تیتر امروز

نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند/ اردوغان در استانبول با رهبر حماس دیدار کرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند/ اردوغان در استانبول با رهبر حماس دیدار کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.
در واکنش به اظهارات پمپئو؛

واعظی: تلاش‌های مذبوحانه واشنگتن محکوم به شکست است

- رییس دفتر رییس جمهوری در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا گفت: تهدید علنی به تحریم کشور‌هایی که با آمریکا مخالفت کنند و این کشور را همراهی نکنند، یک بدعت خطرناک در نظام بین‌الملل و شورای امنیت است.

کد خبر: ۷۰۰۸۳
۱۳:۰۷ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ محمود واعظی اظهارداشت: دولت آمریکا متاثر از رویکرد افراطی و اراده رژیم صهیونیستی، تصمیماتی می‌گیرد که کاملا غیرحقوقی و غیرمنطقی است لذا نمی‌تواند حتی به مبانی ظاهری حقوقی این تصمیمات نیز پایبند باشد.
 
رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر اینکه استفاده از مکانیزم ماشه ساز وکاری در درون برجام است، افزود: دولت آمریکا در رفتاری غیرمنطقی، رسما از برجام خارج شده و روشن است که دیگر امکان استفاده از ساز وکار‌های درون این توافقنامه را ندارد.
 
واعظی خاطرنشان کرد: البته دولتمردان آمریکا امروز دریافته‌اند که چه اشتباه بزرگی را در خروج از برجام مرتکب شده‌اند و حالا برای پوشاندن این اشتباه، دست به حرکت‌های مذبوحانه و خالی از هرگونه مبنای حقوقی و قانونی می‌زنند. آن‌ها پس از خروج چندین مرتبه این رویکرد را آزمایش کرده‌اند و هربار به شکل کاملا کم‌نظیری در تاریخ بین‌الملل با مخالفت جهانی مواجه شده‌اند. 
 
وی، سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه آمریکا را زمینه‌ساز انزوای این کشور در جهان دانست و افزود: اینکه آمریکایی‌ها که داعیه رهبری جهان را دارند، دچار چنین انزوایی شده‌اند، در حقیقت نشان‌دهنده حقانیت موضع و قانونمند بودن رفتار ایران است. 
 
 عضو دولت تدبیر و امید یادآور شد: آمریکایی‌ها حق استفاده از مکانیزم‌های درون برجام را ندارند و به همین دلیل، اقدام اخیر آن‌ها در شورای امنیت به هیچ وجه موفق نخواهد شد، چرا که همه اعضای و جامعه جهانی با آن مخالفند.
 
واعظی تصریح کرد: تهدید علنی به تحریم کشور‌هایی که با آمریکا مخالفت کنند و همراهی نکنند یک بدعت خطرناک در نظام بین الملل و شورای امنیت است.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی