تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

استقلال در فینال با «پنالشیش»!

استقلال در ضیافت پنالتی‌ها، پرسپولیس را شکست داد و به فینال جام حذفی راه پیدا کرد. بازی در وقت قانونی ۲-۲ شد و آبی‌ها ۴ پنالتی را گل کردند.

کد خبر: ۶۹۸۱۹
۱۸:۵۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
استقلال در فینال با «پنالشیش»!

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: داربی بزرگ پایتخت در مرحله نیمه نهایی جام حذفی در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار می‌شود و ترکیب دو تیم به این شرح اعلام شده است:
پرسپولیس: رادوشوویچ، مهدی شیری، سید جلال حسینی، محمد حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، مهدی ترابی، بشار رسن، علی علیپور و وحید امیری.
استقلال: سید حسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر، عارف غلامی، هرویه میلیچ، آرش رضاوند، مسعود ریگی، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و شیخ دیاباته.
 
پرسپولیس و استقلال در شرایطی گام به دیدار نیمه نهایی گذاشته اند که تقریبا با بهترین ترکیب ممکن خود به میدان می روند. برنده این دیدار باید در بازی فینال جام حذفی به مصاف تراکتور برود و بعد قهرمان جام حذفی مشخص شود. این بازی در برابر سرمربی تیم ملی دراگان اسکوچیچ برگزار می شود و از این حیث می تواند حساسیت بازی و تلاش بازیکنان را بیشتر کند. 
 
داربی تهران با سوت پیام حیدری آغاز شد، داوری که انتخاب او برای این مسابقه، با حاشیه های زیادی همراه شد. ورزشگاه آزادی که هیچ گاه در این مسابقه خالی نبوده با ترکیبی از پرچم ها و نشانه های مربوط به این مسابقه تزئین شده و کمی از حس شدید خالی بودن آن کم شده است.  
بازی با حملات محتاطانه دو تیم آغاز شد اما خیلی زود حمله آبی ها به گل تبدیل شد.حرکت زیبای مهدی قایدی در محوطه جریمه و شوت کات دار او دروازه رادوشوویچ را باز کرد. 
تا دقیقه 15 بازی بازی نسبتا سریع و پر تب و تابی در جریان بود و ضربه کاشته بشار رسن از بالای دیرک دروازه به اوت رفت. به فاصله کوتاهی علی کریمی نیز از فاصله پشت محوطه جریمه یک شوت سرضرب را شلیک کرد که با واکنش سریع رادوشوویچ مواجه شد. کمی بعد همکاری شیخ دیاباته و فرشید اسماعیلی به یک شوت ختم شد که باز هم با مهار رادو مواجه شد.
 
گزارش زنده داربی ۹۳؛ استقلال ۲ - پرسپولیس ۲
دستکم تا دقیقه 20 بازی مشخص شد که هر دو تیم نمایش جذابی را تدارک دیده اند و غیبت تماشاگران از حواشی منفی و جو کنترل نشده بازی کاسته است. 
فشار مداوم استقلالی ها بر خط دفاعی پرسپولیس باعث شده که تعویض زودهنگامی در تیم سرخ ها انجام شود. کمال کامیابی نیا به جای مهدی شیری که از ناحیه او استقلال به گل رسید وارد زمین شد. کمی بعد علی علیپور یک ضربه خطرناک زد که با دست حسینی به کرنر رفت. 
از دقیقه 30 به بعد پرسپولیس نیز با استفاده از نفوذهای رسن و ترابی و ارسال توپ های بلند، تا حدی استقلال را عقب راند. بازی در نیمه میدان ادامه پیدا کرد و فیزیکی تر شد. در خط حمله استقلال، تحرک قایدی و شیخ دیاباته تا حدی خط دفاع پرسپولیس را متزلزل کرد اما با پرس و یارگیری مداوم خصوصا برای دیاباته، بازی متعادل پیش رفت. 
یک شوت ناغافل از سیامک نعمتی در دقیقه 42 حسینی را به زحمت انداخت و نهایتا در دقیقه 48، نیمه اول به پایان رسید.
در پایان نیمه اول می توان گفت که شگفتی کارشناسان درباره استفاده نکردن از کمال کامیابی نیا در ترکیب پرسپولیس چندان هم بیراه نبود و یحیی گل محمدی که معمولا بازی خوان خوبی است، اسیر پیش بینی نادرست خود در چیدمان اولیه تیم شد. 
 
نیمه دوم
بازی در نیمه دوم به سرعت با تغییری مهم همراه شد. ورود نادری به خط دفاع پرسپولیس موجب شد سر و شکل تیم بهتر شود و در دقیقه 48 این بشار رسن بود که با ضربه بی‌معطلی دروازه استقلال را باز کرد. او پاس رو به عقب علیپور را از پشت محوطه جریمه به گل بدل کرد تا اشتباه خود در نیمه اول را جبران کند.
 
گزارش زنده داربی ۹۳؛ استقلال ۲ - پرسپولیس ۲
در دقیقه 60 اما محمد نادری هم به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد و به جای او اوساگونا وارد بازی شد. این تغییر شاید در ادامه دوباره اتفاقاتی را در زمین رقم بزند. 
با ورود به 25 دقیقه پایانی بازی، کمی ریتم دو تیم کند شد و به نظر می رسید بازیکنان، انرژی خود را برای وقت اضافی ذخیره می کنند. این ماجرا کماکان ادامه داشت و حملات دو تیم روی دروازه ها، با احتیاط بود. در دقیقه 75 اما مهدی قایدی با نفوذ به محوطه جریمه پرسپولیس به این نکته صحه گذاشت که ممکن است خلاقیت فردی در این دقایق نتیجه را تغییر دهد.
این ماجرا وقتی قطعیت یافت که در دقیقه 88 علی علیپور با بغل پای استادانه موفق شد دروازه استقلال را باز کند و پرسپولیس را جلو بیندازد. این گل می توانست تیر خلاصی برای استقلال باشد اما آبی ها در دقیقه 92 با ضربه سر محمد دانشگر دوباره همه چیز را به تساوی کشاند. این نتیجه تا پایان وقت قانونی بازی پابرجا ماند تا دو تیم به وقت اضافه فکر کنند.
 
وقت اضافه
داربی بزرگ پایتخت در شرایطی به وقت اضافه کشید که شاید کمتر کسی انتظار رد و بدل شدن 4 گل را در 90 دقیقه داشت. بازی در 15 دقیقه نخست وقت اضافه همچنان با حملات متناوب دو تیم همراه شد و احتیاط نسبی در میانه میدان دیده می شد. دو تیم منتظر فرصتی بودند تا از ضربات ایستگاهی به دست آمده در اطراف محوطه جریمه خطرساز شوند اما این ترفند هم نتیجه را تغییر نداد. 
پرسپولیس با یک بازی باحوصله برای مدتی زمین استقلال را در اختیار گرفت در عوض استقلال نیز چشم به حرکات سریع قایدی و دیاباته دوخته بود. در آخرین لحظات نیمه اول وقت اضافه، ضربه سر دیاباته چیزی نمانده بود که گل پنجم مسابقه را شکل دهد.
در نیمه دوم وقت اضافه پرسپولیس کفه ترازو به سود پرسپولیس سنگینی می کرد که گل محمدی به جای بشار رسن و علیپور دو گلزن قرمزها، عبدی و عالیشاه را به زمین فرستاد.
ورود بازیکنان کم تجربه تر آنهم در فاصله 10 تا ضربات پنالتی احتمالی تعجب برانگیز بود. استقلال در دقیقه 117 یک ضربه کاشته به دست آورد اما از این اتفاق نفعی نبرد. ضیافت پنالتی‌ها خیلی نزدیک بود...
 
پایان احتیاط
بعد از استراحت کوتاه، نوبت به ضربات پنالتی رسید. بازیکنان در شرایطی برای ضربات آماده شدند که نبود تماشاگران احتمالا استرس کمتری به آنها وارد می کرد.
دیاباته اولین ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد تا آغاز خوبی برای آبی ها رقم زده شود.
احمد نوراللهی اما نخستین ضربه پرسپولیس را آرام و ناشیانه زد و حسینی آن را مهار کرد.
وریا غفوری مثل یک کاپیتان مقتدر دومین ضربه پنالتی را با یک شوت محکم به گل تبدیل کرد.
امید عالیشاه اما ضربه دوم پنالتی را برای پرسپولیس به گل مبدل کرد.
میلیچ سومین ضربه استقلال را میلی متری گل کرد.
ضربه سوم پرسپولیس را هم اوساگونا به آسمان زد تا فاصله دوبرابر شود.
آخرین پنالتی بازی را ارسلان مطهری به گل تبدیل کرد تا استقلال به فینال راه پیدا کند.
 
با این نتیجه استقلال و تراکتور باید دیدار فینال را برگزار کنند.
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی