تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

چرا استقلال و پرسپولیس خواهان تعویق دربی بودند؟

فوتبال ایران این هفته برای برگزاری یک بازی بزرگ آماده می‌شود؛ استقلال وپرسپولیس قرار است چهارشنبه، پنجم شهریورماه، در نیمه نهایی جام حذفی به مصاف هم بروند. دیداری که هر دو باشگاه رغبتی برای برگزاری آن در این مقطع زمانی نداشتند.

کد خبر: ۶۹۳۷۵
۱۲:۰۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
چرا استقلال و پرسپولیس خواهان تعویق دربی بودند؟


دیدارنیوز ـ مهدی زعیم‌زاده: لیگ برای سرخابی‌ها پایانی خوش داشت. در هفته سی‌ام لیگ برتر، پنجشنبه شب، پرسپولیس که پیش از این قهرمانی خود را جشن گرفته بود موفق شد سه بر صفر سایپا را شکست دهد تا با رکورد بیشترین برد و بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ، به کار خود پایان دهد.

چند صد کیلومتر آنطرف‌تر استقلال هم بردی پرگل را جشن گرفت. آبی‌ها چهار بر یک میزبان خود شاهین بوشهر را شکست دادند تا نایب قهرمانی خود را قطعی کنند و عنوان آقای گلی لیگ نوزدهم هم به شیخ دیاباته، مهاجم این تیم برسد. فصل البته برای این دو تیم پرطرفدار به پایان نرسیده است. استقلال و پرسپولیس در ادامه تابستان پرکار خود، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را پیش‌رو دارند. سرخابی‌ها طبق برنامه، چهارشنبه همین هفته، نیمه‌نهایی جام حذفی را برگزار خواهند کرد. تیم برنده فینال را هم در برنامه کاری خود خواهد دید. چند روز بعد هم چهار تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو باید ادامه دیدارهای خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را به صورت متمرکز در قطر برگزار کنند.



خطر حذف از آسیا

استقلال و پرسپولیس پس از پایان لیگ با روحیه‌ای مضاعف به ادامه بازی‌هایشان فکر می‌کنند، در این میان از هر دو اردو خبرهایی می‌رسید مبنی براینکه هر دو سرمربی مخالف برگزار دربی در این هفته هستند.

دلیل مخالفت یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی با برگزاری دربی، نگرانی آنها از وضعیت تیم‌شان برای لیگ قهرمانان آسیاست. هر دو تیم در دو بازی آسیایی خود تنها یک امتیاز کسب کردند و برای صعود از گروه، کار سختی در چهار بازی باقیمانده دارند. دیدارهایی که به صورت فشرده و متمرکز از 24 شهریور در قطر از سر گرفته می‌شود.

نخست این که ششم شهریور آخرین فرصت تیم‌ها برای ارسال اسامی خود برای دیدارهای لیگ قهرمانان آسیاست. تیم ها می‌توانند در این مرحله با نفرات جدید در مسابقات حاضر شوند. دو باشگاه معتقدند بهتر بود به جای تمرکز روی دربی از روزهای این هفته برای جذب نفرات جدید استفاده می‌شد. از طرفی هر خرید جدید در این هفته باعث از بین رفتن تمرکز بازیکنان کنونی تیم می‌شود. نکته دوم فشردگی مسابقات است، دو تیم پنجم شهریور به مصاف هم می‌روند و تیم برنده 11 شهریور فینال را پیش رو دارد. از طرفی اردوی تیم ملی هم در برنامه‌ها قرار داشت که احتمال لغوش وجود دارد، چراکه دیدار دوستانه با ازبکستان لغو شد. به هر حال فینالیست جام حذفی فرصتی کمتر از دو هفته برای آمادگی برای لیگ قهرمانان خواهد داشت. سرمربیان دو تیم معتقدند با توجه به خستگی بازیکنان از دیدارهای فشرده لیگ و جام حذفی فرصت کافی برای آماد کردن تیمشان برای آسیا نخواهند داشت و اگر بازیکن جدیدی هم جذب شود فرصت ایجاد هماهنگی مطلوب نیست. برگزاری اردوی تیم ملی هم که این وضع را پیچیده‌تر هم خواهد کرد.



هماهنگی فرهاد و یحیی

یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی امروز اعلام کردند که با تعویق دربی مخالفت شده است و خود را برای دیدار چهارشنبه آماده می کنند. سرمربی پرسپولیس ابتدا این خبر را در اینستاگرام خود اعلام کرد. نزدیکان این دو مربی عنوان کردند که یحیی و فرهاد در روزهای گذشته چندباری در این باره باهم صحبت داشتند.
فوتبال ایران البته با تصمیم‌های دقیقه نود بیگانه نیست. به نظر می‌رسد باوجود این اظهارنظر صریح دو سرمربی رایزنی های پشت پرده برای تعویق این بازی و اردوی تیم ملی وجود دارد. صحبت‌های مسئولان سازمان لیگ که کاملا متناقض و سردرگم است. مسئول مسابقات جام حذفی تاکید دارد که مسابقات برگزار می‌شود و مسئول مسابقات سازمان لیگ عنوان می کند تابع نظر هیات رئیسه فدراسیون است. در این میان سازمان لیگ هم با انتقادهایی روبرو است، این که ادامه لیگ را بسیار طولانی برگزار کرد و مسابقات لیگ ایران از تمامی لیگ‌های اروپایی دیرتر تمام شد. به هر حال در همین چهار روز شاید بازهم اتفاقات زیادی برای این دیدار حساس رخ دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی