تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

هشدار معاون رئیس پارلمان لبنان نسبت به وقوع جنگ داخلی

ایلی الفرزلی معاون رئیس پارلمان لبنان روز سه‌شنبه با تاکید بر اینکه هدف از خشونت‌های خیابانی روز‌های اخیر سرنگونی میشل عون رئیس‌جمهوری است، گفت که این اقدام منجر به بروز جنگ داخلی یا سنگربندی در مناطق مختلف این کشور خواهد شد.

کد خبر: ۶۸۳۸۸
۱۹:۰۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ الفرزلی پس از استفعای دولت حسان دیاب، در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: دولت دیاب [اگر استعفا نمی‌داد]در جلسه استیضاح (روز پنجشنبه) پارلمان رای نمی‌آورد و ساقط می‌شد.
 
 وی افزود، مدتی بود که خواستار استعفای دولت شده بود، زیرا احساس کرده بود که دولت قادر به حل چالش‌ها و مشکلات نیست.
 
 معاون نبیه بری، با بیان اینکه بازخواست و مواخذه دولت خواست همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی بود، تصریح کرد: دعوت دیاب برای برگزاری انتخابات زودهنگام بدون مشورت با کسی انجام شد.
 
الفرزلی افزود: دولت دیاب مسئولیت کوتاهی کردن در موضوع انفجار بندر بیروت را به عهده دارد و نه مسئولیت جزایی آن را. همچنین در موضوع انفجار بیروت از وزیران تحقیقات لازم انجام شده است.
 
این مقام لبنانی درباره سفر امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه به لبنان نیز گفت: وی به لبنان آمد تا به حل بحران کمک کند و آنچه رئیس‌جمهوری فرانسه مطرح کرد، خواست جامعه جهانی بود.
 
وی در ادامه از طرح مکرون و حضور نمایندگان اهل سنت در دولت حمایت کرد و حضور آن‌ها برای نجات کشور از وضعیت کنونی و بازگرداندن توازن به دولت را لازم دانست. 
 
الفرزلی گفت که سعد الحریری نخست‌وزیر سابق حامیان زیادی در میان اهل تسنن دارد و تاکید کرد که روابط میشل عون رئیس‌جمهوری با الحریری بسیار خوب است. 
 
وی گفت که برای پست نخست‌وزیری آینده، سعد الحریری را بعنوان نامزد اعلام خواهد کرد.
 
معاون بری تاکید کرد: هدف از ایجاد تنش و خشونت‌ها در خیاباها، ساقط کردن میشل عون رئیس‌جمهوری است. اما سرنگونی عون به معنای ایجاد جنگ داخلی است. 
 
حسان دیاب نخست‌وزیر لبنان به دنبال انفجار اخیر بندر بیروت و آغاز فشار‌ها به دولت این کشور که دیاب هدف آن را بازگشت طبقه فاسد به قدرت ارزیابی کرد، دوشنبه شب استعفای خود و دولتش را به طور رسمی اعلام کرد.
 
میشل عون رئیس جمهور لبنان با پذیرش استعفای حسان دیاب، وی را تا تشکیل دولت جدید، در سمت نخست‌وزیر پیش‌برد امور منصوب کرد.
 
دولت دیاب در این مدت علاوه بر پیامد‌های کرونا با چالش‌های اقتصادی بزرگ از جمله کاهش ارزش پول ملی، بیکاری که ناظران نتیجه فشار‌ها و مداخلات محور سعودی - آمریکایی و صهیونیستی می‌خوانند، روبرو شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی