تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

تجمع معلمان حق‌التدریس مقابل وزارت آموزش و پروش

معلمان خرید خدمت از استان‌های مختلف کشور، مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

کد خبر: ۶۸۱۵۵
۱۲:۳۱ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ معلمان خرید خدمت استان‌های مختلف کشور، مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند. از قرار معلوم ملعمان در استان‌های مختلف نیز تجمعات مشابهی را در مقابل استانداری‌ها برگزار کردند.
 
معترضان در مورد دلایل تجمع امروز (یکشنبه، ۱۹ مرداد) گفتند: اصلی‌ترین خواسته صنفی معلمان خرید خدمت، تبدیل وضعیت استخدامی است. سال‌هاست که نمایندگان مجلس در این مورد وعده می‌دهند؛ اما تاکنون موفق نشده‌اند که مسئولان وزارت آمورش و پرورش را برای استخدامی پیمانی معلمان خرید خدمت قانع کنند و این وزارتخانه هم ما را به رسمیت نمی‌شناسد.
 
تعداد معلمان خرید خدمت، ۲۴ هزار نفر در سراسر کشور است که بخشی از حقوق آن‌ها از طریق بودجه عمومی، تامین اعتبار می‌شود. این گروه از معلمان بر تبدیل وضعیت استخدامی خود مصر هستند و با اشاره به تصمیم وزارت آموزش و پرورش برای استخدام ۲۷ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی در سال ۹۹، اظهار داشتند: اگر وزارت آموزش و پرورش قصد استخدام دارد؛ چرا از نیرو‌های بلاتکلیف خود استفاده نمی‌کند؟
 
آن‌ها افزودند: معلمان خرید خدمت به صورت گسترده در خطر اخراج قرار دارند؛ چراکه امنیت شغلی ندارند. همچنین حقوق آن‌ها در برخی از شهرستان به ۵۰۰ هزار تومان نمی‌رسد. اما در این شرایط هم کارفرمایان از اخراج دست نمی‌کشند آنهم به این بهانه که کلاس‌های درس مجازی شده‌اند. همکاران ما همچنین برای استخدام به صورت ساعتی تحت فشار هستند و تعدادی زیادی از آن‌ها به صورت ساعتی استخدام شده‌اند.
 
به اعتقاد معترضان، وزارت آموزش و پرورش شرایطی را فراهم کرده است، که حق معیشت و امنیت شغلی معلمان خرید خدمت به راحتی نقض شود: بار‌ها اعلام کردیم که قصد برگزاری تجمعات صنفی را نداریم و در بیانیه‌ای که در روز‌های گذشته منتشر شد، تاکید کردیم که نمی‌خواهیم در شرایط شیوع کرونا، تجمعاتی برگزار کنیم تا سلامت خودمان را به خطر بی‌اندازیم و عده‌ای بهره‌برداری سیاسی از حرکت صنفی‌مان داشته باشند.
 
آن‌ها افزودند: در این راستا، تجمعی که از پیش برنامه‌ریزی کرده بودیم را لغو کردیم، اما حالا به این نتیجه رسیده‌ایم که وزارت آموزش و پرورش به تحرکات صنفی واکنشی نشان نمی‌دهد. در نتیجه تصمیم گرفتیم تجمع امروز را همزمان مقابل وزارت آموزش و پرورش و چند استانداری کشور برگزار کنیم.
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی