تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

پرسپولیس ـ استقلال در نیمه نهایی جام حذفی؛ خوشبختی میان سکوهای خالی

پایان لیگ، پایان هیجان در فوتبال ایران نبود، پرسپولیس و استقلال، امروز در نیمه نهایی جام حذفی در ورزشگاه خالی آزادی به مصاف هم می‌روند. دیداری حیاتی و حیثیتی که می‌تواند برنده این دیدار را در یک قدمی قهرمانی قرار دهد. پرسپولیس می‌خواهد برای دومین فصل پیاپی در فوتبال ایران دوگانه فتح کند. استقلال هم می‌خواهد با کسب دومین جام فوتبال ایران از شیرینی قهرمانی پرسپولیس در لیگ بکاهد. نتیجه این دیدار در ادامه کار فرهاد مجیدی در استقلال هم نقش ایفا خواهد کرد.

کد خبر: ۶۹۷۵۴
۱۰:۳۴ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

پرسپولیس ـ استقلال در نیمه نهایی جام حذفی؛ خوشبختی میان سکوهای خالی

 

دیدارنیوز ـ مهدی زعیم‌زاده: پایان لیگ، پایان هیجان در فوتبال ایران نبود، پرسپولیس و استقلال، امروز در نیمه نهایی جام حذفی در ورزشگاه خالی آزادی به مصاف هم می‌روند. دیداری حیاتی و حیثیتی که می‌تواند برنده این دیدار را در یک قدمی قهرمانی قرار دهد. پرسپولیس می‌خواهد برای دومین فصل پیاپی در فوتبال ایران دوگانه فتح کند. استقلال هم می‌خواهد با کسب دومین جام فوتبال ایران از شیرینی قهرمانی پرسپولیس در لیگ بکاهد. نتیجه این دیدار در ادامه کار فرهاد مجیدی در استقلال هم نقش ایفا خواهد کرد.


این چهارمین بار است که استقلال و پرسپولیس در جام حذفی به مصاف هم می‌روند. اولین مصاف دو تیم در این رقابت‌ها در اسفند ۱۳۶۷ بود که پرسپولیس پس از تساوی بدون گل در ضربات پنالتی همشهری خود را شکست داد. آن بازی در مرحله یک چهارم نهایی برگزار شد.


پرسپولیس برنده دومین دوئل جام حذفی هم بود و موفق شد در فینال ۱۳۷۸ دو بر یک استقلال را شکست بدهد. تقابل سوم، اما با برد پرگل استقلال همراه شد. در یک چهارم نهایی جام حذفی در ۱۳۹۰ پس از تساوی بدون گل در نود دقیقه، استقلال توانست سه بر صفر پرسپولیس را ببرد و یکی از بهترین بردهایش در دربی را جشن بگیرد. این بار دو تیم در نیمه نهایی به هم رسیدند. پرسپولیس، قهرمان لیگ، پس از عبور از ماشین‌سازی، صنعت نفت آبادان و شهرداری ماهشهر به نیمه نهایی رسید. استقلال ابتدا گل ریحان البرز و فجرسپاسی را حذف کرد و سپس در یک چهارم نهایی در یک دیدار سرنوشت‌ساز سپاهان را شکست داد. طبق قرعه این دو تیم تهرانی یک دیدار نیمه نهایی را تشکیل دادند و در آن طرف هم تراکتور و نفت مسجدسلیمان قرار گرفتند.


تجربه متفاوت
این برای اولین بار است که بازی استقلال و پرسپولیس بدون تماشاگر برگزار می‌شود. در سال ۱۳۷۳ پس از جنجال در بازی دو تیم، کمیته انضباطی حکم داد بازی برگشت در بندرعباس بدون حضور تماشاگران برگزار شود، با این حال حدود صد تماشاگر روی سکو‌ها دیده شد. این بار دو تیم باید در ورزشگاه خالی آزادی به مصاف هم بروند؛ اتفاقی بی سابقه.


باید دید خالی بودن ورزشگاه چه تاثیری روی بازی می‌گذارد. در سال‌های اخیر دیده شده وقتی یک تیم در دربی به گل می‌رسد، نیمی از ورزشگاه ساکت شده و جو ورزشگاه کاملا به سود تیم زننده گل می‌شود، به همین دلیل زدن گل اول اهمیت ویژه‌ای در دربی‌ها داشت. این بار این فضا وجود ندارد. از طرفی نبود تماشاگر شاید موجب شود که برخی بازیکنان که به تحریک تماشاگران و شلوغ کاری عادت دارند بیشتر به بازی توجه کنند.


نقش خارجی‌ها
بازی قبلی دو تیم، دیدار برگشت لیگ نوزدهم بود، دربی جذابی که در نهایت با تساوی دو به دو به پایان رسید. آن بازی یک ویژگی خاص داشت، پس از سال‌ها هر دو سرمربی دربی، ایرانی بودند. بازی امروز هم اینچنین است و یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی مقابل هم قرار می‌گیرند. دو سرمربی ایرانی البته امید زیادی به خارجی‌های خود دارند. در واقع در این دربی، بازیکنان خارجی دو تیم می‌توانند سرنوشت بازی را رقم بزنند. در اردوی آبی‌ها همه نگاه‌ها به شیخ دیاباته، آقای گل لیگ برتر است. این مهاجم اهل مالی اولین دربی خود را تجربه می‌کند. در آن سوی میدان هم پرسپولیس پس از سال‌ها بدون علیرضا بیرانوند وارد دربی می‌شود. بیرانوندی که در موفقیت‌های پرسپولیس در دربی‌های چهار سال اخیر نقش مهمی ایفا کرد. در نبود بیرانوند حالا بوژیدار رادوشوویچ، مهمترین بازی خود را برای پرسپولیس انجام می‌دهد. این دروازه‌بان کروات باید در این بازی ثابت کند که می‌تواند شماره یک پرسپولیس در فصل آینده باشد. دو تیم خارجی‌های دیگری هم دارند که روی آن‌ها حساب باز می‌کنند. فراموش نشود که در تقابل قبلی دو تیم، این بشار رسن عراقی بود که نتیجه بازی را رقم زد. مطمئنا گل‌محمدی حساب ویژه‌ای روی رسن باز کرده است. کریستین اوساگونا هم دیگر خارجی پرسپولیس است. او در دربی قبلی یک پاس گل داد. در جمع استقلالی‌ها هم در غیاب چند مدافع مصدوم، هروویه میلیچ کروات نقش مهمی بر عهده خواهد گرفت.


مشکل مجیدی
استقلال برای دربی امروز چند بازیکن مصدوم دارد. روزبه چشمی، سیاوش یزدانی و محمد دانشگر سه مدافع استقلال به دلیل آسیب دیدگی در تمرینات روز‌های گذشته غایب بودند. اگر هیچکدام از این سه بازیکن به بازی نرسند فرهاد مجیدی مجبور است از یکی از هافبک‌هایش در کنار عارف غلامی در قلب دفاع استفاده کند. علی کریمی دیگر مصدوم استقلال به بازی می‌رسد. پرسپولیس، اما غایب جدیدی ندارد.


از نظر روحی و روانی شاید فشاری که روی پرسپولیس است به سود استقلال تمام شود. طبیعتاً توقع بیشتر از قهرمان لیگ است. نکته‌ای که به پرسپولیس کمک خواهد کرد نتایج خوب این تیم در دربی‌های چند سال اخیر است، استقلال در ۱۸ دربی اخیر تنها دو بار برده است. به هر حال استقلال در هفته‌های اخیر نتایج خوبی گرفته، پرسپولیس هم با جشن قهرمانی پای به این بازی گذاشته و این موضوع روحیه دو تیم را بالا برده است.


این بازی از یک حیث دیگر هم برای استقلال مهم است. استقلال به واسطه دومی در لیگ به سهمیه پلی‌آف لیگ رسیده اگر این تیم قهرمان جام حذفی شود به سهمیه مستقیم می‌رسد. با توجه با کیفیت دو تیم در هفته‌های اخیر، انتظار یک بازی جذاب می‌رود. این بازی ساعت ۱۹ برگزار می‌شود. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی