تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

وزیر علوم: دیدن جای خالی دانشجویان در دانشگاه‌ها ما را اندوهگین می‌کند

وزیر علوم با بیان اینکه دیدن صندلی خالی دانشجویان در دانشگاه ها ما را اندوهگین می کند، گفت: دیدن صندلی‌های خالی و عدم حضور فیزیکی دانشجویانی که دیدار چهره به چهره شان ارزشمند است، ما را اندوهگین می کند و هر روز دعا می‌کنیم همچنان به عنوان معلم یا مسوول شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه باشیم.

کد خبر: ۶۸۹۶۶
۰۰:۱۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
وزیر علوم: دیدن جای خالی دانشجویان در دانشگاه‌ها ما را اندوهگین می‌کند
 
دیدارنیوز - دکتر منصور غلامی در آیین اختتامیه جشنواره ملی رویش که در دانشگاه شهید بهشتی و به صورت مجازی برگزار شد، در سخنانی کرونا را ویروسی غیرمنتظره و در نوع خود کم نظیر دانست و گفت: این بحران در واقع سختی و اتفاقی است که آن را دوست نداریم اما با این وجود این ویروس شرایطی را ایجاد کرد که ما و دنیا ابتکارات، دستاوردها و اقداماتی داشتیم که شاید در شرایط عادی به آن دست نمی زدیم. ضمن اینکه در آینده نباید به به تعداد صندلی های یک سالن هم اکتفا کنیم و باید هر نوع برنامه ای با برنامه مشارکت دادن جمعیت زیادی در کشور همراه باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: محدودیت های دانشجویان در فعالیت های فرهنگی قابل لمس است و من به عنوان فردی که سال ها در محیط دانشگاه در جایگاه معلم و مسوول فعالیت داشتم با زحمات و محدودیت های دانشجویان در فعالیت های فرهنگی آشنا هستم، آن را می بینم و می شناسم؛ فعالیت در گروه های دانشجویی اکثر دانشگاه ها  وقت گذاشتن و از زمان تحصیل و درس، وقت صرف کردن برای این امور است.

وزیر علوم تاثیر فعالیت فعالیت های فرهنگی دانشجویان در زندگی آینده و اجتماعی آنها اشاره کرد و گفت: تجربه نشان داده است دانشجویانی که در دانشگاه ها و فعالیت های اجتماعی فعال باشند در خارج از دانشگاه هم موفق هستند. در واقع توفیقی که از طریق این تجربه، همکاری ها و ارتباطاتی که بین دانشجویان با خودشان و استادان همچنین نهادهای خارج از دانشگاه شکل می گیرد، سرمایه توفیق و اثرگذاری آنها در جامعه هم بوده، هست و خواهد بود.

به گفته غلامی؛ وقت و انرژی که دانشجویان در امور فرهنگی و اجتماعی صرف می کنند برای آینده کشور ارزشمند و آنان را در صحنه های عملی و تاثیرگذار حفظ می کند. ضمن اینکه گشایش ها در سختی ها است و چه بسا سختی هایی که از آن راضی نیستیم اما برای همه خیر است؛ جمع های فعال دانشجویان دنیا در حوزه های اجتماعی بیشتر از جمع شان در حوزه های فناوری و دانشی است.

وزیر علوم به ویژگی کانون های دانشجویی اشاره کرد و افزود: کانون های فرهنگی دانشجویی، علایق و سلایق دانشجویان را کنار دانش و تجربه آنها قرار می‌دهد و به کار می گیرد؛ کانون ها بذرها و هسته های اولیه شکل گیری مجموعه های مردم نهاد هستند. ضمن اینکه یکی از دستاوردهایی که در دهه های اخیر در کشور داشتیم افزایش تعداد سمن‌ها یا سازمان های مردم نهاد در کشور است که بسیار تاثیرگذار بودند.

وی با بیان اینکه تمرینی که دانشجویان در کانون ها انجام می دهند هسته های علمی تجربه حضور در این سازمان های مردم نهاد است، گفت: این ارتباط و انتقال از این فضا به فضای دوم، ارتباط علمی و حفظ آن را به دنبال دارد؛ دانشجویی که در کانون فرهنگی، هنری، علمی و اجتماعی کار می کند تجربه نگاه علمی به فعالیت ها در حوه های اجتماعی را هم باید با خود ببرد و در جایی که مثمرثمر است از آن بهره بگیرد.  

وزیر علوم در پایان با بیان اینکه جای دانشجویان در دانشگاه ها خالی است، اظهار کرد: دیدن صندلی‌های خالی و عدم حضور فیزیکی دانشجویانی که دیدار چهره به چهره شان ارزشمند است، ما را اندوهگین می کند و هر روز دعا می‌کنیم همچنان به عنوان معلم یا مسوول شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه باشیم؛ هرچند این ارتباط قطع نشده است و با وجود کاستی ها آموزش ادامه دارد.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
کرامت سلیمی
|
Germany
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
0
0
یکی نیست به این وزیر عزیز و نازنین بگه:

ای کاش با دیدن بیکاران اندوهگین می شدید.


ای کاش با دیدن فقرا و بیچارگان اندوهگین می شدید.

ای کاش با دیدن زباله گردهای بدبخت غمگین می شدید.

ای کاش با دیدن مدیران ناتوان و ناکارامد اندوهگین و غمگین می شدید.

و ای کاش ........
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی