تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

واکسن ایتالیایی کووید-۱۹ روی اولین داوطلب تزریق شد

ایتالیا نیز به جمع کشورهایی پیوست که آزمایش بالینی واکسن بالقوه خود برای مقابله با "کروناویروس" را آغاز کرد.

کد خبر: ۶۹۶۴۲
۱۰:۳۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
واکسن ایتالیایی کووید-۱۹ روی اولین داوطلب تزریق شد
 
دیدارنیوز - به نقل از لوکال، قرار است آزمایش بالینی واکسن کروناویروس ایتالیایی‌ها در سطح گسترده‌تر در موسسه ملی اسپالانزانی برای بیماری‌های عفونی در رم انجام شود.

سرمایه‌گذاری این واکسن توسط وزارت تحقیقات و منطقه لاتزیو ایتالیا انجام شده است.

" فرانچسکو وایا"(Francesco Vaia)  مدیر بیمارستان اسپالانزانی روز گذشته گفت: امروز تست واکسن کرونا روی اولین داوطلب ایتالیایی انجام شد. من به این موضوع افتخار می‌کنم و بسیار راضی هستم. اگر همه برنامه‌ریزی‌ها به درستی پیش رود و ما این آزمایش بالینی را طی سال به اتمام برسانیم، می‌توانیم تا بهار آتی این واکسن را در سطوح تجاری در دسترس داشته باشیم.
وایا ادامه داد، نکته کلیدی که باید طی آزمایشات انسانی مشخص شود، این بود که آیا واکسن عوارض جانبی به همراه دارد یا خیر و آیا در بدن افراد آزمایش شونده، آنتی بادی تولید می‌کند یا خیر؟
اولین داوطلب این آزمایش که واکسن را دریافت کرد، یک مرد ۵۰ ساله از رم بود که گفت مشتاقانه منتظر آزمایش بالینی واکسن بوده است. قرار است او به مدت ۱۲ هفته تحت نظر قرار بگیرد و پس از چند روز واکسن به تدریج به داوطلبان بیشتر تزریق شود که تعداد آن‌ها ۴۵ فرد سالم در سنین ۱۸ تا ۵۵ سال است.
گفته شده ۵ هزار نفر برای دریافت واکسن ثبت‌نام کرده بودند ولی تنها کسانی انتخاب شدند که در ایده‌آل‌ترین وضعیت سلامتی قرار دارند.

واکسن ایتالیایی کروناویروس از جمله چندین واکسنی است که در تلاش برای محافظت مردم جهان از کووید-۱۹ توسعه داده شده است.

هم‌اکنون در سطح جهان چندین واکسن وجود دارند که تایید نشده‌اند و چندین واکسن نیز در مراحل مختلف توسعه قرار دارند.

علاوه بر این، ایتالیا با شرکت داروسازی "استرازنکا"( AstraZeneca) یک توافق‌نامه امضا کرد تا تامین ۳۰۰ میلیون دوز از واکسن‌های آزمایشی متفاوت که این شرکت با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه می‌دهد را برای ایتالیایی‌ها تضمین کند.



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی