تماس تلفنی نیز گفته شد در ماه اول اگر سه یا چهار روز یکبار تماس تلفنی برقرار می‌شد در ماه دوم به بعد هفتگی و هر ده روز یکبار شده است.

روابط عمومی جمعیت امام علی همچنین درباره وضعیت پرونده مرتضی کی‌منش و کتایون افرازه از اعضای جمعیت امام علی نیز به این مساله اشاره کرد که در پرونده این افراد نیز همچنان این تعلیق وجود دارد و هنوز مشخص نیست که آیا منع تعقیب صادر می‌شود یا نه باید به دادگاه بروند و مراحل قانونی طی شود. چون برای پرونده این افراد هم وکیل اجازه ورود پیدا نکرده است درباره جزئیات پرونده نمی‌توان نظری داد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی