تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

روز پایانی لیگ برتر؛ جاده آسیا و تنازع بقا!

نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر ایران به روز پایانی خود رسید. امشب با برگزاری هشت دیدار همزمان، تکلیف یک تیم سقوط کننده دیگر و تیم‌های راه یافته به لیگ قهرمانان آسیا مشخص می‌شود. پرسپولیس پیش از این در صدر جدول، قهرمانی خود را مسجل کرده بود. در انتهای جدول هم سقوط شاهین بوشهر هفته پیش قطعی شد.

کد خبر: ۶۹۲۲۷
۱۴:۳۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
روز پایانی لیگ برتر؛ جاده آسیا و تنازع بقا!
دیدارنیوز ـ مهدی زعیم‌زاده: استقلال، در یکی از بازی‌های مهم امشب در بوشهر میهمان تیم انتهای جدولی شاهین است. استقلال هم اکنون در رده دوم قرار دارد، آبی‌ها برای این که نایب قهرمانی خود را قطعی کنند باید در این بازی به ظاهر ساده برنده شوند. برنده نشدن، دومی حتی سومی استقلال را به خطر می‌اندازد. نکته مهم برای فرهاد مجیدی این است که تیمش پس از این بازی، یک دیدار حیاتی و حیثیتی در نیمه نهایی جام حذفی با پرسپولیس دارد. سرمربی استقلال احتمالا به چند بازیکن کلیدی تیمش استراحت می‌دهد. باید دید شاهین بی‌انگیزه در این بازی چگونه ظاهر می‌شود و مهدی پاشازاده می‌تواند برابر تیم گذشته‌اش حرفی برای گفتن داشته باشد. این بازی تقابل بهترین خط حمله و بدترین خط دفاع لیگ است.

در بالای جدول چهار تیم استقلال، تراکتور، سپاهان و فولاد برای سهمیه رقابت دارند. سپاهان که هفته قبل بدون امیر قلعه‌نویی، شهرخودرو را شکست داد، امشب میهمان پیکان است. پیکان در هفته‌های اخیر عالی نتیجه گرفته، ولی همچنان خطر را احساس می‌کند و یک برد خیالش را راحت خواهد کرد. در آن سو، اما سپاهان که هم اکنون چهارم است می‌داند با یک برد شانس بالایی برای پایان نه چندان بد فصل خواهد داشت.

نبرد بزرگ این هفته در اهواز برگزار خواهد شد، جایی که فولاد خوزستان میزبان تراکتور است. هم اکنون در جدول رده‌بندی تراکتور با ۵۰ امتیاز در رده سوم قرار دارد، فولاد هم با دو امتیاز کمتر دو پله پایین‌تر دیده می‌شود. فولاد اگر بازی را ببرد قطعا از تراکتور بالاتر قرار می‌گیرد و شانس سوم یا چهارم شدن پیدا می‌کند. تساوی، اما به سود تراکتور است. با توجه به اینکه احتمال قهرمانی یکی از سه تیم برتر لیگ در جام حذفی وجود دارد، چهارم شدن در این فصل هم می‌تواند یک تیم را به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برساند.

شش تیم در خطر

در پایین جدول شرایط کاملا حساس و فشرده است. شاهین که هفته قبل سقوط کرد، روی کاغذ شش تیم همچنان در خطر وداع با لیگ برتر قرار دارند که در این شرایط چهار تیم خطرناک است. پارس جنوبی جم در رده پانزدهم حضور دارد و برای بقا باید امشب در خانه نفت مسجدسلیمان پیروز شود و یکی از رقبایش برنده نشوند. پارس در یک صورت دیگر هم در لیگ می‌ماند، به تساوی برسد، اما ماشین‌سازی بازی خود را ببازد. در صورت سقوط پارس جنوبی، هر دو نماینده استان بوشهر از لیگ برتر به لیگ دسته اول کوچ می‌کنند. سرنوشت پارس در دست مربی پیشین این تیم، مهدی تارتار است.

دیگر تیمی که کاملا شرایط خطرناکی دارد ماشین‌سازی تبریز است. این تیم در تبریز، میزبان نفت آبادان است و یک برد در این بازی خانگی خیالش را راحت می‌کند، اما آنچه کار ماشین سازی را سخت کرده، تفاضل گل کمتر این تیم نسبت به رقبا ست، برای همین مساوی هم برای ماشین گره‌گشا نخواهد بود. بازی جوانمردانه دو تیم نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان که خودشان شانس صعود به آسیا و یا خطر سقوط ندارند در تعیین تکلیف انتهای جدول بیشترین نقش را خواهد داشت. پیکان هم مانند ماشین‌سازی ۲۸ امتیازی است و در صورت برد پارس و ماشین به خطر می‌افتد.

سایپا دیگر تیمی است که روی کاغذ در منطقه خطر دیده می‌شود. سایپا در ورزشگاه آزادی به مصاف قهرمان لیگ برتر، پرسپولیس می‌رود. احتمال سقوط سایپا زیاد نیست. بعید است هر سه تیم پارس جنوبی جم، ماشین سازی تبریز و پیکان بازی‌های خود را ببرند و سایپا به امتیاز‌های بازی با پرسپولیس نیاز پیدا کند. سایپا مدتهاست نباخته و برای این بازی هم می‌تواند از شرایط ویژه پرسپولیس بهره ببرد. پرسپولیس پس از قهرمانی بی‌انگیزه نشان داده و در هیچ دیداری به برد نرسیده است، از طرفی یحیی گل‌محمدی به دربی با استقلال فکر می‌کند و قطعا به مهره‌های اصلی خود استراحت خواهد داد. شجاع خلیل‌زاده و کمال کامیابی‌نیا هم محروم‌اند. گل‌محمدی، اما دوست دارد تیمش با یک برد لیگ را به پایان برساند و به استقبال جام حذفی برود. برد پرسپولیس رکورد‌های جدیدی در زمینه بیشترین پیروزی و بیشترین برد برای این تیم به ارمغان می‌آورد.

دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و گل‌گهر سیرجان هم روی کاغذ احتمال سقوط دارند، اما بسیار کم. دو تیم در اصفهان باهم بازی دارند و تنها یک معجزه تیم بازنده را به دسته اول می‌فرستد. تیم برنده این دیدار با حضور در رده دهم به کار خود پایان خواهد داد. تساوی هم یک نتیجه مطلوب برای هر دو محسوب می‌شود.

در دیگر بازی امشب شهرخودرو میزبان نساجی است. نتیجه این دیدار در جایگاه دو تیم در جدول تغییری ایجاد نمی‌کند. با این حال محمود فکری پس از کسب نتایج عالی با نساجی به دنبال یک پایان شیرین است، سهراب بختیاری‌زاده هم می‌خواهد سرانجام اولین برد را تجربه کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی