تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

نشریه فرانسوی: آمریکا علیه ایران در شورای امنیت کارشکنی می‌کند

نشریه فرانسوی در گزارشی تحلیلی اعلام کرد: دستگاه دیپلماسی آمریکا با سنگ‌اندازی و کارشکنی که در اقدامات خود علیه تهران تاکنون با شکست مواجه شده، درصدد تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی ایران و بی‌اثر کردن «برجام» است. 

کد خبر: ۶۸۵۳۲
۰۹:۴۹ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از روزنامه فرانسوی «لوموند»، در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شانس اندک «دونالد ترامپ» برای پیروزی در این انتخابات، او و «مایک پمپئو» این روز‌ها به تقلا افتاده و تمام توان خود را به کار بسته‌اند تا سیاست خصمانه خود علیه ایران را به نحوی به نتیجه رسانده و توافق مشترک هسته‌ای (برجام) را برای همیشه بی‌اثر سازند. 
 
لوموند افزود: ترامپ در سال ۲۰۱۷ از برجام خارج و خود را از منافع آن محروم ساخت، در حالی‌که سایر طرف‌های اروپایی، چین و روسیه کماکان خود را پایبند این توافق دانسته و اکنون «جو بایدن» در صورت پیروزی در انتخابات ممکن است، بتواند به احیای این توافق کمک کند. به همین دلیل دولت ترامپ تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا هرگونه شانس و زمینه‌های تحقق چنین دستاوردی را در آینده از بین ببرد. 
 
این روزنامه فرانسوی در ادامه تصریح کرد: البته مسیری که دولت ترامپ در این زمینه انتخاب کرده، ناهموار است. شورای امنیت سازمان ملل متحد به محلی برای اعمال سیاست خصمانه واشنگتن علیه تهران مبدل شده است.
 
لوموند همچنین به توئیتی از «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران اشاره کرد که در آن آمده است: اجازه دادن به آمریکا برای نابودی دائمی برجام، بازگشت به قانون جنگل است». 
 
کمتر از سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت ترامپ سرنوشت خود را در سیاست خارجی به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گره زده است و می‌خواهد از آن برای تبلیغات استفاده کند. پس از چند روز کش و قوس درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت فروش تسلیحاتی به ایران، سرانجام نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد از رئیس دوره‌ای شورای امنیت خواست تا آخرین نسخه اصلاح شده قطعنامه پیشنهادی را در دستور کار قرار دهد. به همین منظور ایالات متحده این روز‌ها شورای امنیت را به مکانی برای پیاده‌سازی سیاست‌های یکجانبه خود مبدل ساخته و در حالی با ایران هراسی و تهدید به تحریم، رویای نابودی کامل برجام را در سر می‌پروراند که با نقض‌های گسترده و آشکار حقوق بین‌الملل به رکورددار بدعهدی در جهان شهرت یافته است.
 
قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، یکی از مهمترین دستاوردهای دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی است که ضمن صحه گذاشتن بر توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، نه تنها تهران را از ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد خارج کرده و چارچوب لغو تحریم‌ها را رسمیت و مشروعیت بخشید، بلکه بر اساس آن در ۲۷ مهرماه امسال، چهار دهه محدودیت علیه توانمندی‌های دفاعی ایران پایان خواهد یافت.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی