تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نیک بین: بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی حرام شرعی است

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم توجه به مسئولیت شهروندی افراد در رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: فردی که به رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی اهتمام نمی ورزد نه تنها خلاف حکم عقل انجام داده بلکه یک حرام شرعی را هم مرتکب شده است.

کد خبر: ۶۹۳۲۰
۰۹:۰۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
نیک بین: بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی حرام شرعی است
 
دیدارنیوز - حجت الاسلام جواد نیک بین درباره اینکه هر کدام از شهروندان چه مسئولیتی برای کنترل کرونا دارند و چه اقداماتی می توان انجام داد که فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی را افزایش داد؟ گفت: مسئولیت آدمی در قبال دیگران یک نوع حق الناس است، یک شهروند و یک انسان در مقابل همنوع خویش و مردم جامعه مسئول است، یعنی فرد هم باید از خود مراقبت کند و هم از دیگران.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن افزود: در همین موضوع کرونا مراقبت از خود، مراقبت از دیگران محسوب می شود، چرا که اگر از خود مراقبت نکنیم و به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجهی کنیم و در نهایت به کرونا مبتلا شویم موجب می شویم دیگران نیز به این ویروس مبتلا شوند، بر همین اساس از باب حق الناس و از باب حکم عقل باید به رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی توجه کنیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم توجه به مسئولیت شهروندی افراد در این حوزه اظهار کرد: یعنی فردی که از خود مراقبت نمی کند و به رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی اهتمام نمی ورزد نه تنها خلاف حکم عقل انجام داده بلکه یک حرام شرعی را هم مرتکب شده است، چرا که خود و دیگری را در خطر به هلاکت رسیدن قرار دادن امری حرام است.

نیک بین در پایان عنوان کرد: هم دولت و هم مردم و هم دیگر مسئولین همه باید با هم همکاری و همراهی داشته باشند و به این مهم یعنی رعایت پروتکل ها و داشتن نگاه مسئولانه نسبت به یکدیگر توجه کنند، در ایام ماه محرم نیز سخنرانان، مداحان هیات های مذهبی، همه و همه باید به سمتی حرکت کنند که تعقل را در جامعه حکم فرما کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی