تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تخفیف‌های فروشگاه زنجیره‌ای بر چه اساسی ارائه می‌شود؟

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد فروشگاه‌های زنجیره‌ای ماسک عرضه نمی‌کنند، توضیحاتی درباره چگونگی ارائه تخفیف در این فروشگاه‌ها ارائه داد.

کد خبر: ۶۹۹۱۶
۱۱:۵۶ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
تخفیف‌های فروشگاه زنجیره‌ای بر چه اساسی ارائه می‌شود؟
 
دیدارنیوز - امیرخسرو فخریان سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای از نظام توزیع را ۱۰ تا ۱۲ درصد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۶۲۷۳ فروشگاه زنجیره‌ای در قالب ۱۱۶ شرکت در کشور فعالیت می‌کنند و در سال گذشته ۱۳۶۰ شعبه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اضافه شد. از ابتدای پیدایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا آخر سال ۱۳۹۴ حدود ۱۸۶۵ شعبه وجود داشت که از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ به ۶۲۰۰ رسید و در نهایت طی چهار سال ۴۴۰۰ فروشگاه اضافه شد.

کمبودی در کالاهای اساسی نیست
وی همچنین تاکید کرد که در حال حاضر کمبودی در کالاهای اساسی و سوپرمارکتی مورد نیاز مردم وجود ندارد و تولید کنندگان با توجه به برنامه ریزی‌های‌ خود کالا دارند. البته مشکلاتی در زمینه تخصیص به موقع ارز برای ترخیص کالا از گمرک وجود دارد، اما تاکنون مشکلی ایجاد نشده است.

در فروشگاه زنجیره‌ای دنبال ماسک نباشید
رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پاسخ به اینکه آیا ماسک و مواد ضدعفونی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود یا نه، گفت: در حال حاضر مایع ضدعفونی کننده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود. ماسک هم قرار بود در این فروشگاه‌ها توزیع شود که هنوز برنامه آن نهایی نشده و ماسکی به ما داده نشده است؛ بنابراین بیش از ۷۰ درصد فروشگاه‌های زنجیره‌ای ماسک عرضه نمی‌کنند.

تخفیف‌های فروشگاه زنجیره‌ای بر چه اساس ارائه می‌شود؟
فخریان با بیان اینکه افرادی که از توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای متضرر می‌شوند و نمی‌خواهند فروشگاه زنجیره‌ای رشد کند به دنبال عوام فریبی هستند، در پاسخ به مسائلی که درباره ارائه تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و درج قیمت بالاتر بر کالا در این فروشگاه‌ها مطرح می شود، گفت: قیمت مصرف کننده روی کالاها درج شده و بیشتر آنها در کل کشور قیمت مشخصی دارند؛ بنابراین امکان اینکه قیمت بالاتر روی کالا درج شود و بعد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به آن‌ها تخفیف داده شود اصلا وجود ندارد، چرا که هیچ کالایی مختص فروشگاه زنجیره‌ای تولید نمی‌شود. حتی اگر قیمت متفاوتی هم درج شود مردم متوجه می‌شوند و خرید نمی‌کنند.

وی افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای ارائه تخفیف، قیمت خرید خود را در نظر می‌گیرند و کاری به قیمت مصرف کننده ندارند؛ به‌طوری‌که با در نظر گرفتن ۱۰ تا ۱۲ درصد هزینه‌های فروشگاهی و یک تا دو درصد سود، روی کالاها تخفیفاتی در نظر می‌گیرند که ممکن است این تخفیف به ۴۰ درصد هم برسد. به عبارت دیگر میزان تخفیف بستگی به این دارد که قیمت مصرف‌کننده چقدر درست باشد و در نظر گرفتن ۴۰ درصد تخفیف در فروشگاه زنجیره‌ای یعنی قیمت مصرف‌کننده آن قیمت درستی نیست.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی