تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

امیدواری "ابتکار" برای تصویب لایحه تامین امنیت زنان در دولت دوازدهم

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت بیان کرد: این لایحه از سال ۹۶ به قوه قضاییه رفته بود و با گذراندن مراحل، در کمیسیون لوایح نیز ۲۶ جلسه برای آن برگزار شد و امید است هرچه زودتر در دولت دوازدهم تصویب شود.

کد خبر: ۶۹۶۷۰
۱۲:۵۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
امیدواری
 
دیدارنیوز - معصومه ابتکار در نشست رونمایی از سامانه رصد و پایش ارتقای وضعیت زنان و خانواده بیان کرد: در بسیاری از فعالیتهایی که امروز ارائه شد، سازمان برنامه و بودجه و مرکز آمار ایران همکار ما بودند و اگر این همکاری نبود ما نمی توانستیم آن را به نتیجه برسانیم. ما سعی کردیم با وجود همه محدودیتها و موانع که در این دوره کم هم نبوده است، بخشی از تکالیفمان را از منظر قانون و سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون برنامه ششم و سیاستهای اختصاصی که دکتر روحانی در موضوع زنان و خانواده ابلاغ کردند، تکالیف خود را که عمدتا در بخش سیاستگذاری است، پایه گذاری کنیم. 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه بعد از انقلاب در حوزه زنان و خانواده تحولات بزرگی داشته است، اما امروز به نقطه ای رسیدیم که اگر مبتنی بر آمار و شاخص هایی که عدالت جنسیتی را تعریف کند و مبتنی بر حرکت برنامه‌ای علمی نباشد، نمی توانیم در ادامه راه دستاوردها را پیش ببریم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه شاخص های عدالت جنسیتی و خانواده در ستاد زنان و خانواده و با اجماع فرادستگاهی و فرا قوه ای تدوین و نهایی شد. 

ابتکار با بیان اینکه همکاری استانداری ها در تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان اتفاق بزرگی بود گفت: ما بدون همکاری استانداریها و دانشگاهیان و مدیران استانی نمی توانستیم ۳۱ سند نتیجه محور وضعیت زنان را داشته باشیم. 

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه با اشاره به اینکه ما در دولت دوازدهم ۱۰ لایحه را برای دولت تدوین، ارسال و یا تکمیل کردیم که مهمترین آن لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت است گفت: این لایحه از سال ۹۶ به قوه قضاییه رفته بود و خوشبختانه طی گذراندن مراحل، در کمیسیون لوایح ۲۶ جلسه برای این لایحه برگزار شد و امید است که هرچه زودتر به دولت دوازدهم برسد و در دولت تصویب شود.

وی ادامه داد: ما یکسال باقی مانده را با قوت و همکاری و مشارکت دستگاه ها و وزارتخانه ها و... پیش می رویم.


منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی