تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

قابلمه ای که ماسک N۹۵ را ضدعفونی می کند

پژوهش دو محقق نشان می دهد یک قابلمه دیجیتالی می تواند در مدت ۵۰ دقیقه ماسک های N۹۵ را پاکسازی و ضدعفونی کند.

کد خبر: ۶۸۲۷۶
۱۴:۵۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوز: پژوهش دو محقق نشان می دهد یک قابلمه دیجیتالی می تواند در مدت ۵۰ دقیقه ماسک های N۹۵ را پاکسازی و ضدعفونی کند. یک ابزار دیجیتالی آشپزخانه به نام «اینستنت پات»( Instant Pot ) که می تواند جایگزین ۷ دستگاه مختلف شود، قابلیت پاکسازی ماسک های N۹۵ را دارد.

پروفسور تان هلن نگوین با همکاری ویشال ورما  در دانشگاه ایلینوی آمریکا، متوجه شده اند می توان با استفاده از گرمایی که این ابزار تولید می کند، در مدت۵۰ دقیقه ماسک های بهداشتی را پاکسازی کرد و در نتیجه افراد می توانند آنها را چند بار استفاده کنند.

یک چرخه پخت که با دمای ۲۱۲ درجه فارنهایت در این قابلمه دیجیتالی انجام می شود، برای ضدعفونی کردن داخل و خارج ماسک کافی است. چنین فرایندی می تواند ۴ دسته از ویروس ها از جمله ویروس کرونا را از بین ببرد.

در آزمایشی که انجام شد، ماسک های N۹۵ پس از ضدعفونی شدن در دستگاه مذکور همچنان سالم بودند و قابلیت فیلتر ویروس ها را داشتند.  به گفته محققان به نظر می رسد حتی استفاده از این روش برای پاکسازی از نور فرابنفش نیز کارآمدتر باشد.

ماسک N۹۵ در برابر ذرات هوابرد ویروس از کاربر خود محافظت می کند و یک استاندارد طلایی برای کادر درمانی است که هم اکنون در معرض بیشترین خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

منبع:دیلی میل

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی