تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

تشریح علت مرگ ماهیان دریاچه زریبار / تعذیه گرایی و نحوه صید ماهی؛ اصلی‌ترین تهدید دریاچه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مریوان در مورد تلف شدن ماهیان دریاچه زریبار در روز‌های اخیر توضیحاتی را ارائه داد.

کد خبر: ۶۹۹۸۱
۱۰:۵۵ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ ابراهیم همت‌بلند گفت: در روز‌های اخیر شاهد تلف شدن ماهیان دریاچه زریوار بودیم که در چهار سال گذشته در این فصل از سال تکرار می‌شود، لذا بررسی این موضوع در دستور کار اداره حفاظت محیط زیست قرار گرفت.
 
او افزود: در تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد به دلیل افزایش فعالیت‌های پلانکتونی و جلبکی آب زریبار و افزایش دما، اکسیژن محلول در آب کم شده و خفگی ماهیان دریاچه اتفاق می‌افتد.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مریوان یادآور شد: تغذیه‌گرایی آب زریبار یکی از اصلی‌ترین تهدید‌های این دریاچه و علت اصلی مرگ ماهیان است که این مورد به دلیل ورود فاضلاب انسانی و کود حیوانی به تالاب و از همه مهمتر نحوه صید ماهی به روش استفاده از مواد نیترات زا از جمله جو پوسیده بوده که توسط ماهی‌گیران در دریاچه زریبار معمول شده است.
 
او تاکید کرد: این نوع ماهیگیری، ورود فاضلاب روستا‌های اطراف و از همه مهم‌تر ورود کود حیوانی از مزارع اطراف به داخل دریاچه زریوار، در آینده باعث کهولت زود رس و نابودی این اثر طبیعی خواهد شد.
 
همت‌بلند اضافه کرد: ماهیان تلف شده از نوع کاراس، اردک ماهی و فیتوفاک (ماهی سفید) است که در تمام دریاچه وجود دارند که بعد از تلف شدن باد اجساد ماهیان را به ساحل شرقی دریاچه محل گردشگری می‌کشاند و گردشگران شاهد ماهیان تلف شده، می‌شوند.
 
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی