تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

روسیه دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان شد

روسیه با تولید نفت خام بیشتر از عربستان سعودی در ژوئن، به رتبه دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان رسید و پس از آمریکا ایستاد که همچنان تولیدکننده شماره یک جهان است.

کد خبر: ۶۹۳۶۲
۱۱:۲۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
روسیه دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان شد
 
دیدارنیوز - آمار سازمان JODI که گزارشهای اعلام شده از سوی ۱۱۴ کشور را منتشر می کند، نشان داد تولید نفت خام روسیه در ژوئن ۸.۷۸۸ میلیون بشکه در روز بود. در مقابل عربستان سعودی پایین۷.۵ میلیون بشکه در روز تولید داشت. این کشور در ژوئن تولیدش را علاوه بر ۲.۵ میلیون بشکه در روز سهمیه کاهش تولید تحت توافق اوپک پلاس، یک میلیون بشکه در روز دیگر کاهش داده بود.

در حالی که روسیه و عربستان سعودی تولیدشان را در راستای توافق اوپک پلاس کاهش داده اند، آمریکا در ژوئن با وجود افت تولید نفت خام از مه که تحت تاثیر سقوط قیمتها روی داد، همچنان بزرگترین تولیدکننده نفت خام جهان ماند و تولیدش به ۱۰.۸۷۹ میلیون بشکه در روز رسید و در مقایسه با ۱۰ میلیون بشکه در روز در ماه مه، بالاتر بود.

آمریکا در سال ۲۰۱۸ با سبقت گرفتن از روسیه و عربستان سعودی، به جایگاه بزرگترین تولیدکننده نفت خام جهان رسید.

سقوط بی سابقه قیمتهای نفت در اوایل امسال روسیه و عربستان سعودی را ناچار کرد با دور جدیدی از کاهش تولید در چارچوب گروه اوپک پلاس موافقت کنند. تولیدکنندگان آمریکایی هم در واکنش به شرایط بازار و افت شدید قیمتها، ناچار شدند حدود دو میلیون بشکه در روز از تولیدشان را متوقف کنند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد تولید نفت خام آمریکا امسال به طور متوسط ۹۹۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به میانگین ۱۱.۲۶ میلیون بشکه در روز رسیده است. با وجود این که سقوط تولید نفت آمریکا بسیار بیشتر از پیش بینی قبلی این آژانس بوده، آمریکا جایگاه برتری خود را در برابر رقیبانش حفظ کرده است

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی