تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
كليدواژه‌هاى موفقيت/قسمت اول

به روز باشیم/فرزند زمان خویشتن باش

"کلید واژه‌های موفقیت" عنوان سلسله یادداشت‌های دکتر بهیار سلیمانی است که از امروز در بخش سبک زندگی منتشر خواهد شد. این یادداشت‌ها را بخوانید

کد خبر: ۷۰۱۶۳
۱۶:۲۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

به روز باشیم/فرزند زمان خویشتن باش


دیدارنیوز ـ "کلید واژه‌های موفقیت" عنوان سلسله یادداشت‌های دکتر بهیار سلیمانی است که از امروز در بخش سبک زندگی منتشر خواهد شد. این یادداشت‌ها را بخوانید. 

نباید در گذشته ماند باید به سرعت از گذشته عبور کرد و به آینده‌های بهتر امیدوار بود باید خودمان را به روز کنیم اگر هر روز خودمان را ترمیم نکنیم مثل ساختمان‌های فرسوده می‌شکنیم. اول با یک پنجره شکسته آغاز می‌شود؛ اگر پنجره‌ای شکست باید به سرعت ترمیم شود، اگر نشود به مرور مشکل آفرین خواهد شد. بعد از پنجره لوله آب يا گوشه‌اى از كابينت آشپزخانه ياسيستم گرمايش يا سرمايش ساختمان دچار مشكل خواهدشد و اين روند تخريب ادامه خواهديافت و به نقطه‌اى مى‌رسد كه ديگر بازسازى آن مقدور نخواهد بود؛بايد از آغاز و سرچشمه به فكر چاره‌جويى بود.


استاد سخن سعدى  سرود:
درختی که اکنون گرفتست پای
به نيروی شخصی برآيد ز جای
ورش همچنان روزگاری هلی
بگردونش از بيخ برنگسلی
سرچشمه شايد گرفتن به بيل
چو پر شد نشايد گذشتن به پيل


ما هم اگر رفتار و گفتارمان به روز نباشد از زمان عقب می‌افتیم؛ اگر عقب افتادیم حتی نمی‌توانیم اموالمان را نیز مدیریت کنیم. شاید بهترین کار این باشد که اگر از زمان عقب افتادیم مدیریت دارایی‌های خود را به جوانترها و افرادی که به روز هستند بدهیم؛ چون ما دیگر عنصر زمان را از دست داده‌ایم و نمی‌توانیم خوب مدیریت کنیم. افراد تحت فرمان ما نیز متوجه خواهند شد و فرمانبری برایشان مشکل می‌شود. باید پیوسته خودمان را به روز نگهداریم بخشی از وقت خود را مشغول به روز رسانی خودمان بنمائیم در غیر این صورت موفق نخواهیم شد. لازمه موفقیت به روز بودن و در زمان زندگی کردن است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی