تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
در گفتگوی دیدار با یک تحلیلگر بازار سرمایه مطرح شد

لزوم تشکیل اتحادیه سهامدارن خُرد برای جلوگیری از اعتراضات اجتماعی

یوسف اصلانی، تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی دیدارنیوز در خصوص تحولات بورس در روزهای اخیر و حواشی عرضه دارا دوم پالایشی ها گفت: فقدان یا ضعف نهادهای صنفی، یکی از مشکلات کشور است. با این که بورس وارد دوران جدیدی شده است اما هنوز فعالیت در بورس، معامله گری و خرید و فروش سهم به عنوان یک شغل پذیرفته نشده است. در حالی که بسیاری از افراد در حال حاضر در این بخش مشغول به فعالیت هستند و منافع صنفی و شغلی مشخصی شکل گرفته است. در حال حاضر، حقوقی های بورس اتحادیه دارند. قطعا ضرورت دارد که حقیقی ها و سهامداران خرد نیست برای تشکیل اتحادیه، اقدام کنند.

کد خبر: ۶۸۴۶۸
۱۲:۵۱ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

کک

 

دیدارنیوز - سرویس اقتصادی: یوسف اصلانی، تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی دیدارنیوز در خصوص تحولات بورس در روزهای اخیر و حواشی عرضه دارا دوم پالایشی ها گفت: در حال حاضر مهم ترین موضوعی که برای پالایشی ها مطرح است، بحث تجدید ارزیابی دارایی هایشان است. درست است که در روزهای گذشته موضوع عرضه دارا دوم پالایشی ها خیلی طرح شد و برای بسیاری چشم گیر بود اما به نظر من عرضه بلوکی یا غیر بلوکی آن، نسبت به بحث تجدید ارزیابی پالایشی ها یک مسئله فرعی است. 

 

اصلانی ادامه داد: حتی اگر دارا دوم به صورت بلوکی عرضه شود، شرکت های پالایشی باید تجدید ارزیابی شوند. اما چون ETF خیلی بر زبان ها افتاده، تمرکز بازار بیشتر بر روی آن است و همه پیگیر هستند که چرا دولت ETF را کنسل کرد؟ هر چند دولت منتفی شدن عرضه را تکذیب کرده است.

 

این تحلیگر بازار سرمایه با تاکید بر اهمیت تجدید ارزیابی دارایی ها، اظهار داشت: در صورت تجدید ارزیابی، وضعیت پالایشی ها عوض می شود و ارزشمندی پالایشی ها به تجدید ارزیابی است. در مورد پتروشیمی ها هم اگرچه فعلا صحبتی از تجدید ارزیابی آنها نیست اما احتمال تجدید ارزیابی پتروشیمی‌ها نیز وجود دارد. همچنین در مورد شرکت فولاد مبارکه هم بحث تجدید ارزیابی مطرح است. خودرویی‌ها هم چون وضعیت زیان‌ده داشتند برای بهبود صورت های مالی شان، زودتر به سراغ تجدید ارزیابی رفتند. وقتی قیمت دارایی‌ها بالا رفته و تورم وجود دارد، قطعا دارایی ها باید مجددا تجدید ارزیابی شوند. 

 

وی در خصوص تاثیر اخبار بنیادی بر قیمت سهام گفت: سهم به سهم فرق دارد و نمی توان یک فرمول کلی ارائه داد. اما برخلاف فضای مسمومی که یک عده علیه بورس ایجاد کرده اند، الان فقط بورس نیست که رشد کرده بلکه سایر بازارها از جمله بازار مسکن، سکه و دلار هم رشد قابل توجهی داشته است. حسن رشد بورس نسبت به سایر بازارها این است که به اقتصاد مملکت و تامین نقدینگی شرکت ها نیز کمک می کند. 

 

اصلانی درباره ضرورت تشکیل اتحادیه سهام داران حقیقی و خرد که این روزها زمزمه آن مطرح شده است، گفت: فقدان یا ضعف نهادهای صنفی، یکی از مشکلات کشور است. با این که بورس وارد دوران جدیدی شده است اما هنوز فعالیت در بورس، معامله گری و خرید و فروش سهم به عنوان یک شغل پذیرفته نشده است. در حالی که بسیاری از افراد در حال حاضر در این بخش مشغول به فعالیت هستند و منافع صنفی و شغلی مشخصی شکل گرفته است. در حال حاضر، حقوقی های بورس اتحادیه دارند. قطعا ضرورت دارد که حقیقی ها و سهامداران خرد نیست برای تشکیل اتحادیه، اقدام کنند. 

 

وی تاکید کرد: اگر یک اتحادیه وجود داشته باشد، حداقل جایی هست که سهامداران خرد در آنجا حرف بزنند و مطالبات شان را مطرح کنند. اگر اتحادیه نباشد با توجه به رشد تعداد سهامداران خرد، ممکن است در اثر نوسانات بازار، گلایه ها انباشته شود و خود را به صورت اعتراضات اجتماعی نشان بدهد. در نتیجه بهتر است مطالبات سهامداران حقیقی و خرد از طریق اتحادیه سهامداران، پیگیری شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی