تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
نماینده مردم اهواز:

مردم حاضر به خرید اراضی از بنیاد مستضعفان هستند

نماینده مردم اهواز اظهار داشت: در حال حاضر نقاط مختلفی در اهواز و استان داریم که بنیاد با مردم آن مناطق همکاری کرده، اما محل این روستا منطقه مناسبی نیست. این منطقه به شهر و مناطق مسکونی اتصال ندارد و در کنار تاسیسات صنعتی، نفتی و انبارهایی با بارهای مختلف واقع شده است و محدود به یک خیابان اصلی و چند خیابان فرعی می‌شود.

کد خبر: ۷۰۰۳۹
۰۹:۵۲ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹

مردم حاضر به خرید اراضی از بنیاد مستضعفان هستند

 

دیدارنیوز - سید کریم حسینی، نماینده مجلس یازدهم، درباره اتفاقات اخیر در روستای ابوالفضل اهواز و اقدامات بنیاد مستضعفان برای بازپس گیری اراضی در این منطقه اظهار داشت: این منطقه نزدیک به شهر اهواز و محدود و محصور بین تاسیسات آن منطقه است و منطقه شهری و متصل به شهر نیست. به طور اساسی این موضوع به دو بخش تقسیم می‌شود، یک بخش خانه‌هایی هستند که از قدیم یعنی بیش از یک دهه در این منطقه ساخته شده‌اند و مردمی که در این مدت در این منطقه زندگی می‌کنند و بخش دیگر خانه‌هایی هستند که در همین چند ماه اخیر ساخته شده‌اند.

 

وی ادامه داد: این واحدها بدون سند هستند و برخی از افراد سودجو نسبت به خرید و فروش آنها با عنوان باغ ویلا اقدام کردند که قطعا حساب این افراد از مردمی که در این منطقه از قدیم ساکن بودند، جدا است. به هر حال طبق قانون تمام اراضی در داخل محدوده متعلق به بنیاد مستضعفان است.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون افزود: در روزهای گذشته، چند مامور مربوطه به قصد قلع و قمع و تخریب ساخت و سازهای جدید ورود کردند، این در حالی بود که  مردم هم از مدت‌ها پیش و از سه ماه گذشته پیگیر تثبیت شرایط خود در این منطقه بودند و چندین بار هم در تهران به بنیاد مستضعفان مراجعه کردند.  

 

حسینی تاکید کرد: مردم منطقه اعلام کردند که حتی حاضر به خرید هستند و قصد تعامل با بنیاد را دارند. اهالی این منطقه مردمی نیستند که بدون منطق مطالبه‌گری کنند و قبول دارند که اراضی متعلق به بنیاد است اما به دنبال تعامل با بنیاد مستضعفان هستند تا موضوع به اتمام برسد.

 

وی افزود: یک برخوردی هم بین مردم با ماموران غیر بنیاد شد. هر چند که نمی‌خواهیم مساله را کوچک کنیم اما مساله در حدی هم نبود که چنین بازتابی داشته باشد، اما تاکید هم داریم که این برخورد در شان مردم آن منطقه نبود. ممکن است مامور جوانی بی‌احتیاطی و بی‌تدبیری کرده باشد و حرکتی را انجام داده باشد.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون درباره برخی اخبار مبنی بر تیراندازی‌ به سمت مردم منطقه اظهار داشت: بنده نشنیده‌ام که تیراندازی صورت گرفته باشد.

 

وی درباره تصمیماتی که گرفته شده گفت: روز گذشته با استاندار و رییس بنیاد مستضعفان صحبت‌هایی داشتم و هم استاندار و هم امام جمعه اهواز به شدت پیگیر حل این مشکل هستند. امروز برای تعیین تکلیف این موضوع جلسه‌ای با معاون و نماینده بنیاد و مسئولان منطقه و استان خواهیم داشت.  

 

حسینی درباره موضع بنیاد مستضعفان و آقای فتاح نسبت به مطالبه مردم منطقه ابوالفضل اظهار داشت: آقای فتاح اعلام کردند تصمیمی که به نفع مردم منطقه است، گرفته شود و آن تصمیمی که در جهت منافع و مصلحت مردمی که مدت‌ها در آن منطقه ساکن هستند، محسوب می‌شود به اجرا برسد. حرف آقای فتاح این بود که ما خود را کنار مردم می‌بینیم و این تصمیم را قبول می‌کنیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا بنیاد مستضعفان این اراضی را همانند اسناد علوی به مردم منطقه اهدا نکرد، ادامه داد: در حال حاضر نقاط مختلفی در اهواز و استان داریم که بنیاد با مردم آن مناطق همکاری کرده، اما محل این روستا منطقه مناسبی نیست. این منطقه به شهر و مناطق مسکونی اتصال ندارد و در کنار تاسیسات صنعتی، نفتی و انبارهایی با بارهای مختلف واقع شده است و محدود به یک خیابان اصلی و چند خیابان فرعی می‌شود.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون تاکید کرد: هنوز هیچ تصمیمی مبنی بر تخلیه گرفته نشده است.

 

حسینی در پاسخ به این سوال که اگر قرار باشد مردم بابت مالکیت اراضی بهای آن را به بنیاد بپردازند، نحوه پرداخت و میزان آن چقدر خواهد بود،گفت: اگر تصمیم به پرداخت بهای اراضی شود، قرار نیست که قیمت روز آن محاسبه شود چراکه اساسا بنای بنیاد کمک به مردم منطقه است. 

 

منبع: ایلنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی