تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

ارسال لایحه تشکیل «سازمان ملی مهاجرت» به هیئت دولت

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: لایحه تشکیل «سازمان ملی مهاجرت» به هیئت دولت ارجاع شده و در صورت تصویب، به مجلس شوراى اسلامی ارسال مى‌شود.

کد خبر: ۷۰۰۷۳
۱۵:۰۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ مهدی محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در گفتگویی با اشاره به حضور اتباع افغانستانی در ایران، اظهار کرد: انسداد مرز و کنترل آن جزو مسائل و دستورالعمل‌های بین‌المللی است که هر کشوری باید نسبت به آن، اقدامات لازم را انجام دهد و همچنین مانع ورود اتباع غیر مجاز شود.
 
او ادامه داد: برای کنترل ورود و خروج اتباع افغانستانی به ایران، وزارت کشور با کشور افغانستان مطالبات بسیار جدی داشته تا نسبت به انسداد خلا‌ءهای مرزی اقدامات لازم انجام شود.
 
مدیرکل امور اتباع تصریح کرد: متاسفانه در زمینه کنترل ورود و خروج اتباع غیرمجاز کم کاری و تعلل شده، البته اکثر اتباع غیرمجاز توسط باند‌های قاچاق انسان وارد کشور می‌شوند.
 
محمودی یادآور شد: در صورت مشاهده اتباع غیرمجاز در ایران، نیرو‌های پلیس آگاهی با آن‌ها برخورد خواهند کرد، البته هرساله حدود ۸۰۰ هزار اتباع غیرمجاز در کشور ما دستگیر می‌شوند.
 
 
او اظهار کرد: دستگیری و مبارزه با باند‌های قاچاق انسان ادامه خواهد داشت، توافقی هم با دولت افغانستان داشتیم تا بحث تثبیت هویت پناهندگان خارجی صورت گیرد.
 
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به لایحه تشکیل «سازمان ملی مهاجرت» بیان کرد: این لایحه در کمیسیون‌های ذیربط مورد تایید قرار گرفته و به هیئت دولت ارجاع شده و در صورت تصویب، به مجلس شوراى اسلامی ارسال مى‌شود.
 
محمودی گفت: با توجه به وسعت فعالیت‌های اتباع، برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و ساماندهی اتباع خارجی لازم است که سازمانی تحت عنوان «سازمان ملی مهاجرت» تشکیل شود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی