تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

کلاهبرداری سودجویان در پوشش وکیل/ وقتی کلاهبرداران دست در جیب وکلا می‌کنند

دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضاییه از کلاهبرداری برخی از سودجویان از وکلای دادگستری خبر داد.

کد خبر: ۷۰۰۶۴
۱۳:۰۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ کمال رئوف دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در گفتگویی در خصوص سوء استفاده برخی از کلاهبرداران از وکلای دادگستری اظهار کرد: حدود یک سالی است که نوعی کلاهبرداری رواج پیدا کرده و اخیرا این موضوع بیشتر هم شده است، به طوری که فردی با وکلا تماس می‌گیرد و در جریان این تماس ادعا می‌کند که موکل همکار آن وکیلی است که با وی تماس برقرار کرده و اعلام می‌کند که آخرین مهلت واریز هزینه دادرسی رسیده است و به جای همکار وکیل مزبور تقاضا می‌کند که پول به حسابش واریز شود.
 
وی در رابطه با نحوه دسترسی به شماره تماس‌های وکلا بیان کرد: این کلاهبرداران، شماره تلفن همراه وکلا را از طریق تابلو‌های نصب شده در محل کار آن‌ها و یا از داخل دفتر کارشان به دست می‌آورند، چرا که معمولا شیوه کاری عده‌ای از وکلا به صورت گروهی است، بدین معنی که آن‌ها به صورت مشترک و با روابطی حسنه، در یک دفتر و یا ساختمان، به کار وکالت می‌پردازند و همین موضوع راه را برای سوء استفاده برخی از افراد سودجو باز می‌کند و آن‌ها از این موقعیت برای کلاهبرداری در جهت منافع خود سوء استفاده می‌کنند.
 
دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضاییه تصریح کرد: این نوع کلاهبرداری‌ها صرفا مختص وکلا نیست و در مورد صاحبان مشاغل مشابهی، چون پزشکان و مهندسان مشاور نیز وجود دارد که مراجع قضایی با مراجعه افراد مختلفی به پلیس آگاهی و یا داسرا‌ها از این نوع کلاهبرداری‌ها اطلاع پیدا کرده‌اند که عده‌ای از افراد پیگیر پرونده‌های مفتوحه شان هستند و برخی دیگر هم به خاطر کم بودن مبالغ جا به جا شده، از پیگیری این موضوع صرف نظر می‌کنند.
 
رئوف با اشاره به برخی از راهکار‌های مقابله با این نوع کلاهبرداری‌ها گفت: یکی از بهترین راه‌های مقابله با این نوع کلاهبرداری‌ها این است که سریعا با وکیلی که کلاهبردار مدعی تماس از طرف اوست، تماس گرفته و از موضوع انتقال وجه به حساب اطمینان حاصل شود.
 
وی ادامه داد: از دیگر روش‌های مقابله با کلاهبرداری این نوع افراد سودجو می‌توان به آموزش‌های همگانی و آگاه سازی مردم اشاره کرد که این موضوع می‌تواند عرصه را بر این کلاهبرداران تنگ کند، چرا که افراد شیاد همیشه به دنبال شیوه‌های جدیدی برای کلاهبرداری و کسب درآمد هستند و آگاهی بخشی به مردم می‌تواند درصد قابل توجهی از این جرایم را کاهش دهد.
 
دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضاییه با اشاره به یکی از کلاهبرداران وکیل نما افزود: حمید دهنوی، یکی از این کلاهبرداران وکیل نماست که به اتهام کلاهبرداری از طریق جعل عنوان وکیل دادگستری و عناوین دیگر، اسناد و مدارک و همچنین حمل سلاح، دستگیر شده و این موضوع باعث توجه مجدد به معضل کلاهبرداری در پوشش ارائه خدمات حقوقی شده است.
 
رئوف اذعان کرد: دهنوی از طریق یک موسسه غیر تجاری تحت عنوان "ره روان پدیده ایرانیان" ثبت شده به شماره ۴۶۰۶۹ در تاریخ ۹۷/۹/۲۰ با عنوان مدیر عامل موسسه، فعالیت‌های غیر قانونی انجام می‌داده و در این راستا نکته حائز اهمیت این است که حق امضا انحصاری نیز برای او تعیین شده بود.
 
وی تاکید کرد: نام حمید دهنوی در سایت "سامانه اطلاعات وکلای دادگستری" در فهرست وکلای دادگستری قرار داشت و حتی از طریق این سایت "کد شناسه وکیل" هم دریافت کرده بود.
 
دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضاییه خطاب به وکلا هشدار داد: از همکاران عزیز تقاضا می‌کنم مراقب سوء استفاده افراد سودجو باشند تا دیگر شاهد وقوع چنین کلاهبرداری‌هایی نباشیم.
 
رئوف در پایان خطاب به هموطنان تأکید کرد: از مردم تقاضا داریم برای اطمینان و استعلام از وکیل بودن افراد به سایت رسمی مرکز وکلای قوه قضاییه به نشانی ۲۳۰۵۵.ir بخش استعلام وکیل مراجعه کنند.َ
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی