تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

روحانی: در زمینه نفت و گاز شرمسار مردم ایران نیستیم

رییس جمهور گفت: حدود ۸۹ نیروگاه ما توسط گاز اداره می‌شود و سراسر کشور از عسلویه تا خوزستان و کردستان و آذربایجان شرقی و غربی خط لوله گاز را می‌بینیم و گازی که امروز خودکفا شدیم در آن؛ البته باید در مصرف گاز مراقبت کنیم که خودکفا بمانیم.

کد خبر: ۶۹۵۹۸
۱۲:۲۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
روحانی: در زمینه نفت و گاز شرمسار مردم ایران نیستیم
 
دیدارنیوز - حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت با بیان اینکه صنعت گاز برای ما اهمیت فراوانی دارد، اظهار کرد: امروز در غرب کشور ما هم گاز را به ترکیه و هم به عراق صادر می‌کنیم و قادریم به کشورهای شرقی هم صادر کنیم و گاز را تا مرز پاکستان هم برده‌ایم.

وی افزود: حدود ۱۷ هزار روستا در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مجهز به گاز شدند و همه شهرها تقریبا در حال استفاده از گاز هستند مگر در استان سیستان و بلوچستان که در دولت تدبیر و امید گاز به آنجا وارد شد و در مجموع می‌توان گفت که جز موارد استثنایی، به همه روستاهای ما گاز رسیده است.

روحانی تصریح کرد: حدود ۸۹ نیروگاه ما توسط گاز اداره می‌شود و سراسر کشور از عسلویه تا خوزستان و کردستان و آذربایجان شرقی و غربی خط لوله گاز را می‌بینیم و گازی که امروز خودکفا شدیم در آن. البته باید در مصرف گاز مراقبت کنیم که خودکفا بمانیم و از ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز به هزار میلیون مترمکعب گاز رسیدیم و یک میلیون مترمکعب گاز می‌توانیم گاز تولید کنیم و در زمستان می‌توانیم ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

رییس جمهور با بیان اینکه ما یادگاری بزرگی در گاز را برای دولت آینده گذاشتیم، اظهار کرد: در بنزین، گاز و گازوئیل خودکفا شدیم و دولت بعدی وقتی شروع به کار کند از لحاظ این سه مورد خودکفا است. پتروشیمی ما دوبرابر شده است از ۵۶ میلیون تن به ۱۰۰ میلیون تن رسیدیم و اینها دستاوردهای بزرگی برای ملت و دولت‌های ما است. ما پیش از این گاز را در زمستان وارد می‌کردیم اما الان خودکفا شدیم و در عسلویه هم جز یک فاز همه را افتتاح کردیم.

وی یادآور شد: ما هر هفته در امسال سعی کردیم یک یا چند افتتاح مهم داشته باشیم. افتتاح امروز نزدیک به پنج میلیارد دلار اعتبار دارد. ما در زمینه گاز و نفت در برابر مردم ایران شرمسار نیستیم و هم در گاز و هم نفت ما کارهای بزرگی انجام دادیم و تولید و استحصال گاز ما نسبت به سال ۹۲ دوبرابر شده است و در میادین مشترک هم از ۷۰ هزار بشکه به ۴۰۰ هزار رسیده‌ایم و اگر این خبیث در آمریکا بر سر کار نبود از این میزان هم بیشتر استخراج داشتیم.

روحانی تاکید کرد: در مسئله خام فروشی هم اگر به دنبال صادرات هستیم به سمت فرآوردهای نفتی برویم و جلوی خام فروشی را بگیریم. در زمینه همه معادن ما باید این تحول صورت بگیرد. حتی سنگ معدنی ساختمانی ارزشمند ما نباید به صورت خام از کشور خارج شود و به کشورهای دیگر برود. باید از همان معدن برای ساختمان و مصرف نهایی آماده کنیم.

وی در پایان یادآور شد: در هفته دولت هر روز افتتاح های مهمی داریم و تا پایان سال این افتتاح ها را خواهیم داشت و مردم شاهد پیشرفت تولید خواهند بود.


منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی