تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را به آمریکا و اسرائیل تحمیل کرد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را به آمریکا و اسرائیل تحمیل کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

ششمین قهرمانی بایرن مونیخ در اروپا؛ از آمار عجیب گلزن فینال تا جشن قهرمانی در مارسی

بایرن مونیخ با تک گل کینگزلی کومان موفق شد در فینال لیسبون، پاری‌سن‌ژرمن را شکست دهد تا ششمین قهرمانی خود در اروپا را جشن بگیرد.

کد خبر: ۶۹۵۹۶
۱۲:۲۶ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
ششمین قهرمانی بایرن مونیخ در اروپا؛ از آمار عجیب گلزن فینال تا جشن قهرمانی در مارسی

دیدارنیوز ـ گروه ورزشی: فینال لیگ قهرمانان اروپا مطابق پیش‌بینی‌ها دیدار باکیفیت و نزدیکی از آب درآمد. پاریسی‌ها حتی به موقعیت‌های بهتری هم رسیدند، اما این تجربه بایرن و درخشش مانوئل نویر بود که جام را به مونیخی‌ها رساند. هانس-دیتر فلیک، برنده جدال سرمربیان آلمانی شد، در آن سو توماس توخل، سرمربی پاری‌سن‌ژرمن از شانس بد خود و خوش اقبالی بایرن گلایه کرد.

 
رکورد‌های بایرن
بایرن مونیخ پس از هفت سال دوباره جام قهرمانی را بالای سر می‌برد این تیم هفت سال پیش با هدایت یوپ هاینکس، در یک نبرد تمام آلمانی، دورتموند را شکست داده بود. بایرن در این هفت سال به فینال هم نرسیده بود. قهرمانی دیشب شمار قهرمانی‌های بایرن در اروپا را به شش رساند و این تیم به همراه لیورپول، سومین تیم پرافتخار اروپا محسوب می‌شود. رئال مادرید (۱۳ قهرمانی) و میلان (۷ قهرمانی) جلوتر از بایرن قرار دارند. مونیخی‌ها در این دوره فوق‌العاده بودند و هر ۱۱ بازی خود را بردند. این برای اولین بار است که یک تیم با پیروزی در تمامی بازی‌های خود، قهرمان لیگ قهرمانان می‌شود. بایرن در این ۱۱ بازی ۴۳ گل هم زد. قهرمان اروپا حالا خود را باید برای دیدار سوپرجام با سویا در سوم مهر آماده کند.

 
حسرت پاریس، شادی مارسی
پاری‌سن‌ژرمن در فینال تیم باکیفیتی نشان داد و اسیر بی دقتی امباپه، نیمار و دی‌ماریا و البته درخشش نویر شد. به هرحال دیشب، شب تلخی برای این تیم متمول بود و آن‌ها نتوانستند به آرزوی بزرگ خود که قهرمانی در اروپاست برسند. آخرین باری که یک تیم در اولین حضورش در فینال قهرمان شد به ۱۳ سال قبل برمی گردد و توماس توخل نتوانست این طلسم را بشکند. بازیکنان و مربی پاریس پس از بازی از بدشانسی تیم‌شان گفتند و اینکه از موقعیت‌هایشان استفاده نکردند. پاری‌سن‌ژرمن پس از ۳۵ بازی موفق به گلزنی در اروپا نشد. اشک‌های نیمار پس از بازی نشان دهنده حسرت این تیم بود. پس از پایان بازی اتفاقات عجیبی هم در فرانسه رخ داد. در پاریس گروهی از هواداران خشمگین پاری‌سن‌ژرمن دست به خرابکاری زدند، در بندر مارسی، اما وضعیت کاملا متفاوت بود. هوادران مارسی که از تیم پاریسی نفرت دارند و تنها قهرمانی  فرانسوی‌ها در اروپا را در کارنامه خود می‌بینند به خیابان‌ها ریختند و ناکامی رقیب را جشن گرفتند. این سومین حضور پاری‌سن‌ژرمن در فینال‌های اروپایی بود. پاریسی‌ها در گذشته در سال‌های ۹۶ و ۹۷ در فینال جام برندگان جام حضور داشتند که یک بار شکست خوردند و یک مرتبه پیروز شدند.

ششمین قهرمانی بایرن مونیخ در اروپا؛ از آمار عجیب گلزن فینال تا جشن قهرمانی در مارسی
 
رکورد کومان
قهرمانی دیشب با یک گلزن فرانسوی رقم خورد. کینگزلی کومان، بازیکن سابق همین پاری‌سن‌ژرمن است که دیشب موجبات ناکامی تیم سابقش را ایجاد کرد و البته عنوان کرد از این بابت ناراحت است. کومان یک رکورد حیرت آور از خود ثبت کرده‌است. قهرمانی دیشب، بیستمین جام این بازیکن ۲۳ ساله به شمار می‌رود. او با این سن کم تا کنون ۲۰ جام با تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن، یوونتوس و بایرن مونیخ کسب کرده است.

هانسی فلیک، مانوئل نویر و روبرت لواندوفسکی را هم باید دیگر برندگان بزرگ بازی دیشب دانست. فلیک، مربی‌ای که در این فصل در میانه مسابقات جانشین نیکو کواچ شد، نتایجی فوق‌العاده با بایرن کسب کرد و چندین رکورد باشگاه حالا به نام او ثبت شده است. این مربی ۵۵ ساله در ۳۶ دیدار که هدایت بایرن را برعهده داشته است ۳۳ مرتبه پیروز شده و سه جام قهرمانی کسب کرده است. نام او حالا در کنار بزرگانی همچون الکس فرگوسن، پپ گواردیولا، یوپ هاینکس و.. قرار می‌گیرد که موفق به کسب سه‌گانه شدند. بایرن و بارسلونا تنها تیم‌های اروپا محسوب می‌شوند که دوباره موفق به کسب سه‌گانه شدند.

این سه‌گانه با درخشش مانوئل نویر به دست آمد. دروازه‌بانی که دومین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان را جشن گرفت و پس از پیتر اشمایکل و ایکر کاسیاس تبدیل به سومین دروازه‌بانی شد که به عنوان کاپیتان جام قهرمانی لیگ قهرمانان را بالای سر می‌برد. نویر با شش کلین شیت صاحب دستکش طلایی این فصل اروپا هم شد.

برنده دیگر تورنمنت امسال روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن است. او با ۱۵ گل آقای گل این دوره شد. بدون تردید اگر مراسم توپ طلا و بهترین بازیکن سال برگزار می‌شد این عناوین به این بازیکن ۳۲ ساله می‌رسید. مراسمی که به خاطر شیوع کرونا لغو شد. لوا در این فصل در ۴۶ بازی، ۵۵ گل زد و ۱۰ پاس گل داد. آقای گل بوندس لیگا، جام حذفی آلمان و لیگ قهرمانان شد و با گلزنی در ۹ بازی متوالی یک رکورد جدید در بوندس لیگا ثبت کرد. رکورد‌هایی که بدون تصاحب کفش طلا و توپ طلا برای این بازیکن به یادگار ماند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی