تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

معرفی ۱۰۰ بانوی کارآفرین برتر کشور به انتخاب مردم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، با اشاره به اجرای طرح «انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر» برای پنجمین دوره، گفت: در هر دوره ۲۰ کارآفرین برتر با رای مردم انتخاب می شوند و تاکنون ۱۰۰ نفر را معرفی کردیم.

کد خبر: ۷۰۲۴۵
۰۸:۵۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
معرفی ۱۰۰ بانوی کارآفرین برتر کشور به انتخاب مردم
 
دیدارنیوز - معصومه ابتکار در مراسم تقدیر از بانوان برگزیده طرح «انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر» که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به برگزاری پنجمین دوره رای گیری مردمی زنان کارآفرین برتر کشور، اظهار کرد: در این دوره کارآفرینان از استان های تهران، فارس، بوشهر، یزد، مازندران، گیلان، سیستان و بلوچستان، قزوین، هرمزگان و... انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه مرحله ششم طرح مذکور در حال برگزاری است، افزود: از ابتدای طرح تاکنون ۶۰۰ بانوی کارآفرین در این رقابت ها شرکت کردند؛ البته همه این بانوان موفق و توانمند هستند، اما در هر دوره ۲۰ کارآفرین برتر با رای مردم انتخاب می شوند و تاکنون ۱۰۰ نفر را معرفی کردیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، با تاکید بر ضرورت توجه به کارآفرینی، خاطرنشان کرد: امروز در شرایط سخت تحریم های ناجوانمردانه آمریکا قرار داریم و بدترین نوع تحریم های اقتصادی علیه کشور ما اعمال شده است.

ابتکار، با بیان اینکه ایران با محدودیت هرگونه دسترسی به منابع مالی خارجی و واردات و صادرات و تجارت با کشورهای دنیا مواجه است، گفت: با وجود همه این سختی ها و فشارها، مردم همچنان ایستادگی کرده اند و دولت برنامه ریزی های لازم را برای بهبود وضعیت اقتصادی در دستور کار دارد.

وی با اشاره به شیوع کرونا و مضاعف شدن مشکلات اقتصادی کشور، یادآور شد: تولیدکنندگان و کارآفرینان و فعالان اقتصادی روزهای سختی را می گذرانند و لذا نقش زنان کارآفرین و فعالان اقتصادی زن در این برهه بیش از پیش ملموس است.

معاون رئیس جمهور، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را یکی از تکالیف قانونی برنامه ششم دانست و اضافه کرد: در قالب دو طرح بزرگ ملی، توانمندسازی ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار و توان افزایی آنان برای حضور در عرصه اقتصادی را دنبال می کنیم.

ابتکار، از همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی برای آمورش مهارت های کسب و کار و کارآفرینی خبر داد و یادآور شد: با همکاری وزارت علوم و سازمان فنی و حرفه ای طرح مهارت آموزی دختران دانشجو در حوزه کسب و کار و کارآفرینی را در دستور کار داریم. همچنین از طریق فناوری های نوین و استارت آپ ها به سمت کارآفرینی زنان و دختران رفته ایم.

وی با اشاره به همکاری نظام بانکی با طرح های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، اظهار کرد: در راستای حمایت از زنان کارآفرین و سرپرست خانوار، برای ۸۰ هزار نفر وام قرض الحسنه فراهم کردیم و این روند ادامه دارد.

معاون رئیس جمهور، از اجرای طرح استانداردسازی محصولات کشاورزی توسط زنان روستایی در کل کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی انجام می شود،  توانمندسازی زنان روستایی را مد نظر قرار داده و تاکنون ۴۰۰ محصول کشاورزی گواهی شده به ثبت رسیده است.

ابتکار، با بیان اینکه موضوع اتصال به بازار کار و صندوق های خرد روستایی را از سال ۹۸ مدنظر قرار دادیم، گفت: در راستای افزایش توانمندی زنان روستایی و عشایری و تشکیل تعاونی، موافقت نامه مشترکی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا کردیم تا از مهارت های شغلی زنان و تشکل های بانوان با رویکرد ایجاد زنجیره ارزش و اشتغال حمایت شود.

در این همایش مجازی از «رقیه رضایی» و «نسرین فلاحتی» به عنوان دو بانوی گیلانی کارآفرین برتر کشور تقدیر شد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی