تیتر امروز

تصاویر ماهواره‌ای از آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی/ انتقاد سازمان ملل از کشتار جدید تل‌آویو
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

تصاویر ماهواره‌ای از آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی/ انتقاد سازمان ملل از کشتار جدید تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

آمار جهانیِ همه‌گیری کووید ۱۹/ شمار مبتلایان از ۲۴ میلیون نفر گذشت

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۴ میلیون و ۶۱ هزار و ۲۱۵ نفر رسیده و مرگ ۸۲۳ هزار و ۵۱۳ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

کد خبر: ۶۹۷۵۷
۰۹:۵۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
آمار جهانیِ همه‌گیری کووید ۱۹/ شمار مبتلایان از ۲۴ میلیون نفر گذشت
 
دیدارنیوز - روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. همچنین بنا بر تازه‌ترین آمارها ۱۶ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۵۹۷ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

در میان شش میلیون و ۶۲۹ هزار و ۱۰۵ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۵۶۷ هزار و ۳۱۳ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۱ هزار و ۷۹۲ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۷ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۱۱۰ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۶ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۵۹۷ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۸۲۳ هزار و ۵۱۳ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۵.۹ میلیون مبتلا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، کشورهایی هستند که بالای سه میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۹۵۵ هزار و ۷۲۸ مبتلا، ۱۸۲ هزار و ۴۰۴ قربانی
 ۲. برزیل سه میلیون و ۶۷۴ هزار و ۱۷۶ مبتلا، ۱۱۶ هزار و ۶۶۶ قربانی
۳. هند سه میلیون و ۲۳۴ هزار و ۴۷۴ مبتلا، ۵۹ هزار و ۶۱۲ قربانی
 ۴. روسیه ۹۶۶ هزار و ۱۸۹ مبتلا،  ۱۶ هزار و ۵۶۸ قربانی
 ۵. آفریقای جنوبی ۶۱۳ هزار و ۱۷ مبتلا، ۱۳ هزار و ۳۰۸ قربانی
 ۶. پرو ۶۰۷ هزار و ۳۸۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۱ قربانی
 ۷. مکزیک ۵۶۸ هزار و ۶۲۱ مبتلا، ۶۱ هزار و ۴۵۰ قربانی
۸. کلمبیا ۵۶۲ هزار و ۱۲۸ مبتلا، ۱۷ هزار و ۸۸۹ قربانی
۹. اسپانیا ۴۲۳ هزار و ۲۲۴ مبتلا، ۲۸ هزار و ۹۲۴ قربانی
۱۰. شیلی ۴۰۰ هزار و ۹۸۵ مبتلا، ۱۰ هزار و ۹۵۸ قربانی

پس از آن ایران با ۳۶۳ هزار و ۳۶۳ مبتلا و ۲۰ هزار و ۹۰۱ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.

سپس کشورهای آرژانتین با ۳۵۹ هزار و ۶۳۸ مبتلا، انگلیس با ۳۲۷ هزار و ۷۹۸ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۰۹ هزار و ۷۶۸ مبتلا، بنگلادش با ۲۹۹ هزار و ۶۲۸ مبتلا، پاکستان با ۲۹۳ هزار و ۷۱۱ مبتلا، ترکیه با ۲۶۱ هزار و ۱۹۴ مبتلا، ایتالیا با ۲۶۱ هزار و ۱۷۴ مبتلا، فرانسه با ۲۴۸ هزار و ۱۵۸ مبتلا، آلمان با ۲۳۷ هزار و ۵۷۲ مبتلا، عراق با ۲۱۱ هزار و ۹۴۷ مبتلا، فیلیپین با ۱۹۷ هزار و ۱۶۴ مبتلا، اندونزی با ۱۵۷ هزار و ۸۵۹ مبتلا، کانادا با ۱۲۵ هزار و ۹۶۹ مبتلا، قطر با ۱۱۷ هزار و ۴۹۸، بولیوی با ۱۱۰ هزار و ۹۹۹ مبتلا، اکوادور با ۱۰۹ هزار و ۳۰ مبتلا، اوکراین با ۱۰۸ هزار و ۴۱۵ مبتلا، سرزمین های اشغالی با ۱۰۶ هزار ۴۶۰ مبتلا و قزاقستان با ۱۰۵ هزار و ۷۵ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی