تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

استقلال در استرس استرا

ماجرای امروز استقلال چیزی شبیه جمع اضداد است، ترکیبی از امید و یاس، انگیزه و بی‌میلی و نهایتا راستگویی و خیالبافی؛ طبیعی است که در چنین شرایطی پیدا کردن راه درست و تشخیص سره از ناسره بسیار سخت و دشوار می‌شود. پنج‌شنبه شاید روز سرنوشت برای استقلال باشد!     

کد خبر: ۷۰۱۰۶
۱۸:۵۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹

استقلال در استرس استرا

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: در فاصله سه روز تا برگزاری مسابقه فینال جام حذفی فوتبال ایران، باشگاه استقلال در تکاپوی شدیدی برای مشخص کردن مسیر آینده خود قرار دارد. بعد از پیروزی امیدبخش در برابر پرسپولیس در ورزشگاه خالی آزادی، تنها چیزی که می‌توانست جشن آبی‌ها را بر هم بزند، استعفای شفاهی فرهاد مجیدی بود که با سرعت و شدت عجیبی رسانه‌ها را درنوردید.

سرمربی فعلی استقلال در شرایطی خوشحالی را به کام هواداران تیم و بازیکنان زهر کرد که با استعفایش به نوعی پرده از عمق مذاکرات مدیران باشگاه با آندره استراماچونی نیز برداشت. فرهاد مجیدی که پس از خروج استراماچونی از ایران در سال گذشته، در قامت یک منجی بر روی نیمکت بحران‌زده استقلال نشست، باز هم با یک تصمیم غیرمنتظره اعتراض خود را به مدیران باشگاه نشان داد.

اینکه در این ماجرا، حق با کدام طرف است را می‌توان از سخت‌ترین پرسش‌ها و قضاوت‌ها برای دست‌اندرکاران باشگاه استقلال دانست. مدیریت باشگاه در شرایط دشوار مالی قرار دارد و پرونده‌های باز در فیفا و بدهی انباشته می‌تواند حتی منجر به نابودی باشگاهی به بزرگی استقلال شود. از سوی دیگر فرهاد مجیدی نیز حالا در آستانه کسب یک جام برای استقلال قرار دارد و بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا نیز در پیش است و با توجه به نایب قهرمانی در لیگ برتر و همچنین پیاده کردن نظم نسبی در تیم، حالا دست بالا را در مواجهه با مدیران باشگاه دارد.

به هر حال همانطور که پیش از این نیز طی گزارشی در دیدارنیوز مطرح کردیم، استقلال اگر بتواند شرایط را برای بازگشت استراماچونی به ایران فراهم کند و در فصل آتی او را بالای سر تیم نگه دارد، یک تفاهم بزرگ و موفق به وجود آمده و به نظر می‌آید هواداران تیم نیز بسیار از این معامله دو سر برد راضی و خشنود باشند. به هر حال استراماچونی همچنان در میان هواداران تیم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در عین حال ماموریتی نیمه تمام با آبیֱها نیز دارد که می‌تواند در صورت به پایان رساندن آن حیثیت و جایگاه حرفه‌ای تازه‌ای را در ایران و حتی فوتبال جهان به دست آورد.

در این بین، اما تصمیم فرهاد مجیدی نیز چندان غیرحرفه‌ای به نظر نمی‌آید. به هر حال او نیز هم اکنون سرمربی تیم استقلال است و یک فصل دیگر را نیز مطابق قرارداد خود می‌تواند بالای سر تیم باشد. اگv در مقام موعظه باشیم به راحتی می‌توان الفاظ و کلمات را به بازی گرفت و به فرهاد مجیدی گوشزد کرد که بهتر است معرفت و مرام به خرج داده و به نفع استراماچونی کنار برود، اما اگر فرهاد چنین نکند نیز کسی نمی‌تواند بر او خرده بگیرد.

تا این لحظه فرهاد مجیدی پایش را در یک کفش کرده که پس از بازی فینال جام حذفی، از سرمربی‌گری استقلال کناره خواهد گرفت، اما ظاهرا هنوز مدیران استقلال نیز نتوانسته‌اند او را از این تصمیم منصرف کنند و حداقل برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در قطر، از او بهره بگیرند. از آن سو نیز هنوز استراماچونی پاسخ روشنی به آبی‌ها نداده و دقیقا نیز مشخص نیست که مذاکرات او با سران باشگاه تا چه حد ممکن است به راضی شدن برای بازگشت به تهران به نتیجه مثبت برسد.

به هر حال استقلال همچنان در استرس و نگرانی در مورد استراماچونی به سر می‌برد و شاید به درستی نمی‌داند که آیا مرد ایتالیایی دوباره قصه ترک ایران را اجرا خواهد کرد یا نه؟ امروز شایعاتی مبنی بر تهدید فیفا و (AFC) برای فوتبال ایران به گوش رسید که ممکن است این دو نهاد مهم فوتبال ایران را محروم کنند و انتشار این خبر در دنیا، می‌تواند به منزله پایانی بر همه این رویا‌ها باشد. کافیست خود را جای کسی مثل استراماچونی بگذاریم و ببینیم که حضور در فوتبال ایران با این چشم‌انداز تیره و مبهم تا چه حد می‌تواند غیرعاقلانه باشد!

ماجرای امروز استقلال چیزی شبیه جمع اضداد است، ترکیبی از امید و یاس، انگیزه و بیֱمیلی و نهایتا راستگویی و خیالبافی؛ طبیعی است که در چنین شرایطی پیدا کردن راه درست و تشخیص سره از ناسره بسیار سخت و دشوار می‌شود. پنج‌شنبه شاید روز سرنوشت برای استقلال باشد!      

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی