تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان برای انتخاب ترامپ؛ به «کلیسا، کار و مدرسه» رای بدهید

دونالد ترامپ در گردهمایی ملی حزب جمهوری‌خواه با اعلام رسمی، نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری شد. البته این کنوانسیون پر از حاشیه‌های مختلف بود.

کد خبر: ۶۹۷۳۲
۱۳:۱۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
ترامپ نامزد رسمی حزب فیل‌ها شد
 
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی‌راد: دونالد ترامپ رسما کاندیدای منتخب حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۰ شد. همچنین هیأت‌های نمایندگی حزب جمهوری‌خواه، مایک پنس را به عنوان معاون او انتخاب کردند. در حالی که فقط دو ماه و نیم به انتخابات مانده است، اولین روز نشست مجمع ملی حزب فیل‌ها (جمهوری خواهان) برگزار شد. این گردهمایی کنوانسیون ملی در شهر شارلوت در ایالت کارولینای شمالی صورت گرفت و بیشتر هیأت‌های نمایندگی حزب جمهوری‌خواه به ترامپ رأی دادند.

به دلیل شیوع کرونا این کنوانسیون با میهمان‌های محدود و بیشتر به طور مجازی برگزار شد. بیشتر رهبران این حزب به صورت ویدیویی سخنرانی کردند و صندلی‌ها برای میهمانان با فاصله اجتماعی قرار گرفته بود. این گردهمایی حاشیه‌های فراوانی داشت.

ترامپ بعد از اعلام رسمی حزب جمهوری خواه کار خود را به عنوان کاندیدای این حزب آغاز کرد. وی این روز‌ها به دلیل شیوع کرونا، تبعات این ویروس بر اقتصاد و اعتراضات مردمی علیه نژادپرستی، با مشکلات بسیاری روبه‌رو است.

در کنوانسیون فیل‌ها چه گذشت؟
یکی از مسئولین ارشد کمپین انتخاباتی ترامپ که شریک زندگی پسر ترامپ نیز هست، با فریاد در کنوانسیون حزب جمهوری‌خواهان گفت: «خانم‌ها، آقایان، رهبران و مبارزان آزادی و رویای آمریکایی، بهترین ترامپ در راه است.» در این گردهمایی چند ویدیو از دستاورد‌های دونالد ترامپ از جمله نوع مقابله او در برابر شیوع کرونا پخش شد. البته تاکنون بیش از ۱۷۵ هزار نفر قربانی کرونا شده‌اند و بسیاری نوع برخورد دولت ترامپ با کرونا را بد می‌دانند.

قسمت جالب این گردهمایی که از شبکه‌های مختلف تلویزیونی آمریکا پخش می‌شد، حضور ناگهانی دونالد ترامپ و سخنرانی او بود. سخنرانی اصلی نامزد ریاست جمهوری به‌طور سنتی در آخرین روز مجمع صورت می‌گیرد و سخنرانی ترامپ در روز اول نامتعارف بود. ترامپ در این گردهمایی گفت: «حزب دموکرات قصد دزدیدن انتخابات را دارد و با توسل به شیوع کرونا می‌خواهد سر مردم آمریکا کلاه بگذارد. اگر بایدن انتخاب شود چین مالک آمریکا خواهد شد.»

به گزارش رویترز، مایک پنس، معاون ترامپ در کنوانسیون حزب فیل‌ها با شور و هیجان از پیروزی قطعی دونالد ترامپ سخن صحبت کرد و جو بایدن رقیب ترامپ از حزب دموکرات را نامزد ایده‌آل چپ‌های رادیکال خواند. همچنین تیم اسکات، از سناتور‌های جمهوری خواه در این گردهمایی درباره افزایش مالیات توسط بایدن هشدار داد و ادعا کرد که ترامپ به واسطه کمک به بهبود عدالت درباره سیاهان و همچنین، بهبود اشتغال در میان آنان، کارنامه بهتری دارد. به نظر کارشناسان سخنرانی اسکات، تا اینجا تأثیرگذارترین برنامه انتخاباتی جمهوری خواهان در ماه‌های اخیر بوده است. نیکی هیلی، سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل در همایش ملی حزب جمهوری‎‌خواهان سخنرانی خود را با شعار America First آغاز کرد. هیلی از اقدامات ترامپ در سیاست خارجی دفاع کرد.
 
در گردهمایی جمهوری‌خواهان پسر ترامپ، بایدن را به سخره گرفت و گفت: «بایدن هیولای باتلاق است.»، اما قسمت پرحاشیه سخنرانی او زمانی بود که گفت: «امروز حزب جمهوری‌خواه خانه آزادی است. مردم مومن زیر حمله هستند و اجازه نمی‌دهند آن‌ها به کلیسا بروند (به خاطر کرونا)، اما آشوب‌های گسترده در خیابان در جریان است. گویی این انتخابات، انتخاب میان «کلیسا، کار و مدرسه» (ترامپ) یا «آشوب و دزدی و خرابکاری» (بایدن) است.»
 
در دومین شب گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان، ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا، مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده و تعدادی دیگر از چهره‌های جمهوری‌خواه در حمایت از نامزدی دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور سخنرانی کردند.
 
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در سخنرانی ضبط شده‌ای از شهر قدس، در اقدامی خارج از عرف، در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان صحبت کرد. پمپئو در سخنانش  به اولویت‌های سیاست خارجی دولت ترامپ اشاره کرد و سخنان خود را با یک دعای مذهبی پایان داد. این اولین بار در دهه‌های اخیر است که یک وزیر خارجه سنت سیاسی عدم حضور در نشست‌های سیاسی را می‌شکند. وزرای خارجه پیشین از جمهوری‌خواه تا دموکرات در چنین گردهمایی‎ هایی شرکت نمی‌کردند.
 
 
ترامپ نامزد رسمی حزب فیل‌ها شد
 
همچنین ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا در  سخنرانی خود از عملکرد همسرش در جریان بحران شیوع ویروس جدید کرونا دفاع کرد. او تا امروز حضور کمرنگی در عرصه سیاسی و رسانه‎ها داشته، به همین دلیل سخنرانی او بعد از انتخاب رسمی ترامپ مورد توجه زیادی قرار گرفته است. البته لباس او نیز نظر بسیاری را به خود جلب کرد، برخی انتخاب لباس ملانیا را نشان از جنگجویی مبارز دانستند.

اوضاع ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰
طبق نظرسنجی‌ها تا به امروز ترامپ بازنده انتخابات است. اما هنوز دو ماه و نیم به انتخابات باقی مانده و سیستم انتخاباتی آمریکا پیش بینی انتخابات را دشوار کرده است. در انتخابات ۲۰۱۶ ترامپ بیشترین کرسی‌های ایالت‌ها را به دست آورد، در حالی که در نظرسنجی‌ها از هیلاری کلینتون عقب‌تر بود.

ترامپ به طرفداران مخفی خود دل بسته است، اما عقلای گروه فیل‌ها خوب می‌دانند که شرایط به نفع اردوگاه خر‌ها است. اگر ترامپ کارت برنده‌ای در جیب نداشته باشد احتمال باخت فیل‌ها بسیار بالا خواهد بود. حامیان ترامپ کاهش مالیات‌ها، رشد اقتصادی و شرایط سیاست خارجی آمریکا را از دستاورد‌های ترامپ می‌دانند، اما در شرایط کرونا احتمال اینکه این دستاورد‌ها به پیروزی ترامپ کمک کند، بسیار کم است.
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
0
گزارش خوبی بود و حال و هوای کمپین ترامپ را خوب منعکس می کرد.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی