تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

روزگار سخت مدیران استقلال و پرسپولیس؛ شوالیه‌های تاریکی

سعادتمند و رسول پناه اینجا باید نشان دهند که سوپرمن‌های حوزه مدیریت هستند و باید تصمیم‌های سخت و پرچالشی بگیرند، مثل خداحافظی با فرهاد مجیدی در باشگاه استقال یا روی آوردن به بازیکنان جدید در پرسپولیس.

کد خبر: ۷۰۲۱۸
۱۹:۴۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
روزگار سخت مدیران استقلال و پرسپولیس؛ شوالیه‌های تاریکی

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: فصل برزخی فوتبال ایران همچنان به پایان نرسیده و دردسر‌های بی‌پایان همچنان برسر دو تیم پرطرفدار پایتخت آوار می‌شوند. سوت پایان بازی بزرگ دو تیم در نیمه نهایی جام حذفی نیز اگر چه مدتهاست به صدا درآمده، اما حواشی و داستان‌های آن همچنان ادامه دارد و گلوی مدیران دو باشگاه را می‌فشارد.

پیش‌بینی این موضوع که فشار بیشتری بر باشگاه پرسپولیس به خاطر باخت در این بازی وجود داشته باشد کار سختی نبود، اما اینکه استقلال نیز دچار دردسر‌های تازه‌ای شود دور از انتظار بود. مسائل اصلی دو باشگاه نیز کم و بیش شبیه هم است و در بدو امر قصه بدهی‌های انباشته که تقریبا مجال درست فکر کردن به برنامه‌های بلندمدت و حتی میان‌مدت را نمی‌دهد. از سوی دیگر هر روز ماجرا‌های جدیدی پیش‌روی این دو باشگاه قرار می‌گیرد که باید به صورت عاجل برای آن‌ها کاری کرد.

این روز‌ها روز‌هایی است که عموما مدیران باشگاه بیش از بازیکنان باید بدوند تا بتوانند پیش فصل مناسبی را برای تیم‌های تحت امر خود فراهم کنند. اینچنین است که دو مدیر عامل باشگاه یعنی مهدی رسول پناه و احمد سعادتمند خواسته یا ناخواسته بیش از گذشته در محافل رسانه‌ای حاضر می‌شوند. هر دو مدیر البته از دیروز تا کنون حتی مجبور شدند در برابر پرسش‌های هواداران و خبرنگاران آن هم در خیابان و کنار ساختمان باشگاه لب به سخن بگشایند.

سعادتمند و رسول پناه حتی در برنامه فوتبال برتر نیز حاضر شدند تا در برابر سوالات سخت مجری در یک شبه مناظره، توان خود را در بیان شفاف اتفاقات یا پاسخگویی سیستمدارانه به نمایش بگذارند. البته که مطابق انتظار برنامه موافق انتظار آن‌ها پیش نرفت و تعداد سوالات سخت بسیار بودند و مجری برنامه نیز با تجربه‌هایی که از جدل با مهدی تاج به دست آورده بود، هر دو نفر را تا مرز انفجار از فرط عصبانیت پیش برد.

هر دو مدیر که چند ماهی است میراث‌دار گرفتاری‌ها و بدهی‌های غول‌آسای دو باشگاه بزرگ هستند حتی در جا‌هایی وانمود کردند که نباید به برخی سوالات پاسخ دهند و بهتر است که بیان برخی مسائل به آینده موکول شود، اما در نهایت هر دو نفر نتوانستند از این آزمون سخت و پرسش‌های غضبناک آن پیروز بیرون بیایند.
 
روزگار سخت مدیران استقلال و پرسپولیس؛ شوالیه‌های تاریکی

مهدی رسول پناه امروز حتی مجبور شد از پشت میز کارش در باشگاه به کوچه برود و به گروهی از هواداران عصبانی و معترض که از صبح خیابان‌های اطراف ساختمان باشگاه را روی سرشان گذاشته بودند، پاسخ دهد. اتفاقی که بعید نیست برای سعادتمند نیز پیش بیاید و او را رودرروی برخی هواداران آبی قرار دهد. به هر حال در استقلال ماجرای قهر فرهاد مجیدی و پرونده استراماچونی در جریان است و در پرسپولیس نیز موضوع فسخ قرارداد مهدی ترابی و احتمال رفتن چند بازیکن شاخص، برای هواداران قابل هضم نیست.

اینکه هر کدام از این موضوعات به چه طریق و تا کی از سوی مدیران دو باشگاه حل می‌شود مشخص نیست، اما به نظر می‌آید بقا و دوام هر دو مدیر به اتخاذ تصمیم‌های درست و البته عملکرد فوری و مثبت آن‌ها در روز‌های پیش‌رو بستگی دارد. فرصت حل مشکلات مالی برای هر دو نفر بسیار کوتاه است و در چشم به هم زدنی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و فصل آینده لیگ برتر از راه خواهد رسید.

در واقع این بزنگاه حساس و تاریخی برای دو مدیر باشگاه آبی و قرمز، فرصتی است که باید توانایی‌های فرابشری از خود نشان دهند تا اوضاع به سر و سامان برسد. سعادتمند و رسول پناه اینجا باید نشان دهند که سوپرمن‌های حوزه مدیریت هستند و باید تصمیم‌های سخت و پرچالشی بگیرند، مثل خداحافظی با فرهاد مجیدی در باشگاه استقال یا روی آوردن به بازیکنان جدید در پرسپولیس. آیا این دو نفر می‌توانند در هیات شوالیه‌های تاریکی، بر همه عوامل بر‌هم زننده آسایش هواداران و بازیکنان غلبه کنند؟ فقط چند روز باید صبر کرد.  

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی