تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
كليدواژه‌هاى موفقيت/قسمت دوم

باید سنگ بخوریم

"کلید واژه‌های موفقیت" عنوان سلسله یادداشت‌های دکتر بهیار سلیمانی است که در بخش سبک زندگی منتشر خواهد شد. این یادداشت‌ها را بخوانید.

کد خبر: ۷۰۳۰۶
۱۷:۲۴ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوزـ  بهیار سلیمانی: روز گذشته قسمت اول کلید واژه‌های موفقیت را منتشر ساختیم. امروز قسمت دوم این سلسله یادداشت را ملاحظه می‌کنید.


سپيدار مانده است بی هيچ چيزی
ازيرا که بگزيد او کم بری را
بسوزند چوب درختان بی بر
سزا خود همين است مر بی بری را
ناصرخسروقباديانى


درخت گردو و بچه ها را ديده‌ايد؛ تا حالا دقت کرده‌اید که سنگ را به درخت پرثمر پرتاب می‌کنند. آیا کسی به درخت سپیدار سنگ پرتاب می کند؟ سنگ مخصوص درخت پرثمر است، به گردو بیشتر از همه سنگ پرتاب می شود چون جزو درختان مثمر است. یک لحظه فکر کنید وقتی بچه‌ها به درخت گردو سنگ پرتاب می‌کنند بزرگترها می آیند و می‌گویند این کار را انجام ندهید به نظر شما چرا؟چون آنها می‌گویند شما خوب نمی‌توانید به درخت ضربه بزنید ممکن است سنگ‌ها برگردد و به شما برخورد نماید آسیب ببینید بزرگترها می‌آیند با چوب به جان درخت می‌افتند تا بهتر او را بزنند و بارش را از او بگیرند، ولی درخت گردو چون کام حمله کنندگان را طعم داده و آنها را خوشحال کرده ناراحت نمی‌شود، سال بعد هم بیشتر ثمر می‌دهد. ما برای موفقیت باید مورد حمله قرار گیریم، اگر ثمربخش نباشیم به ما حمله نمی‌شود. اگر مفید نباشیم مورد توجه و ضرب و شتم قرار نمی‌گیریم. اگر به ما حمله شد یا سنگی به ما پرتاب شد باید منتظر باشیم بزرگترها بیایند با چوب دستی‌های بزرگ مثل درخت گردو به جان ما بیفتند و حسابی حالمان را جا بیاورند. ما باید از گردو بیاموزیم سال بعد بیشتر ثمر دهیم. اصلا اگر گردوها را نچینید ما قوی‌تر نمی شویم. خودمان هم به زحمت می‌افتیم، باید مدتی صبر کنیم تا باد و باران و کلاغ‌ها میوه ما را بچینند. باید مردانه ایستاد و مقاومت کرد باید هر سنگی که به سوی ما پرتاب می شود را یک دلیل از موفقیت بدانیم.

اگر درخت سپيدار باشيم چوب نمى‌خوريم؛ چون ثمرى نداريم؛ پس بردبار باشیم، صبور باشیم، مقاومت کنیم، پشتکار داشته باشیم تا موفق شویم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی