تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

راه اندازی باشگاه‌های مخصوص پیشکسوتان فرهنگی در سراسر کشور

وزارت آموزش و پرورش در راستای سیاست‌های کلان دولت و کشور تسهیلات و خدماتی را در دستورکار خود قرار داده است که در این راستا معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از تاسیس باشگاه‌های خدماتی، رفاهی پیشکسوتان فرهنگی در مناطق مختلف کشور خبر داد.

کد خبر: ۶۹۴۳۹
۰۸:۵۵ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ بازنشستگان از اقشار مهم جامعه هستند. دولت‌ها می‌توانند در موارد بسیاری از تجربه آن‌ها برای تحقق برنامه‌های خود بهره‌مند شوند.
 
تجربه بازنشستگان بویژه در قشر فرهنگیان گنجینه‌های تربیت معلمان جدید هستند که می‌توان از ظرفیت‌های فکری آن‌ها بهره مناسبی در راه آموزش و بهبود کیفیت آموزشی برد.
 
هرچند که این روز‌ها با توجه به مشکلات اقتصادی، در بسیاری مواقع دیده می‌شود و بازنشستگان با مشکلاتی مواجه می‌شوند که نیازمند یاری در تامین معیشت هستند.
 
آموزش و پرورش نیز به عنوان یکی از نهاد‌های دولتی با اعطای برخی تسهیلات سعی دارد تا موجبات آسایش خانواده‌های بازنشسته را فراهم کند. 
 
همچنین داشتن برنامه‌ای مدون برای بهره مندی از دانش و تجربه بازنشستگان در بخش‌های رفاهی، اقتصادی و اجتماعی در رابطه با امور آن‌ها نیز ضرورت دارد که در سال‌های گذشته به آن‌ها پرداخته شده است.
 
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش ۲۵ مرداد در آستانه روز تکریم بازنشستگان در صفحه توییتر خود نوشت: مستندسازی، موردکاوی و استخراج‌دانش نهفته بازنشستگان‌گامی مهم در مدیریت دانش است وجامعه را در پیشگیری از تکرار خطا‌ها و حل مسایل مزمن یاری می‌کند.
 
وی در بخش دیگری از این توئیت تاکید کرد: حمایت از بازنشستگان فرهنگی را وظیفه خود می‌دانیم.
 
راه‌اندازی باشگاه پیشکسوتان
 علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفتگویی درباره تکریم از بازنشستگان فرهنگی اظهار داشت: وقتی یک شخصی بازنشسته می‌شود از لحاظ ساختار اداری مشترک و مشمول سازمان و صندوق‌های بازنشستگی می‌شود، اما آموزش و پرورش در داخل وزارتخانه نیز از همکاران بازنشسته غافل نشده و در حد وسع و امکانات موجود وضعیت آن‌ها را دنبال می‌کند.
 
وی افزود: در راستای تکریم بازنشستگان، آموزش و پرورش بخشی از ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در جهت تامین مسکن فرهنگیان را برای بازنشتگان اختصاص داده است.
 
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از تاسیس باشگاه‌های پیشکسوتان در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: آموزش و پرورش به منظور تکریم از بازنشستگان و بهره‌مندی از تجربیات آن‌ها فضا‌هایی را تحت عنوان باشگاه پیشکسوتان در نقاط مختلف کشور در اختیار بازنشستگان فرهنگی قرار می‌دهد.
 
الهیار ترکمن ادامه داد: این باشگاه‌ها در برخی از استان‌ها به صورت مستقل راه‌اندازی شده است، در واقع یک فضای مستقل که بازنشستگان در این فضا گردهم جمع می‌شوند، برنامه هفتگی برای گذراندن اوقات فراغت آن‌ها در نظر گرفته شده، پزشک و مشاور به آن‌ها خدمات ارائه می‌کند و امکانات ورزشی و فرهنگی مانند کتابخانه در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه فرهنگیان در باشگاه پیشکسوتان می‌توانند برای انجام فعالیت‌های خود برنامه ریزی مناسبی انجام دهند، گفت: در برخی از مناطق کشور هم که به لحاظ فضا با محدودیت روبه‌رو بودیم، شیفت خالی مدارس برای خدمات رسانی به فرهنگیان بازنشسته اختصاص داده می‌شود.
 
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: این وزارتخانه در یک شرایط شرمنده بازنشستگان تاریخ اول مهر ۹۸ به دلیل تعلق نگرفتن قانون رتبه‌بندی برای آنهاست.
 
آموزش و پرورش پیگیر رتبه بندی بازنشستگان اول مهر ۹۸ است
الهیار ترکمن ادامه داد: در قانون مصوبه ابلاغی رتبه بندی فرهنگیان، تاریخ اجرای این قانون، اول مهر سال ۹۸ عنوان شده است و همزمان با همین موضوع افرادی که در نیمه اول سال ۹۸ به بازنشستگی می‌رسیدند، احکام آن‌ها دقیقا در تاریخ یک مهر سال ۹۸ صادر شده است، بنابراین این افراد در زمان اجرای قانون رتبه‌بندی بازنشسته محسوب می‌شدند و رتبه بندی شامل آن‌ها نشد.
 
وی با بیان اینکه بازنشستگان یک مهر ۹۸ در محاسبه پاداش پایان خدمت دچار زیان شدند، گفت: طبق قوانین موجود افراد، یکی از این حالت‌های شاغل و بازنشسته را دارند و حالت سومی برای آن‌ها وجود ندارد.
 
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش تاکید کرد که پیگیری‌های بسیاری از نهاد‌های مختلف برای این افراد انجام شده تا آن‌ها نیز مشمول قانون رتبه بندی فرهنگیان شوند، اما تاکنون این موضوع به نتیجه رسیده است.
 
الهیار ترکمن عنوان کرد: آموزش و پرورش به دنبال این دغدغه فکری بازنشستگان است و این اطمینان را می‌دهد که در صورت رسیدن به نتیجه مطلوب در این خصوص، بی شک در جهت عملی شدن این موضوع گام بردارد، اما اگر عملی نشود به این دلیل است که ظرفیت قانونی از سایر نهاد‌ها برای این موضوع وجود نداشته است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی