تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

چند سوال از سردار یزدی: وقتی لاریجانی ضدولایت معرفی و مطهری ردصلاحیت می‌شود، خنده بر لبان چه کسی می آید؟

 

کد خبر: ۶۹۹۱۳
۲۱:۴۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
چند سوال از سردار یزدی: وقتی لاریجانی ضدولایت معرفی و مطهری ردصلاحیت می‌شود، خنده بر لبان چه کسی می آید؟
 
دیدارنیوز - عبدالزهرا شاهرودی، در یادداشتی در جماران خطاب به سردار یزدی نوشت:یادمان باشد حوادث دی ماه ۹۶ از فراخوان چه گروهی شروع شد و به کجا ختم شد. تبلیغات ضد دولت هم امروز دقیقا به همان نقطه نزدیک می شود.

دیروز سخنان سردار محمد رضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) بازتاب گسترده داشت. مطابق نقل رسانه ها ایشان گفته بود: «ما بیش از ۱۲۰ هزار مدیر و چند میلیون کارمند در سطوح مختلف داریم، اما از این تعداد افراد بسیار کمی تخلف می‌کنند، این در حالی است که دشمنان و کسانی که متوجه ابعاد قضایا نیستند، اذهان عمومی را در داخل و خارج به این سمت می‌برند که تعداد زیادی متخلف وجود دارد.

اما این‌گونه نیست که بگوییم شرایط دستگاه‌های اجرایی کشور به نسبت سایر کشورها وخیم است، چون تمام حرف‌هایی که درباره اختلاس گفته می‌شود، این‌گونه نیست که تمام مبلغ را برداشته و رفته باشند. به‌عنوان مثال اگر تمام اعدادی را که درباره اختلاس‌ها طی ۱۰ سال اخیر گفته می‌شود، جمع کنیم به عددی حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان می‌رسیم؛ عددی که در بودجه ۱۰ ساله کشور رقمی نیست، هرچند که یک ریال آن هم زیاد است. این تحریف باعث می‌شود که مردم واکنش‌های منفی نشان دهند و این را مثلاً می‌توان در کاهش مشارکت در انتخابات دید.»
در این باره نکاتی قابل توجه است.  

اول آنکه به نظرم باید به این برادر عزیز تبریک گفت که با شجاعت تمام یکی از آفات و اشتباهات رایج این سال ها را مطرح کرده اند. واقعیت آن است که در این سال ها به هر علت که باشد همه رسانه ها در سیاه نمایی با یکدیگر مسابقه گذاشته اند و به قدری در این امر پیش رفته اند که اگر کوچکترین نقطه سفیدی را در کارنامه نظام نشان دهید، یا خوانده نمی شود و یا باور نمی شود. و در عین حال گوینده نیز به هزار انگ مختلف نواخته می شود. و دقیقا بر عکس اگر سیاه نمایی کنید و یا اگر به حقیقت یک نقطه سیاه را نشان دهید، بلافاصله موج تشویق، شما را در بر می گیرد و مطلبتان هم همه جا پخش می گردد.  

واقعیت آن است که این یک امر کاملا ملموس است و بدون آنکه به علل و عوامل این فضا بپردازیم، هر کس به خوبی آن را لمس می کند.  

و در این میان مظلوم ترین شخص، جمهوری اسلامی است. گویی هیچ وجه مثبتی در کارنامه ندارد و سراسر زشتی است. و متأسفانه به همین جهت بسیاری در کارآمدی آن مردد شده اند. در حالیکه اگر دستگاه های تبلیغاتی در کنار زشتی ها و اختلاس ها از صدها زیبایی و هزاران سلامت مالی سخن به میان می آوردند کار به جای دیگری می رسید.

دومین نکته اما درد دلی است با سردار عزیز که دست روی درد گذاشته است.  

برادر گرامی! متأسفانه بخش زیادی از این فضا سازی توسط رسانه های متعلق به حکومت انجام می پذیرد. من هیچ دل خوشی از دولت مستقر ندارم ولی کیست که نداند کمتر انصاف و مصلحت سنجی در مکتوبات و منشورات دوستان شما مشاهده می شود.  

ادبیات اصلاح طلبان اساسا منفی نگر است اما این سالها همین ادبیات در جناح مقابل هم مشاهده می شود. مثلا وقتی رسانه منسوب به دولت قبل از رییس جمهور با عنوان سخیف «شیخ حسن» یاد می کند که یادآور ادبیات کسانی است که حکومت را «آخوندی» می خواندند، آیا انتظار دارید جامعه چه بگوید؟ یا وقتی صدا و سیما با تمام توان دنبال آن است که در هر مسئله «دزد و اختلاس گر» را پیدا کند، چه کسی توان مقابله با تخریب های دشمنان را دارد؟ وقتی به راحتی در برنامه های زنده هر شخصیت حقیقی و حقوقی متهم می شود چرا مردم باور نکنند که همه جا همین است. به نظرم لازم است در سیاست کلی نظام در تبلیغات عمومی تجدید نظر شود.
سالها پیش نوشتم وقتی همه سران نظام از هاشمی و خاتمی و ناطق و بیت امام تا روسای مجلس و دولت و حتی لاریجانی همه و همه ضد ولایت معرفی می شوند، این نتیجه اش تضعیف ولایت فقیه است و دل میلیون ها تن از مردم را خالی می کند و به دشمنان قسم خورده کشور و انقلاب نیرو می دهد. وقتی شورای نگهبان تا امثال هاشمی و احمدی نژاد و مطهری را رد صلاحیت می کند، بی تردید خنده را بر لبان سلطنت طلب ها و منافقین می نشاند. وقتی دو رییس قوه قضاییه و برادر معاون اول و برادر رییس جمهور ...

انقلاب در نگاه مردم یک «کل به تنیده» است. اینکه تصور  کنید با بیان اینکه همه خراب هستند و فقط رهبر سابق و رهبر موجود انقلاب، خوب بوده و خوب مانده اند، عملا از انقلاب چیزی باقی نگذاشته اید. مگر قرار نبود در اثر انقلاب «همه» خوب شوند؟ سالم بودن مراجع و رهبران دینی که از قرن ها پیش حاصل بوده است.  

متأسفانه چپ و راست با یکدیگر در ساختن این فضای سیاه که دفاع را سخت کرده است هم دست اند.

یادمان باشد حوادث دی ماه ۹۶ از فراخوان چه گروهی شروع شد و به کجا ختم شد. تبلیغات ضد دولت هم امروز دقیقا به همان نقطه نزدیک می شود.  
 

و آخرین نکته آنکه بسیار به جاست که در تبلیغات به انسانهای سالم از هر جناح و گروه هم اشاره شود. البته این را نباید به یک بخش خاص محدود کرد چرا که دقیقا اثر عکس دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی