تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

در پی تشدید تنش‌های مرزی هند و چین؛ پالایشگاه‌های هند دیگر از چین نفت نمی‌خرند

منابع آگاه اعلام کردند پالایشگاه‌های دولتی هند به منظور اجرای مقررات جدید دهلی‌نو، واردات نفت از شرکت‌های چینی را متوقف کرده‌اند.

کد خبر: ۷۰۱۸۴
۱۴:۰۱ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از رویترز، سه منبع آگاه خبر دادند که پالایشگاه‌های هند به منظور اجرای مقررات جدید دهلی‌نو مبنی بر ممنوعیت واردات از کشور‌هایی که مرز مشترک با هند دارند، اعلام کردند قصد دارند از شرکت‌های وابسته به چین نفت خریداری نکنند.
 
این مقررات که از ۲۳ ژوئیه به اجرا گذاشته شده است پس از درگیری‌های مرزی چین و هند که منجر به کشته شدن ۲۰ سرباز هندی شد به تصویب رسید.
 
منابع رویترز گفتند اسناد و قرارداد‌ها نشان می‌دهد که از زمان صدور دستور جدید پالایشگاه‌های دولتی در مناقصه‌های وارداتی خود بندی را اضافه کرده‌اند که معامله با شرکت‌های متعلق به کشور‌های هم مرز با هند را ممنوع می‌کند.
 
یکی از این منابع گفت هفته گذشته، پالایشگاه‌های دولتی هند تصمیم گرفتند از ارسال مناقصه‌های واردات نفت خام به شرکت‌های تجاری چینی مانند CNOOC Ltd، Unipec و PetroChina جلوگیری کنند.
 
هند با چین، پاکستان، بنگلادش، میانمار، نپال و بوتان مرز مشترک دارد، اما در بیانیه دولت از کشور خاصی نام برده نشده است. هند سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است و تقریباً ۸۴٪ از نیاز‌های نفتی خود را وارد می‌کند. چین به این کشور نفت خام صادر نمی‌کند، اما شرکت‌های چینی از عمده بازرگانان این ماده ارزشمند در سطح جهان هستند.
 
حدود دو ماه پیش درگیری شدیدی میان نیرو‌های هند و چین در منطقه مرزی لاداخ در هیمالیا به وجود آمد که در آن ۲۰ نظامی هندی کشته شدند و چین هم تلفاتی را بدون بیان آمار گزارش داد. در این درگیری هر دو طرف یکدیگر را مقصر دانستند و موجب ایجاد تنش میان دو کشور شد.
 
وزارت دفاع هند دوشنبه از وقوع درگیری‌های جدید با ارتش چین در منطقه مرزی «لاداخ» خبر داد. به گفته مقامات ارشد دولت هند، اکنون در واکنش به این تنش یک ناو جنگی متعلق به پکن در دریای جنوبی چین مستقر شده است. همچنین قرار است این ناو جنگی هند به طور دائم با نیرو‌های آمریکایی حاضر در دریای جنوبی چین در تماس باشد. علاوه‌بر این مقامات هند گفته‌اند استقرار این ناو جنگی به معنی آن است که آن‌ها نسبت به احتمال بروز درگیری در منطقه «لاداخ شرقی» و واکنش چین آگاهند. نیروی دریایی هند نیز ناو‌های جنگی خود را در «تنگه مالاکا» در اقیانوس هند مستقر کرده است که چین از آنجا برای تردد به دیگر قاره‌ها استفاده می‌کند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی