تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

امشب، پاری‌سن‌ژرمن- بایرن مونیخ؛ سه‌گانه در آغوش کدام سرمربی آلمانی؟

فینال لیگ قهرمانان اروپا امشب بین دو تیم پاری‌سن‌ژرمن و بایرن مونیخ در شرایطی در لیسبون برگزار می‌شود که این دوره رقابت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورتی متفاوت برگزار شد.

کد خبر: ۶۹۴۷۸
۱۱:۵۵ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
پاری‌سن‌ژرمن- بایرن مونیخ؛ سه‌گانه در آغوش کدام سرمربی آلمانی؟


دیدارنیوز ـ مهدی زعیم‌زاده: نبرد فرانسوی- آلمانی، این تقابل، کلیدواژه این فصل لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفت. شرایط کرونایی باعث شد تا ادامه دیدار‌های لیگ قهرمانان اروپا به صورت متمرکز در لیسبون پرتغال برگزار شود و رقم خوردن یک سری نتایج عجیب موجب شد تا چهار تیم لیون، لایپزیش، بایرن مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن خود را به نیمه نهایی برسانند. بایرن مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن برنده جدال‌های فرنسوی- آلمانی نیمه نهایی بودند؛ آنهم با نتیجه مشابه سه بر صفر برابر لیون و لایپزیش.

 
پیشینه متفاوت
به اعتقاد کارشناسان بایرن و پاریس با شایستگی خود را به فینال رسانده‌اند، دو فینالیست امشب، اما پیشینه‌ای متفاوت در این تورنمنت دارند. پاری‌سن‌ژرمن اولین فینال خود را تجربه می‌کند و پس از سال‌ها انتظار حالا می‌خواهد خود را به مهم‌ترین افتخار تاریخ خود برساند. پاریسی‌ها در گذشته در سال‌های ۹۶ و ۹۷ در فینال جام برندگان جام حضور داشتند که یک بار شکست خوردند و یک مرتبه پیروز شدند و حالا در پی دومین افتخار اروپایی خود هستند.

در آنسوی میدان، اما مونیخی‌های باتجربه قرار دارند. فینال امشب یازدهمین فینال بایرن مونیخ است و تنها رئال مادرید بیش از بایرن حضور در فینال را تجربه کرده است؛ ۱۶ بار. بایرن چهارمین تیم پرافتخار مسابقات با پنج قهرمانی هم محسوب می‌شود و پس از رئال مادرید (۱۳ قهرمانی)، میلان (۷) و لیورپول (۶) قرار دارد. بایرن با قهرمانی در این دوره می‌تواند خود را به پله سوم و کنار لیورپول برساند. آخرین فینال بایرن هفت سال پیش بود که در یک نبرد تمام آلمانی دو بر یک دورتموند را برد.

این دو تیم پیش از این هشت بار در لیگ قهرمانان باهم بازی کردند که سهم پاری‌سن‌ژرمن پنج برد بوده و سهم بایرن سه پیروزی. هر دو تیم در این فصل در کشور خود قهرمان لیگ و جام حذفی شده اند و برنده این دیدار به بزرگانی می‌پیوندند که در تاریخ موفق به کسب سه گانه شدند.

 
رکورد‌های حیرت‌آور بایرن
فینالیست‌های امشب در مراحل قبلی بازی‌های باکیفیتی از خود ارائه دادند، هرچند روی کاغذ شانس بایرن بیشتر به نظر می‌رسد، اما انتظار یک فینال باکیفیت از بازی امشب می‌رود. نبرد لیسبون رقابت دو سرمربی آلمانی نیز هست. توماس توخل هدایت پاری‌سن‌ژرمن را برعهده دارد و در آنسوی میدان هم هانس دیتر فلیک حضور دارد؛ سرمربی‌ای که با حضورش روی نیمکت بایرن این تیم را متحول کرد و بسیاری از رکورد‌های باشگاه را بهبود بخشید. بایرن که با پیروزی ویران کننده هشت بر دو مقابل بارسلونا قدرت خود را به رخ حریفان کشاند در این فصل فوق‌العاده کار کرده است. این تیم با ۱۰ برد پیاپی خود را به فینال رسانده است؛ یک اتفاق بی سابقه. باواریایی‌ها در مرحله گروهی با شش برد مقابل تاتنهام، المپیاکوس و ستاره سرخ بلگراد سرگروه شدند. در یک هشتم نهایی در دو بازی رفت و برگشت مجموعا هفت بر یک چلسی را در هم کوبیدند. در یک چهارم نهایی آن بلا را سر بارسا آوردند و در نیمه نهایی هم سه بر صفر لیون را بردند. زدن ۴۲ گل در ۱۰ بازی یک آمار حیرت‌انگیز است. در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تنها یک تیم از بایرن بیشتر گل زده است؛ بارسا توانست ۱۰ سال پیش در ۱۶ بازی ۴۵ گل به ثمر برساند.

پاریسی‌ها هم تقریبا بی‌نقص کار کردند. در مرحله گروهی در مصاف با رئال مادرید، بروژ و گالاتاسرای صاحب پنج برد و یک تساوی شدند. در یک هشتم نهایی کمی به مشکل خوردند و در بازی رفت دو- یک مغلوب دورتموند شدند. در بازی برگشت البته دو بر صفر پیروز شدند و صعود کردند. در یک چهارم نهایی با دو گل دیرهنگام دو بر یک آتالانتا را حذف کردند. بهترین عملکرد آن‌ها در نیمه نهایی بود که مقتدرانه و بانتیجه سر بر صفر لایپزیش را بردند. پاریسن‌ژرمن در این رقابت‌ها یک باخت داشته و آن هم مقابل تیم آلمانی دورتموند است.

مونیخی‌ها البته می‌دانند که حریف امشب آن‌ها دست و پا بسته نیست. زوج گران قیمت نیمار- امباپه بسیار آماده و سرحال نشان می‌دهد و بعید است که مدافعان بایرن شب راحتی مقابل این دو داشته باشند. سران پاری‌سن‌ژرمن پس از سال‌ها سرمایه‌گذاری حالا امشب می‌خواهند نتیجه بگیرند، اما کارگروهی منسجم و بابرنامه بایرن شانس اول قهرمانی را به تیم آلمانی می‌دهد. بایرن خط آتش وحشتناکی دارد، روبرت لواندوفسکی تا این جای رقابت‌ها ۱۵ گل زده است. مراسم توپ طلا اگر لغو نمی‌شد به احتمال بسیار زیاد این عنوان ارزشمند به این مهاجم لهستانی می‌رسید. باید دید پاریس در دفاع می‌تواند مقابل این خط آتش بی رحم مقاومت کند و سرانجام به آرزوی دیرینه خود برسد. این بازی ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران شروع می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی