تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

دیدار آدینه ۹: وقتی حالت بده کسی سراغت رو نمی‌گیره؛ به جز مهارجه پیانو!

کد خبر: ۶۸۶۲۰
۱۲:۳۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
دیدار آدینه ۹: وقتی حالت بده کسی سراغت رو نمی‌گیره؛ به جز مهارجه پیانو!
دیدارنیوز: به سنت هر هفته «دیدار» چند محصول فرهنگی را معرفی می‌کند که می‌تواند آدینه خوبی برای شما رقم بزند. ببنید و بخوانید و بشنوید! آدینه‌تان پر از دیدار!
 
دیدار آدینه ۹: وقتی حالت بده کسی سراغت رو نمی‌گیره؛ به جز مهارجه پیانو!
 
خاطرات باب دیلن: وقتی حالت بده کسی سراغت رو نمی‌گیره
از زمانی که باب دیلن نوجوان گیتار به دست گرفت تا امروز که علاوه بر جوایز مهم موسیقی، نوبل ادبیات را هم برده زمان زیادی می‌گذرد. در فاصله این سال‌ها هم سبک آهنگسازی، هم ترانه‌نویسی و هم خوانندگی دیلن تغییرات زیادی کرده است، اما همیشه یک نظر درباره او ثابت بوده و آن هم این که (تقریبا همه) آثار او اعتراضی هستند. در سال ۲۰۰۴ جلد اول خاطرات باب دیلن منتشر شد که شامل رویداد‌های اولین سال‌های کاری این هنرمند پرکار آمریکایی می‌شد. این کتاب با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد و فورا به یکی از پرفروش‌های بازار کتاب بدل شد. سال ۹۶ هم انتشارات دنیای اقتصاد این کتاب را با ترجمه خوب و روان محمدعلی برقعی برای نخستین بار در ایران منتشر کرد. خواندن این کتاب از چند جهت می‌تواند جذاب باشد: اول این‌که که خواننده را با پستی و بلندی‌های زندگی باب دیلن آشنا می‌کند، دوم این‌که باب دیلن در شرح خاطراتش بخشی مهم از تاریخ هنر و ادبیات آمریکا و جهان را نیز روایت می‌کند که می‌تواند برای علاقه‌مندان بسیار جالب باشد. در جایی از کتاب می‌خوانیم: «یادم نمیاد کی به ذهنم رسید که خودم ترانه بنویسم... فکر کنم کم‌کم پیش میاد. این‌جوری نیست که یه روز از خواب بیدار شی و تصمیم بگیری ترانه بنویسی... این‌جوری نیست که ببینی ترانه‌ها دارن میان و تو دعوت‌شون کنی تو. ترانه‌هایی که می‌نویسی باید خیلی قوی باشن. باید راجع به اتفاق‌های عجیبی که واسه‌ت افتاده بگی، چیز‌های عجیبی که دیدی». این کتاب خواندنی برای این آخر هفته تابستانی شدیدا توصیه می‌شود! 
 
دیدار آدینه ۹: وقتی حالت بده کسی سراغت رو نمی‌گیره؛ به جز مهارجه پیانو!
 
رامی؛ یا چه‌طور می‌شود در نیوجرسی یک مسلمان بود؟
سال ۲۰۱۹ وقتی رامی یوسف سازنده سریال رامی برای گرفتن جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر کمدی روی استیج رفت به شوخی گفت می‌دانم نصف شما‌هایی که دارید دست می‌زنید اصلا این سریال را ندیده‌اند. شاید اگر جایزه گلدن گلوب نبود این سریال هنوز هم خیلی دیده نشده بود، اما شکی نیست که حالا به یکی از سریال‌های کمدی پرطرفدار بدل شده است. فصل اول این سریال بهار سال ۲۰۱۹ توسط شبکه هولو پخش شد و فصل دوم آن هم در همین تابستان کرونایی. رامی یوسف که خودش نویسنده و سازنده این سریال است نقش اصلی آن را هم ایفا می‌کند سعی کرده با تصویر زندگی مسلمانان آمریکایی به کلیشه‌هایی که درباره این اقلیت در فرهنگ عامه آمریکا وجود دارد واکنش نشان دهد. رامی تصویر جوانانی را ارائه می‌دهد که هم می‌خواهند هویت خود را حفظ کنند و هم در جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند پذیرفته شوند؛ چیزی که همیشه ممکن نیست. از طرفی تماشای این سریال برای مخاطب ایرانی هم بسیار جذاب است و شباهت‌های فرهنگی ما با خانواده مصری رامی خیلی جا‌ها به خنده می‌اندازدمان. 
 
دیدار آدینه ۹: وقتی حالت بده کسی سراغت رو نمی‌گیره؛ به جز مهارجه پیانو!
 
اشاره‌ها و احساسات مهارجه پیانو 
اسکار پیترسون پیانو نواز و آهنگساز سبک جز یکی از سرشناس‌ترین و مهم‌ترین موزیسین‌های کانادایی به شمار می‌رود. پیترسون تا پیش از مرگش در سال ۲۰۰۷ در بیش از صد آلبوم موسیقی نوازندگی و آهنگسازی کرد. او چنان در نواختن پیانو چیزه‌دست بود که دوک الینگتون اسطوره جز، بهش لقب «مهارجه کیبورد» را داد. در طول شصت سال فعالیت هنری پیترسون در بیش از هزار کنسرت در سراسر جهان شرکت کرد و بار‌ها برنده جوایز مهمی مانند گرمی شد. برای این هفته گوش دادن به آلبوم زیبا و گوشنواز «اشاره‌ها و احساسات» (Motions and Emotions) را از این آهنگساز اهل مونترال پیشنهاد می‌کنیم. بسیاری معتقدند که پیترسون علاوه بر آن‌که از نوازنده‌های جز مانند تدی ویلسون و نت کینگ کول تاثیر می‌گرفته، در آهنگسازی‌اش می‌توان همچنین ردپای آهنگسازان کلاسیکی همچون راخمانینوف را نیز مشاهده کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی