تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

انتقاد رژیم صهیونیستی از موضع لندن در قبال تحریم تسلیحاتی ایران

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در دیدار با همتای انگلیسی‌اش در سرزمین‌های اشغالی، از موضع لندن در مخالفت با قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل انتقاد و ابراز ناخرسندی کرد.

کد خبر: ۶۹۷۱۹
۲۰:۰۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹

ديدارنيوز - «گابی اشکنازی» در نشست خبری مشترک با «دومینیک راب» با اشاره به درخواست غیر قانونی آمریکا برای به‌کارگیری «مکانیسم ماشه» و بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، از تمام طرف‌ها خواست تا واشنگتن را در این زمینه همراهی کنند.
 
دولت آمریکا پس از نزدیک به سه سال خروج از برجام، مدعی شده که همچنان عضوی از این توافق است و می‌تواند از سازوکار‌های موجود در این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ مرتبط با آن، علیه ایران استفاده کند. به همین منظور جمعه دو هفته پیش (۲۴ مرداد) قطعنامه‌ای ۴ بندی به شورای امنیت ارائه داد که تنها توانست یک رای مثبت جمهوری دومینیکن را با خود داشته باشد و به اعتراف کارشناسان و مقامات فعلی و سابق آمریکا، واشنگتن در شورای امنیت شکست مفتضحانه‌ای را متحمل شد.
 
به دنبال آن، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا پنج‌شنبه گذشته با حضور در سازمان ملل متحد به طور رسمی درخواست داد تا قطعنامه‌های لغو شده شورای امنیت، بر اساس مکانیسم ماشه علیه ایران بازگردانده شود.
 
به دنبال این درخواست، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه، آلمان و بلژیک در نامه‌هایی به شورای امنیت تصریح کردند که اقدام آمریکا پایه قانونی ندارد و نباید معتبر دانسته شود. همچنین هفت عضو غیر دائم شورای امنیت نیز به صراحت با درخواست آمریکا مخالفت کرده‌اند.
 
وزرای امور خارجه انگلیس و رژیم صهیونیستی همچنین درخصوص عادی‌سازی روابط تل‌آویو و ابوظبی و آنچه دومینیک راب تداوم تلاش‌ها در راستای رسیدن به صلح در خاورمیانه خواند، گفتگو کردند.
 
راب پس از این دیدار با وزیر دفاع رژیم صهیونیستی نیز ملاقات کرد و بر ضرورت همکاری‌های امنیتی با فلسطین تاکید کرد. «بنی گانتس» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی هم ضمن تکرار مواضع ضد ایرانی وزیر خارجه این رژیم مدعی شد: باید راهی را برای برگرداندن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران پیدا کرد.
 
وزیر امور خارجه انگلیس دیشب (دوشنبه) وارد سرزمین‌های اشغالی شد و ساعاتی بعد با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا که به این منطقه سفر کرده، دیدار و در مورد مسائل مختلف از جمله ایران و چشم انداز صلح در منطقه گفتگو کرد.
 
وی همچنین قرار است با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ملاقات کند و سپس راهی فلسطین شود. او در رام الله با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و مخالفت لندن با طرح الحاق کرانه باختری را که مغایر قوانین بین‌المللی است، یادآوری خواهد کرد.
 
در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس آمده که لندن چالش‌های رسیدن به راه حل تشکیل دو دولت را دست‌کم نمی‌گیرد، اما دومینیک راب در این سفر، تمایل انگلیس برای کمک به از سرگیری گفتگو‌های فلسطینی-اسرائیلی را به عنوان گامی در راستای رسیدن به توافق مسالمت‌آمیز و پایدار به نفع مردم دو طرف اعلام خواهد کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی