تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
در نشست اعضای جامعه حرفه‌ای هتلداران بوشهر مطرح شد؛

اخراج اجباری ۸۰۰ هزار نفر در صنعت گردشگری ایران

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان بوشهر عنوان کرد: اگرچه در روزهای پیش از کرونا، صنعت گردشگری یک صنعت درآمدزا بود، اما امروزه ضرر این بخش نیز بسیار بیشتر از حوزه های دیگر است.

کد خبر: ۶۹۵۶۹
۰۹:۵۳ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان بوشهر عنوان کرد: اگرچه در روزهای پیش از کرونا، صنعت گردشگری یک صنعت درآمدزا بود، اما امروزه ضرر این بخش نیز بسیار بیشتر از حوزه های دیگر است.

سید احمد قاسمی‌زاده در نشست اعضای جامعه حرفه‌ای هتلداران بوشهر با نماینده بوشهر گفت: یکی از تاثیرات منفی کرونا، از اولویت افتادن موضوع گردشگری در میان مردم بود. این معضل در کشور و به تبع آن در بوشهر وجود دارد و بعد از شیوع کرونا در هفت ماه اخیر، بخش گردشگری بوشهر هیچ‌گونه درآمدی نداشته است. حتی برخی از هتل ها پس از ابلاغ شرایط بازگشایی، داوطلبانه هتل خود را باز نکرده اند، چرا که توجیه اقتصادی ندارد و هتل های فعال هم به سختی هزینه های آب، برق و پرسنل خود را می پردازند.

وی اظهار کرد: اگرچه میراث فرهنگی استان حمایت خوبی از هتل ها انجام داده و انتظارات را برآورده کرده اما تصمیمات ملّی باعث تسهیل شدن شرایط ما نشده است. مثلاً تسهیلات بانکی ۱۲ درصدی پیشنهاد شده اما به دلیل رکود مطلق حال حاضر بخش گردشگری، ۹۵ درصد از فعالان این بخش از این تسهیلات استقبال نکرده‌اند.

۸۰۰ هزار نفر از بخش گردشگری بیکار شده‌اند

این فعال بخش گردشگری خاطرنشان کرد: معضل دیگر پیش روی ما، اخراج اجباری پرسنل است، به طوری که تا کنون در کشور نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم از بخش گردشگری بیکار شده اند.

وی با اشاره به زنجیره ای بودن درآمدهای حوزه هتلداری گفت: اگرچه در روزهای پیش از کرونا، صنعت گردشگری یک صنعت درآمدزا بود، اما امروزه ضرر این بخش نیز بسیار بیشتر از حوزه های دیگر است. این صنعت به صورت مستقیم و غیرمستقیم با مشاغل بسیاری در ارتباط است و موجب رونق سایر کسب و کارها، شهر و کشور می‌شود.

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران استان بوشهر عنوان کرد: با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، هتل ها از سال ۱۴۰۰ از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می شوند، اما هم اکنون می‌بایست مالیات سال‌های گذشته (از ۱۳۹۲ به بعد) پرداخت شود و متاسفانه در حال حاضر، هیچ هتلی درآمدی ندارد که به این امر اختصاص دهد.

کرونا هتل‌های بوشهر را تعطیل کرده است

قاسمی زاده با ارائه پیشنهاداتی بیان کرد: علاوه بر حمایت مستقیم مثل مالیات، بیمه و هزینه های آب و برق، کمک های غیر مستقیمی نیز می توان به این صنعت کرد. مثلا ستاد مبارزه با کرونا تصویب نمود که مهمانسرای ادارات تعطیل شود اما این موضوع اجرایی نشده است. موضوع پلمب خانه های مبله یا خانه های مسافر که به صورت غیر رسمی فعالیت می‌کنند نیز از طریق میراث فرهنگی پیگیری می‌شود و می تواند کمک غیرمستقیمی به هتل‌ها باشد.

وی اظهار کرد: پس از صدور اجازه بازگشایی هتل‌ها، ۴ هتل بوشهر همچنان تعطیل هستند چرا که باز کردن هتلی هیچ صرفه اقتصادی برای آن ها ندارد. هتل های در حال فعالیت هم صرفاً بر اساس وظیفه و برای تعطیل نشدن این صنعت فعال هستند و هیچ درآمدی عایدشان نخواهد شد.

سید احمد قاسمی زاده تصریح کرد: برای رفع این مشکل، نیاز داریم تا همه‌ی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و غیرمرتبط همکاری لازم را انجام دهند تا هتل ها زنده بمانند. در حال حاضر هیچ کدام از هتل های استان انتظار درآمدزایی ندارند و فقط برای بقا تلاش می‌کنند. متاسفانه تمام امید ما برای فصل اوج گردشگری بوشهر و ایام نوروز بود که علاوه بر صرف هزینه‌های زیاد برای آماده سازی هتل برای تعطیلات نوروز، این فرصت از دست رفت و نتوانستیم درآمدی کسب کنیم.

 

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی