تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

مرز تجاری شلمچه بازگشایی شد

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: فعالیت تجاری و صادرات کالا در مرز بین‌المللی شلمچه در استان خوزستان پس از ۲ روز تعطیلی روز دوشنبه از سر گرفته شد.

کد خبر: ۷۰۰۵۰
۱۱:۱۱ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ سیدعلی موسوی اظهار داشت: بر اساس توافق صورت گرفته با طرف عراقی فعالیت اقتصادی و صادارت کالا در روز‌های شنبه و یکشنبه مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی متوقف شد و در این ۲ روز هیچگونه تبادل تجاری در این مرز انجام نشد.
 
وی افزود: مرز بین‌المللی شلمچه از صبح امروز دوشنبه بازگشایی شد و تجار و بازرگانان ۲ کشور مبادلات تجاری را از سرگرفتند.
 
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: کالا‌های غیرنفتی شامل مواد غذایی، میوه و تره‌بار، مواد پروتئینی و خدمات فنی و مهندسی بر اساس توافق صورت گرفته با طرف عراقی از مرز بین‌المللی شلمچه به کشور عراق صادر می‌شود.
 
صادرات کالای غیرنفتی از مرز بین‌المللی شلمچه از ۱۸ تیرماه پس از چهار ماه تعطیلی به دلیل فراگیری ویروس کرونا از سرگرفته شد و در این مدت ۲۱ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۹۵ میلیون دلار به عراق صادر شد.
 
صادرات کالای غیرنفتی منطقه آزاد اروند در سال جاری براساس پیش نیاز کشور‌های حوزه خلیج فارس یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده که شامل تولیدات کالا در منطقه آزاد اروند و کالا‌های سایر استان‌های کشور است.
 
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهر‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می‌باشد. 
این منطقه در همجواری با کشور‌های عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 
 
مرز شلمچه در فاصله ۱۵ کیلومتری خرمشهر و ۲۵ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی